2021-08-24, 14:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vi får väl se. Men detta är ju inte över bara för att han ev.måste släppas sen. Man har ögonen på honom fortsätter leta fram styrkande material så man kan ta honom igen. Det kanske är såpass väl att detta nu iaf blir polisiärt uppklarat.

Absolut, så kan det vara. Men man hoppas ju så innerligt att allt ska klaras upp här och nu!

Men det finns något i mig som säger att det här ändå är fel spår. Fortfarande tror jag att nyckeln ligger hos "mannen med pilotglasögon".
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-24 kl. 14:34.
Citera
2021-08-24, 14:36
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Lite info från folkbokföringen skatteverket.

Gunnar Levin född 1927, död 2004-12-09
Birgit levin född 1922, död 2015-10-18 i Ullånger Kramfors kommun. Skriven där sedan 2013 tidigare från 2005 i Noraström.
Två barn Peter o Claes. Peter bor i Noraström.
Claes folkbokförd i Mariestad men har adress till Skövde (antagligen god man eller liknande).

Folkbokföringen hade inte uppgifter tidigare än 1991, då var makarna skriven i Mariestad.

Tillägg: Gunnar född 24 maj 1927 titel byråinspektör. 1987 fyllde då 60 år och var då skriven på adressen i Mariestad. Huset byggt 1972. Var familjen var bosatt när sönerna gick i grundskolan/gymnasiet vet ej. Skulle vara intressant om någon vet hur han var då och något foto.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2021-08-24 kl. 14:41.
Citera
2021-08-24, 14:37
Medlem
Jag får en känsla av att han kommer släppas till slut. Tidigare har väl ungefär 3 personer suttit anhållna för detta trots att dom ljög i förhör och polisen var säker på att man hittat den skyldiga och bara behövde en sista avgörande pusselbit så rann detta ut i sanden.

Så jag tror att även fallet kan vara så här nu med. avspärrningarna har hävts.

jag hoppas såklart att det inte är som jag tror
Citera
2021-08-24, 14:37
Medlem
Kan ju vara sa att dom hittat foraren men inte mordaren. I sa fall blir det nog svart att fa nagot ut av den nu anhallne, han har allt att forlora pa att prata. (yep, jag tror fortfarande det ar tva GM)
Citera
2021-08-24, 14:38
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vi får väl se. Men detta är ju inte över bara för att han ev.måste släppas sen. Man har ögonen på honom fortsätter leta fram styrkande material så man kan ta honom igen. Det kanske är såpass väl att detta nu iaf blir polisiärt uppklarat.

Får man tag i mannen dna på något sätt, vilket inte borde vara omöjligt, så kan man ju se om det är ett av de dna som fanns på sandalerna. Det är naturligtvis inte ett måste att GMs dna fastnat på skorna, men om CLs dna skulle matcha ett av de på skorna så känns det som det skulle bli lite svårt att förklara, eftersom ingen naturlig koppling fanns mellan H o CL, iaf så vitt vi vet.

CL påstås ska ha funnits i utredningsmaterialet. Hur o på vilket sätt har han hamnat där tro? Var han på Stadt, körde han taxi, svart lr vit eller har ett vittne (lr fler) känt igen hans bil körandes omkring på kvällen/natten, eller något annat?
Citera
2021-08-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Om det är en kropp man söker så måste det vara en mycket specifik, och lättåtkomlig, plats som ska kontrolleras om det går så pass fort. Annars har man nog inte sökt efter en kropp.

Nä, de kan knappast ha letat efter en begravd kropp, så fort gräver man inte. Skulle snarare tro att de fått ett tips (från GM?) om att ett föremål skulle ligga gömt på platsen. Då kan de faktiskt ha hunnit hitta det…
Citera
2021-08-24, 14:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Kan ju vara sa att dom hittat foraren men inte mordaren. I sa fall blir det nog svart att fa nagot ut av den nu anhallne, han har allt att forlora pa att prata. (yep, jag tror fortfarande det ar tva GM)

Det är fullt möjligt, för om "Hannas" vittnesmål om två upprörda mansröster som pratade i mun på varandra samt att Helena ska ha sagt "så kan/får ni inte göra" är korrekt, måste det ha varit minst två manspersoner närvarande.
Citera
2021-08-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Om det är en kropp man söker så måste det vara en mycket specifik, och lättåtkomlig, plats som ska kontrolleras om det går så pass fort. Annars har man nog inte sökt efter en kropp.

Från AB, via MT: "Vice chefsåklagare Jenny Karlsson som leder utredningen anlände till den avspärrade platsen vid lunchtid, enligt Mariestads-Tidningen som var på plats vid avspärrningarna.

– Just nu vill jag inte uttala mig om vad som händer, men det kanske jag gör framöver, säger hon till tidningen."

Hur vanligt är det att åklagare är på en sådan plats?
Citera
2021-08-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Nä, de kan knappast ha letat efter en begravd kropp, så fort gräver man inte. Skulle snarare tro att de fått ett tips (från GM?) om att ett föremål skulle ligga gömt på platsen. Då kan de faktiskt ha hunnit hitta det…

Låter som en klok tanke. Vi kanske har med ett erkännande att göra. Isåfall får vi hoppas att han även erkänner vart kroppen finns.
Citera
2021-08-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tillägg: Gunnar född 24 maj 1927 titel byråinspektör. Sedan rektor vid komvux i Mariestad. 1987 fyllde då 60 år och var då skriven på adressen i Mariestad. Huset byggt 1972. Var familjen var bosatt när sönerna gick i grundskolan/gymnasiet vet ej. Skulle vara intressant om någon vet hur han var då och något foto.

Claes:
1970 Ågatan 3 C Tibro
1980 Borgargatan 25 Tibro
1990 Bråtenvägen 52 Mariestad
Citera
2021-08-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Mmm ... På ett sätt bådar dagens insats inte alls bra, eftersom insatsen pågick så kort tid - i vart fall om man tänker sig att insatsen skulle ha gått ut på att söka efter kvarlevor. Det positiva med dagens insats skulle kunna vara som du säger, att man redan har till exempel en kropp och letade efter något kompletterande. Men hur mycket hinner leta efter sådant på bara tre timmar? Kan dagens insats mest ha handlat om att låta likhundar söka av tomten?

Senast på torsdag vet vi hur det går med anhållan, men rent spontant känns det som att de kommer att släppa mannen. Dock hoppas jag att jag har riktigt ordentligt fel om just det!

Det handlar väl eg om två scenarion:

1. Den anhållne har erkänt och berättat var kroppen finns. Polisen åkte och fann den direkt utifrån vad den anhållne berättat. Det som talar emot är ju att man hävt avspärrningarna vilket man sannolikt inte gjort vid teknisk undersökning.

2. Man misstänker, exv pga markering fr hund, att det kan finnas en kropp på fastigheten och man vill sätta spaden och börja gräva. För det kan åklagaren behöva domstolstillstånd. Möjligt att åklagaren var på plats för att skaffa sig platskännedom för att kunna redogöra för domstolen var och hur man vill gräva på fastigheten.
Senast redigerad av snyggastefittan 2021-08-24 kl. 14:47.
Citera
2021-08-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause
Från AB, via MT: "Vice chefsåklagare Jenny Karlsson som leder utredningen anlände till den avspärrade platsen vid lunchtid, enligt Mariestads-Tidningen som var på plats vid avspärrningarna.

– Just nu vill jag inte uttala mig om vad som händer, men det kanske jag gör framöver, säger hon till tidningen."

Hur vanligt är det att åklagare är på en sådan plats?

Spontant känns det inte helt vanligt att åklagaren uppehåller sig på avspärrade områden. Intressant uppgift, men vet inte vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in