2021-08-24, 14:22
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Undvik mat du får halkass mage av, tex för mkt ärtsoppa osv. Satsa på mat som ger en balanserat mage. Det är lätt att missa det när man jagar protein osv men om du måste gå o skita med ränneskita i skogen så är det ganska värdelöst och så förlorar du för mkt näring i samma veva
Lycka till på trippen, blev riktigt sugen när jag läste det, vart ett bra tag sedan nu

Okej, skall undvika detta. Näringen behåller man väl nog helst när man bor utomhus på hösten.
Citera
2021-08-24, 14:30
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Helst inte med min budget, men litar på vad du säger.
Ser ut som en kavlitérätt.

Förståeligt!
Men jag rekommenderar ändå att ha med dig ett par ifall det kommer dagar du inte orkar laga mat.
Citera
2021-08-24, 14:31
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
kryddar du så smakar det helt ok , att tex göra ris och tonfisk i olja funkar bra , lika med pulvermos och tonfisk , rotmos köper du några förpackningar och har som variation , sedan så är potatis , morötter , gul lök och har du en kylväska som du förvaras svalt , eller en hink med lock och en sten i , som du sänker ner i bäck eller sjö , ett bra sätt att få hållbarhet på tex köttbullar , potatissallad , räksallad , korv i alla dess former , pölsa , bruna bönor i korv ,mm,mm

så din tid i skog kan bli en fest

glöm inte lite godis och en flaska sprit att ta en hutt ur i bland . lycka till

Okej, va bra. Och bra tips med sjön som kyl! Man vill ju ha så mycket variation som man kan på maten. Köper med lite kryddor så ska det nog ordna sig.
Citera
2021-08-24, 14:32
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Förståeligt!
Men jag rekommenderar ändå att ha med dig ett par ifall det kommer dagar du inte orkar laga mat.

Sant, ibland vill man bara slöa med.
Citera
2021-08-24, 14:48
Medlem
LuiLuis avatar
Bullens pilsnerkörv, funkar alltid i alla sammanhang!
Citera
2021-08-24, 15:05
Medlem
illerkids avatar
Findus har några påsar med torkade rätter, kostar ca 10-15 kr/st.
Bara att röra ut i vatten och koka upp.
Citera
2021-08-24, 15:22
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
du kokar ris , när det nästan är klart så häller du i en burk österikisk gulaschsoppa , klart

tonfisk i olja
vitabönor
majs
saltabiten
tulip skinka på burk
makrill i tomatsås
ravioli
köttfärssås på burk

glöm för fan inte kryddor olja och salt
mat utan smakar skit

Gå det att få tag i Saltabiten fortfarande? Sen till TS Ärtsoppa är bra att ha med sig
Citera
2021-08-24, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Bullens pilsnerkörv, funkar alltid i alla sammanhang!

mättar inget , och rätt flottig och grynig konsistens i de
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Gå det att få tag i Saltabiten fortfarande? Sen till TS Ärtsoppa är bra att ha med sig

japp på din coop butik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo

Tyvärr finns inte "Salta Biten" längre, det har förekommit några utländska substitut men dom verkar också vara svåra att få tag i.
Hade tänkt göra lappskojs men nu verkar man behöva koka sin egen rimmad oxbringa eller fläsklägg.
Citera
2021-08-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianPking
Du ska inte släpa konserver. Det gjorde man på 70 talet! Nu är det frystorkat som gäller. Som någon ovan skrev så är Real turmat bäst. Har provat många men det märket tycker jag är absolut bäst.
Så man ska betala 90 kr för en torkat pasta rätt typ?
Låter ju idiotiskt och bara ett jippo som "de inbitna" går på..

Köp konserver, ravioli, soppor osv..
Citera
2021-08-24, 15:30
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Tyvärr finns inte "Salta Biten" längre, det har förekommit några utländska substitut men dom verkar också vara svåra att få tag i.
Hade tänkt göra lappskojs men nu verkar man behöva koka sin egen rimmad oxbringa eller fläsklägg.

Tack, jag saknar också Salta biten, den finns inte att få tag i mera tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in