2021-08-24, 13:13
Medlem
lindblomsgröns avatar
Lite info från folkbokföringen skatteverket.

Gunnar Levin född 1927, död 2004-12-09
Birgit levin född 1922, död 2015-10-18 i Ullånger Kramfors kommun. Skriven där sedan 2013 tidigare från 2005 i Noraström.
Två barn Peter o Claes. Peter bor i Noraström.
Claes folkbokförd i Mariestad men har adress till Skövde (antagligen god man eller liknande).

Folkbokföringen hade inte uppgifter tidigare än 1991, då var makarna skriven i Mariestad.
Citera
2021-08-24, 13:13
Medlem
Jag tror de kommer släppa honom, tror de bara har starka indicer mot honom, tycker det finns starka skäl att plocka in andra med och kolla deras bilar efter dna spår. Riktigt dåligt att det inte blivit gjort under alla dessa år.
Citera
2021-08-24, 13:18
Medlem
knack1s avatar
Uppdaterat på MT nyss:

Citat:
Polisen har hävt avspärrningen av en plats i Radby-området i Mariestad som verkat ha varit av stort intresse. Förmodligen med koppling till utredningen av Helena-fallet, men det är inget som bekräftats.
Citera
2021-08-24, 13:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Uppdaterat på MT nyss:

Åhnej hävt avspärrningarna. Inte bra. Då hittade de nog inget.
Citera
2021-08-24, 13:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Märkligt hur sinnesslö polisen har varit under alla år ... Lotte Dalgaard gav sig inte!

https://www.mariestadstidningen.se/2021/08/24/forfattaren-till-helena-boken-ett-vittne-har-hort-av-sig-till-mig/
Citera
2021-08-24, 13:22
Medlem
knack1s avatar
Är det detta som har lett till gårdagens händelser?

Citat:
Kort efter att Lotte Dalgaard släppte sin bok om Helenas försvinnande hörde ett vittne av sig till henne. Med start hösten 1992 hade personen lämnat uppgifter till polisen, utan resultat.
– Jag mejlade Anders Eriksson på Kalla fall och undrade om han som chef var nöjd med att de anställda inte följer upp viktiga tips. På måndagen efter besökte han vittnet, berättar författaren.
Citera
2021-08-24, 13:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt uppgift i tråden bodde han i Umeå 1990. Gissar att han pluggade. Tror ingen kollat upp var han bodde vid tiden för mordet, men om ha pluggade då med så är det väl inte helt osannolikt att han var i Mariestad på sommaren.

Vid tidpunkten för mordet bodde CL's äldre bror P*eter L*evin ensam på Skäggsta 2130 i Söråker som ligger någon mil norr om Timrå.
Det verkar vara ett vinterbonat fritidshus, ska kolla upp det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-24 kl. 14:06.
Citera
2021-08-24, 13:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Kan det ha varit nån som tänkt "sammanträffandet med att man grävde upp trädgården hos XX när Helena försvann ger mig ingen ro, det är ju vettiga människor men vem vet nu när gärningsmannen varit borta nästan 30 år". Kalla fall-gruppen får in detta tips. Trädgården länkar till en man som visar sig finnas omnämnd i utredningen som åkande i en vit bil. Borde inte det räcka till senaste dagarnas händelser?

1. Vit bil nära platsen hon försvann.
2. En omnämnd man i vit bil i stan.
3. Tips om trädgård som länkar till omnämnd namn.

Att man ska ha hittat kvarlevor eller fått nån DNA-träff tycker jag inte någonting tyder på.

Edit: men det föll ju nu om de redan tagit ner avspärrningen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-24 kl. 13:29.
Citera
2021-08-24, 13:28
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Det verkar ha blivit en trådsanning.

En person skriver att han har haft företag, nästa att det var en restaurang (utan att redovisa källor) och sen hänvisar alla till det.

Alltså, hans telefonnummer enligt MrKoll går till en Sushirestaurang. Det är allt jag påstått. Det var ett uppslag som visade sig fel, men bättre lyss till den sträng...
Citera
2021-08-24, 13:32
Medlem
Någon skrev här att e-boken "Mardrömmen i Mariestad" finns gratis på nätet. Var någonstans?Jag hittar den på många ställen - streamingtjänster m.m. visserligen till en låg kostnad, men inte gratis.
Citera
2021-08-24, 13:43
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Någon skrev här att e-boken "Mardrömmen i Mariestad" finns gratis på nätet. Var någonstans?Jag hittar den på många ställen - streamingtjänster m.m. visserligen till en låg kostnad, men inte gratis.

Finns på spotify
Citera
2021-08-24, 13:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Åhnej hävt avspärrningarna. Inte bra. Då hittade de nog inget.

Hittade man inget i Radbyn kanske man ska gräva vidare vid brodern P*eter L*evin's stuga uppe i Skäggsta, Söråker. Han bodde där tillfälligt från ca. julen -91 t.o.m. hösten 1992, dvs. under sommaren när mordet skedde.

Vem vet, kanske var brodern bortrest vid tidpunkten för mordet? I sådant fall kan CL ha lånat stugan i några dagar och grävt ner kroppen där.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-24 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in