2021-08-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Lotte Damgaards "äldre herre" som hört av sig med uppgifter kanske var på rätt spår?! I så fall har alltså polisen haft tillgång till informationen sedan -92 utan att följa upp den. Kritiken lär med all rätt inte bli nådig.
Detta kan stämma...hade glömt ”gubben i lådan”...kan mkt väl vara tipsaren🧐
Citera
2021-08-24, 12:05
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderrunken
Skjulet som står på tomten byggdes 2012.

Jaså? Det såg väldigt gammalt ut på bilden men det var ju rätt så skymt iofs
Citera
2021-08-24, 12:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Som jag förstått det har C.L öppnat och drivit en sushirestaurang som ganska snart gick i stöpet.

Det har jag väldigt svårt att tro. Att han drivit en sushirestaurang.
Citera
2021-08-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Hur i hela friden skulle denna uppgift kunna vara ny..?

Det är väl ingen som påstått att det är en ny uppgift?[/quote]

Om inte, varför har han då inte varit misstänkt tidigare?
Citera
2021-08-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom bodde där iaf 91 vad jag kan se. Så ja...Det kan vi säga.

Hur får du fram vilka som bodde på en viss adress vid ett specifikt tillfälle?
Citera
2021-08-24, 12:08
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det verkar ha blivit en trådsanning.

En person skriver att han har haft företag, nästa att det var en restaurang (utan att redovisa källor) och sen hänvisar alla till det.
Citera
2021-08-24, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Bodde den anhållnes äldre bror i Mariestad eller i närheten vid tiden av händelsen?

Enligt uppgift i tråden bodde han i Umeå 1990. Gissar att han pluggade. Tror ingen kollat upp var han bodde vid tiden för mordet, men om ha pluggade då med så är det väl inte helt osannolikt att han var i Mariestad på sommaren.
Citera
2021-08-24, 12:11
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Hur får du fram vilka som bodde på en viss adress vid ett specifikt tillfälle?
Jag har Sveriges befolkning 1990 (folkbokföringen, med mantalslängd från 1991) nedladdat i datorn. Sen är jag med i Arkivdigital där det finns folkbokföringsuppgifter från en del tidigare år bakåt i tiden.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1

En person skriver att han har haft företag, nästa att det var en restaurang (utan att redovisa källor) och sen hänvisar alla till det.

Tror det beror på att det telefonnummer som anges på MrKoll också associeras med en sushirestaurang. Därav trådsanningen.

Jag har svårt idag, men någon borde kunna ringa Bolagsverket och kolla. Eller om det möjligen är Skatteverket man ska kontakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ber om ursäkt om det var jag som snurrade till det för någon. Sushirestaurangen dök upp i flödet ungefär samtidigt som det snackades om CL:s firma så jag ställde en oskyldigt menad fråga.

Edit: Nu fattar jag hur det gick till. Sorry.

Citat:
Tror det beror på att det telefonnummer som anges på MrKoll också associeras med en sushirestaurang. Därav trådsanningen.

Jag har svårt idag, men någon borde kunna ringa Bolagsverket och kolla. Eller om det möjligen är Skatteverket man ska kontakta.
Citera
2021-08-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knack1

Företag verkar han ha haft enl. AB.

"Hans tillvaro framstår som mycket enslig och skral. Han har en väldigt låg inkomst och enligt Kronofogden genomgick han en skuldsanering 2019.

Vad han har för sysselsättning är oklart. Mannen drev tidigare en egen firma som lades ned av bolagsverket för några år sedan då företaget hade varit inaktivt i ett decennium."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28vQRv/fragetecknen-kring-helenas-misstankte-mordare
Citera
2021-08-24, 12:17
Medlem
Steff83s avatar
Vad gäller CL:s firma så hade den väl inte varit aktiv på år och dar? Och blev dessutom avregistrerad för rätt många år sen nu? Vad kommer uppgifterna om Sushirestaurangen så sent som 2012? Gissar att han blivit i sämre och sämre skick (psykiskt och fysiskt) med åren så det låter inte så sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in