Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ska jag tolka dig som att du anser att offentliganställda med nödvändighet måste ha lägre lön än privatanställda?
Suck! Du får såklart tolka mig precis som du vill även fortsättningsvis.

Det finns ett förhållande mellan hur många procent som arbetar inom skattefinansierade verksamheter och hur hög lön de kan få.

Det finns också ett förhållande mellan hur lågt man som arbetsgivare kan hålla lönen och den kvalitet man lyckas producera i verksamheten.

Om precis varenda en av sjuksköterskorna i det här landet sa upp sig på grund av för låga löner (medellön för kvinnor 36 500 kr källa) så ska du se att lönerna skulle röra sig uppåt i takt med att folk börjar dö på löpande band.

Sen skulle ju såklart ökade budgetanslag inom vården innebära minskad budget för polis eller skola eller båda.

Citat:
Och vem har pratat om att sudda ut löneskillnader? Vill man ha högre lön så är det antagligen för att man tycker lönen är för låg och inte för att man vill sudda ut någon löneskillnad. Men kan lika gärna vilja öka på löneskillnaden mellan t ex vaktmästaren och läraren.
Tror du det är många vaktmästare som vill det?

Om vi för en sekund försöker tänka förbi vänsterutopin där ingen har något och alla är glada...

Tror inte du de flesta vill ha högre lön?
Tror du det är helt orimligt att tro att vissa vill ha högre lön av avundsjuka, för att det finns de som har högre lön än dem?
Citera
2021-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Använder inte exakta citat.
Men i helhet så är det ju vad hon sitter å säger.
Fakta och jag vetenskaplig objektivet vill hon ju undvika och drar till nonsens argument.
Och sitter å hittar på massa skit rent ut sagt om mannen och kvinnans historias. Rena fantasi historier... Hon manipulerar sina argument så pass att det är rena lögner.
Vissa saker stämmer, vissa inte, vissa saker ignorerar hon att ta upp. Små förändring som gör hela världens skillnad.

Manlighet är så jävla ont för en man gjorde det en annan man gjorde så, då är alla männen onda.. Har mannen hjort något bra? Nä det är ju irrelevant tydligen. Svårt att tolka det på annat sätt när hon så uppenbarligen undviker det.

Kvinnor röstade tydligen själva för sin rösträtt i riksdagen.. Att vi män haft rösträtt i typ 10 år längre än kvinnan hör inte med saken å göra eller att det gick så kort tid efter mannen fått rösträtt som kvinnorna fick rösträtt pratar man inte om för det talar ju emot agendan..
Kungen var en man alltså hade alla män rösträtt även om 99% av alla män inte hade de så spelar det ingen roll. Räcker med en liten bråkdel för att det ska räknas som alla män enigt feminist logiken..

Så tröttsamt beteende..
Vetenskap passar inte Vold för vetenskap talar emot hennes politiska åsikter.
Pinsamt bara..
Ska hon försöka övertala oss att trädet är en bajskorv 😅 jag är inte den smartaste av alla människor det medger jag.. Men så jävla trög är jag inte.

Kan inte ni feminister prata lite om alla ss fruar som tog hem judeskin för att dekorera hemmet eller sälja? Som ex lampskärmar av judeskin väldigt trendigt bland nazi ladies på den tiden.
Finns massvis kända exempel på facist kvinnor.. Men inte ett ord om dessa. Eller så viftas det bort som obetydligt enstaka kommer inte hända igen grej, eller så skylls det över på mannen i vanligt måne..

Man ond, man med vapen farlig, kvinna dödad av man. Kvinna liten och skär. Kvinna oskyldig och utnyttjad.
Nu håller jag ju iofs med dig i stort, men....
Allmän rösträtt för män klubbades igenom 1918, och kvinnlig rösträtt 1919...
Citera
2021-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Så mycket ”död, hot, våldtäkt, fasa” när det i själva verket bara handlar om det fetade. Du vill inte diska och söker stöd i en ideologi för att försöka komma undan. Låt mig gissa, du vill inte gå ner i vikt heller? Inte ens duscha, antar jag. Ingen man ska minsann komma här och tala om för dig vad du redan vet, att du är undermåligt hustrumaterial. Så sorgligt att behöva se.

Det är ju snarast tvärtom, eller hur?
Små miogyna antifeminister som inte vill diska, tvätta eller byta blöjor, eller sköta sin hälsa ( vikt) eller hygien ( läs duscha, tvätta eller byta strumpor) utan tycker att det ska nån "annan" göra åt dem och söker stöd i en ideologi, oftast religion eller konservatism för att få lov slippa respektera kvinnor.

Män är fetare än kvinnor och sköter sina barn, hälsa, hem och säkerligen även duschvanor i regel sämre än kvinnor. Hur skulle det vara om du tog in hur verkligheten faktiskt ser ut?
Citera
2021-08-23, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Suck! Du får såklart tolka mig precis som du vill även fortsättningsvis.

Det finns ett förhållande mellan hur många procent som arbetar inom skattefinansierade verksamheter och hur hög lön de kan få.

Det finns också ett förhållande mellan hur lågt man som arbetsgivare kan hålla lönen och den kvalitet man lyckas producera i verksamheten.

Om precis varenda en av sjuksköterskorna i det här landet sa upp sig på grund av för låga löner (medellön för kvinnor 36 500 kr källa) så ska du se att lönerna skulle röra sig uppåt i takt med att folk börjar dö på löpande band.

Sen skulle ju såklart ökade budgetanslag inom vården innebära minskad budget för polis eller skola eller båda.

Tror du det är många vaktmästare som vill det?

Om vi för en sekund försöker tänka förbi vänsterutopin där ingen har något och alla är glada...

Tror inte du de flesta vill ha högre lön?
Tror du det är helt orimligt att tro att vissa vill ha högre lön av avundsjuka, för att det finns de som har högre lön än dem?
Men snälla nån. Ja om man arbetar i offentlig verksamhet och anser att man har för låg lön i förhållande till utbildningskrav, belastning och samhällsnytta så vill man ha högre lön även om det innebär att det blir dyrare för den som ska betala den. Och då kan man även tycka att man har för lite i förhållande till vaktmästaren som saknar utbildning, även om vaktmästaren inte håller med.

Ja, de flesta vill nog ha högre lön. Trots att det innebär att det blir dyrare för dem som ska nyttja ens tjänster.
Citera
2021-08-23, 23:48
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Nu håller jag ju iofs med dig i stort, men....
Allmän rösträtt för män klubbades igenom 1918, och kvinnlig rösträtt 1919...
Se där ja. Jag mindes rätt så fel..
Längsen jag läste om det. Nåja. Ibland sviker minnet..
Citera
2021-08-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men snälla nån. Ja om man arbetar i offentlig verksamhet och anser att man har för låg lön i förhållande till utbildningskrav, belastning och samhällsnytta så vill man ha högre lön även om det innebär att det blir dyrare för den som ska betala den. Och då kan man även tycka att man har för lite i förhållande till vaktmästaren som saknar utbildning, även om vaktmästaren inte håller med.

Ja, de flesta vill nog ha högre lön. Trots att det innebär att det blir dyrare för dem som ska nyttja ens tjänster.
Bra, då är vi överens om det fetade.
Så vem ska betala tycker du?
Den som nyttjar tjänsterna?

Edit: Vad tror du händer när de som ska nyttja tjänsterna tycker att det blir för dyrt?
Citera
2021-08-23, 23:52
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Så mycket ”död, hot, våldtäkt, fasa” när det i själva verket bara handlar om det fetade. Du vill inte diska och söker stöd i en ideologi för att försöka komma undan. Låt mig gissa, du vill inte gå ner i vikt heller? Inte ens duscha, antar jag. Ingen man ska minsann komma här och tala om för dig vad du redan vet, att du är undermåligt hustrumaterial. Så sorgligt att behöva se.
Du kommer aldrig höra om fördelarna med att vara kvinna av en feminist för dom vill bara ha och ha och ha.. Jag jag Jag jag. Får dom inte som dom vill så ställer dom till med helvete.
Ibland gör min femåring precis sådär med..
Fast bara ibland då,.en dålig dag. Annars är tre gånger så bättre empati samt vett och etikett än feministerna..
Citera
2021-08-23, 23:53
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor med tillräckligt bra egen ekonomi har råd skilja sig.
Har man inte råd att skilja sig, så riskerar man tvingas stanna med våldsam man eller man som kan tänka sig sälja sin flickvän till andra män ex., sånt sker ju också.

Vad är det som kostar så mycket?
Nyfiken
Citera
2021-08-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är ju snarast tvärtom, eller hur?
Små miogyna antifeminister som inte vill diska, tvätta eller byta blöjor, eller sköta sin hälsa ( vikt) eller hygien ( läs duscha, tvätta eller byta strumpor) utan tycker att det ska nån "annan" göra åt dem och söker stöd i en ideologi, oftast religion eller konservatism för att få lov slippa respektera kvinnor.

Män är fetare än kvinnor och sköter sina barn, hälsa, hem och säkerligen även duschvanor i regel sämre än kvinnor. Hur skulle det vara om du tog in hur verkligheten faktiskt ser ut?
Enligt folkhälsomyndigheten var det fler feta kvinnor än män förra året i Sverige.
Citera
2021-08-23, 23:57
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kort svar utan källor: mycket riktigt är det skillnad på män och kvinnor.
Titta bara på muskelgrupper. Män har fler än kvinnor. De mest kända är nacke/axelpartiet och låren.
Män får aldrig celluliter dvs gropar i låren för deras lårmuskler går kors och tvärs i låren istället för bara åt ena hållet som kvinnors.

Män är starkare, har många gånger lättare att bygga muskler och hålla undan fett på kroppen än kvinnor.

Och trots allt detta, så låter man "chicks with dicks", dvs transor, tävla i världsidrotter som kvinnor...

När jag va 19 bast tog jag 215 kg i bänkpress, 270kg i knäböj och 265kg i bänkpress...

Hade ingen aning om att det finns lika starka 19 åriga brudar där ute 😁 fram med namnen nu feministas jag vill veta vilka det är för tusan!!
Hur kan jag missat en sån grej.. Shit va sjukt.så jävla grymt asså!
Så jävla korkad jag känner nog nu som trodde att bara killar kunde bli så starka..
Hoppas dom förlåter mig. Känner mig som en idiot nu
Citera
2021-08-24, 00:00
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Enligt folkhälsomyndigheten var det fler feta kvinnor än män förra året i Sverige.

Har för mig att det finns 51% kvinnor och 49% män av världssbefolkningen..
Nån procent mer kvinnor är det iallafall.
Har varit så ända sen vi börja föra statistik..
Citera
2021-08-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Har för mig att det finns 51% kvinnor och 49% män av världssbefolkningen..
Nån procent mer kvinnor är det iallafall.
Har varit så ända sen vi börja föra statistik..
Enligt den sidan jag hamnade på som bara tittade på Sverige så angav 15% av männen och 16% av kvinnorna att de var feta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in