Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag skrev precis om det idag innan nyheten om dagens anhållande blev känt: Vet vi om "Brovittnet" ("nummer två") har beskrivit den kvinnliga personen mer än på bara byxorna? Utöver beskrivningen av den kvinnliga personen har vi ju beskrivningen av den manliga personen - som bar pilotglasögon. Men vittnet beskrev honom väl som klädd i vitt, också?
Nej, vi vet inte hur det kvinnliga vittnet, som säger sig ha sett Helena med en kille med pilotglasögon, har beskrivit tjejen. Men vad jag vet har det inte påståtts i media att vittnet har
känt igen Helena, utan bara beskrivit de byxor tjejen hade på sig.
Har, som du, också för mig att hon nämnde en vitklädd kille bredvid tjejen. Vita kläder var vanligt på den tiden - också, och även pilot(sol-)glasögon. (Nu vet vi väl inte säkert om det var solglasögon eller vanliga, men åtminstone sol-varianten har jag för mig var vanlig redan på den tiden.) Och
OM det var Helena, är vi säkra på att den ev. vitklädde killen var densamme som hängde på/efter Helena på Statt? Trots liknande klädsel + glasögon. Chansen är förstås större om det var vanliga glasögon, men vad jag kommer ihåg, så har det aldrig fastslagits hur det var med den saken.