2021-08-23, 23:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Går det att se vilka bilar han ägt och alternativt äger idag?

Tror någon typ av ny bevisning framkommit.

Ratsit.se anger ju fordonsinnehav idag, och där är det tomt.
Citera
2021-08-23, 23:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Jag kan inte komma ihåg att jag läst i tråden om det första brovittnet, inte heller i något Efterlyst-avsnitt.

I Efterlyst-avsnittet (-96?) togs vittnen upp som ska ha sett Helena gå in i en bil vid Österlånggatan/Kungsgatan någonstans, men det är inte dem jag menar.

Det vittnet jag avser ska ha sett Helena (?) ensam gåendes i början av bron. Jag är inte säker på att det nämnts i tråden, men har för mig det. Men det är länge sedan i så fall.
Citera
2021-08-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tveksamt, inte omöjligt.

2019 lyckades man ju få fram DNA från en av hennes tillhörigheter som hittades:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JVGP0/dna-traffar-pa-helenas-sandal--27-ar-efter-forsvinnandet
Citera
2021-08-23, 23:16
Medlem
Någon som har bild?
Citera
2021-08-23, 23:16
Avslutad
Nu uttalar sig GW Persson i Aftonbladet om fallet. Kan man någon gång slippa denna djävla besserwisser. Karln är fullständigt vedervärdig
Citera
2021-08-23, 23:20
Medlem
Polisens Kalla Fall-grupp kanske har hittat bilen som CL ägde för 29 år sedan och i den anträffat DNA från Helena?

Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Går det att se vilka bilar han ägt och alternativt äger idag?

Tror någon typ av ny bevisning framkommit.
Citera
2021-08-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte säker på att riktigt förstår mig på Aka***stigen 11. CL är den enda på adressen som inte har något lägenhetsnummer angivet på ratsit.se, men i nedanstående lägenheter är andra personer skrivna.

1101
1102

1201
1202

1301
1302

1401
1402

Kan det finnas en 1001 också? Finns en sådan på Akaciastigen 9 och 13. Det betyder i så fall att CL kanske bor på bottenplan, vilket då också är i linje med bilden som publicerats på Expressen.se

Ja, lgh på botten är små, ettor typ med uteplats. Nu vet jag inte, men förr var det i alla fall mycket missbrukare etc som bodde på bottenplanen i området.
Citera
2021-08-23, 23:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
https://www.facebook.com/katarina.levin.7?__cft__[0]=AZV7tqYpF07_-8tiqRJ6cUkfGxKmI_rebwQlCJa2uMPZhpiMLLQ-TvC_BL971-cVM68Hi0IqT79kj0PGmtg-VcG3qzb1OZLl8nF y_g-u97YisOrqQgELvvOE3DwA_g5ir-8WRu4YCz97iPyn4oXf5oZ8&__tn__=-]C%2CP-R

Länk till broder Peters fru K*atarina. Hittar ingen Claes bland hennes vänner, maken P har FB samt deras två döttrarmen finns inget om brodern Claes.

Varför skulle en man i hans dåliga skick ha Facebook? Tror knappast att en sån enstöring ens ägnar en tanke åt fejjan.
Citera
2021-08-23, 23:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag skrev precis om det idag innan nyheten om dagens anhållande blev känt: Vet vi om "Brovittnet" ("nummer två") har beskrivit den kvinnliga personen mer än på bara byxorna? Utöver beskrivningen av den kvinnliga personen har vi ju beskrivningen av den manliga personen - som bar pilotglasögon. Men vittnet beskrev honom väl som klädd i vitt, också?

Nej, vi vet inte hur det kvinnliga vittnet, som säger sig ha sett Helena med en kille med pilotglasögon, har beskrivit tjejen. Men vad jag vet har det inte påståtts i media att vittnet har känt igen Helena, utan bara beskrivit de byxor tjejen hade på sig.

Har, som du, också för mig att hon nämnde en vitklädd kille bredvid tjejen. Vita kläder var vanligt på den tiden - också, och även pilot(sol-)glasögon. (Nu vet vi väl inte säkert om det var solglasögon eller vanliga, men åtminstone sol-varianten har jag för mig var vanlig redan på den tiden.) Och OM det var Helena, är vi säkra på att den ev. vitklädde killen var densamme som hängde på/efter Helena på Statt? Trots liknande klädsel + glasögon. Chansen är förstås större om det var vanliga glasögon, men vad jag kommer ihåg, så har det aldrig fastslagits hur det var med den saken.
Citera
2021-08-23, 23:27
Medlem
jagarjimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte säker på att riktigt förstår mig på Aka***stigen 11. CL är den enda på adressen som inte har något lägenhetsnummer angivet på ratsit.se, men i nedanstående lägenheter är andra personer skrivna.

1101
1102

1201
1202

1301
1302

1401
1402

Kan det finnas en 1001 också? Finns en sådan på Akaciastigen 9 och 13. Det betyder i så fall att CL kanske bor på bottenplan, vilket då också är i linje med bilden som publicerats på Expressen.se

Ja han bor på bottenplan, vilket nummer det är vet jag dock inte.
Citera
2021-08-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Polisens Kalla Fall-grupp kanske har hittat bilen som CL ägde för 29 år sedan och i den anträffat DNA från Helena?

Jo lite så jag tänkte men det känns väldigt långsökt ,att även om bilen fanns kvar och hon hade fraktats i den, att det skulle finnas DNA kvar.

Jag kan inget om sånt här men kan kronofogden tagit en eventuell bil vid skuldsaneringen 2019? Som sedan polisen "köpte" på auktion eller så...

Som sagt, allt väldigt långsökt.
Citera
2021-08-23, 23:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321

Bra att du tog upp det för jag tänkte på det tidigare idag men glömde bort det. Jag undrar hur det kommer sig att polisen vet att den nu anhållne mannen hade en bil som så väl passar in på den bilen som "Killarna" såg. Finns bilen kvar? Hade man av någon anledning noterat ägaren och dennes bil när det begav sig 1992? Och varför finns den nu aktuelle mannen med i utredningsmaterialet? Han måste ju på något sätt ha utmärkt sig den där kvällen.

Annars är det ju så att den tidens bilregister finns lagrade på gamla magnetband i en bunker utanför Arboga eller Örebro (eller någonstans där runt omkring). Jag ringde själv till ansvarig myndighet 2012 när PU kom upp i tråden för att försöka kontrollera vilken bil han faktiskt hade i juni 1992 och fick just svaret att jag kunde åka till den där bunkern och börja leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in