Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-20, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det tycker inte jag

Varför inte?
Citera
2021-08-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför inte?
Visserligen har årets tv-sommar dominerats av Fotbolls-EM och OS för min del men jag tycker faktiskt repriser under sommaren är ett bra sätt att bota värsta abstinensen. Vem Vet Mest körde ju repriser under sommaren varför ska då inte Postkodmiljonären kunna repriseras?
Citera
2021-08-20, 20:38
Citat:
Visserligen har årets tv-sommar dominerats av Fotbolls-EM och OS för min del men jag tycker faktiskt repriser under sommaren är ett bra sätt att bota värsta abstinensen. Vem Vet Mest körde ju repriser under sommaren varför ska då inte Postkodmiljonären kunna repriseras?

Frågesport är ju färskvara, det håller bara att se en gång vilket man gör under TV-säsongen, dvs höst-vinter-vår.
Citera
2021-08-21, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Frågesport är ju färskvara, det håller bara att se en gång vilket man gör under TV-säsongen, dvs höst-vinter-vår.

Precis så, ser man det igen kommer ju rätta svaren tillbaka i huvudet direkt även på frågorna man eventuellt inte kunde när det sändes första gången och då är ju spänningen/utmaningen borta varvid det blir helt meningslöst att titta.

Beträffande kanalbyggaren var det ju jäkligt konstigt att hans "vän" inte googlade namnet bara, gör man det kommer ju rätt svar upp direkt och det var ju tydligen just för att vännen var snabb i fingrarna som han valts ut som livlina. Den tävlande skulle ju bara sagt "Vad är Ferdinand De Lesseps känd för?" och fått upp det direkt.
Citera
2021-08-21, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo, men det är nog lika svårt å komma med där som att vinna TV-trisslotten på skraplott. Jag har funderat på att söka men lämnat det då jag misstänker att jag är chanslös då jag inte prenumererar på deras lotteri - tror det är en förutsättning som måste vara inne för å få vara med.

Jag har varit med men aldrig köpt deras lotter. så, nej, det är ingen förutsättning.
Citera
2021-08-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis så, ser man det igen kommer ju rätta svaren tillbaka i huvudet direkt även på frågorna man eventuellt inte kunde när det sändes första gången och då är ju spänningen/utmaningen borta varvid det blir helt meningslöst att titta.

Beträffande kanalbyggaren var det ju jäkligt konstigt att hans "vän" inte googlade namnet bara, gör man det kommer ju rätt svar upp direkt och det var ju tydligen just för att vännen var snabb i fingrarna som han valts ut som livlina. Den tävlande skulle ju bara sagt "Vad är Ferdinand De Lesseps känd för?" och fått upp det direkt.

Jag förstår din poäng men personen han ringde kanske inte hade möjlighet att googla just då.
Citera
2021-08-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ferdinand De Lesseps har jag aldrig hört talats om. Men med dom alternativen kändes det rätta svaret självklart
Visste det för att jag hade sett den frågan i den brittiska versionen för ett tag sedan. Så det verkar som om de återanvänder frågor mellan länderna. Men där var den värd £500000 vilket motsvarar 6 miljoner svenska kronor.

https://www.youtube.com/watch?v=bmKI69c4o04
Citera
2021-08-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsad
Visste det för att jag hade sett den frågan i den brittiska versionen för ett tag sedan. Så det verkar som om de återanvänder frågor mellan länderna. Men där var den värd £500000 vilket motsvarar 6 miljoner svenska kronor.

https://www.youtube.com/watch?v=bmKI69c4o04
Samtidigt har ju programmet pågått i många år nu. Frågorna börjar nog ta slut
Citera
2021-08-21, 19:45
Medlem
Kvinnan i stolen spelar ändå spelet bra måste jag säga. Trots att hon ger sken av att vara väldigt nervös så låter hon magkänslan styra och på så sätt slösar hon inte livlinor i onödan. Första känslan är alltid rätt brukar man säga.

Tror hon går långt . Hennes magkänsla imponerar på mig
Citera
2021-08-21, 20:06
Medlem
Inte för att jag är någon expert på Eric Clapton och för att det som helhet var en enkel fråga på 150-nivån. Men med dom alternativen var det ju självklart vilket som var rätt svar. Jag är inte den som brukar kunna allt hemma i soffan men ikväll var det väldigt lätta frågor.
Citera
2021-08-22, 11:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag förstår din poäng men personen han ringde kanske inte hade möjlighet att googla just då.

Visst kan det vara så att livlinor inte kan googla just då men i detta fall var ju livlinan enligt deltagaren själv vald just för att denne var flink i fingrarna och således skulle googla om det inte var något denne kunde med en gång.
Man vet ju på ett ungefär när inspelningarna sker och därmed när det kan ringa, är man då vald som googlande livlina ser man till att sitta vid t.ex. en dator då. Det är liksom ens uppgift.
Man ska ju enbart välja ut folk som man dels vet kan svara i någorlunda lugn&ro, dels kan googla direkt.
Citera
2021-08-23, 21:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad har Marika Carlsson med anhang för extraordinär allmänbildning?, den här nymodigheten måste ju vara sämre för den tävlande än momenten fråga publiken, då man valt att inte samla 50! stjärnor i publiken att fråga, utan 3 stycken...lägre sannolikhet att dom har rätt har jag kommit fram till

Jag är förvånad, jag förväntade mig att se Kim Kärnfalk som prostituerad hembesökare på livstid (är hon villkorligt frigiven från sitt straff?) men noterar att hon fått Kicken....som tagit över rollen som den lyckliga horan

Vad har jag missat nu? Har hon suttit inne? För vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in