2021-08-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
ThAh är 59 år (fyller 60 i februari) och passar alltså helt perfekt in här.
Men har var inte i stan den kvällen.
Citera
2021-08-23, 19:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bra iakttagelse! Att de tar bort en uppgift tyder på att den inte är sann! Mycket bra iakttagelse!

Lugn i stormen nu.
Eller så ändrade dom i efterhand för att man inte ska veta om han bor kvar i Mariestad eller inte. Samma sak som med åldern, man säger i 60 års åldern osv. för att skydda honom. Den där efterkorrigeringen går att tolka på många sätt.
Citera
2021-08-23, 19:22
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alosaf
Mammans adress
Han fyller 60 om 4 månader

Mamman bodde på Dragspelsvägen 8, Mariestad
Citera
2021-08-23, 19:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, alla spekulationer om "ålder" och annat har nått vägs ände. Kan alla bara lugna ner sig och typ "vänta och se"? Det hette från början "Mariestadsbo" och "I 60-årsåldern" (vilket för mig betyder typ 57 till 63 år). Kan vi nöja oss med det tills vidare i stället för att dränka tråden med en massa tjafs?

Det som jag däremot skulle önska är att alla ni som bor i Mariestad har ögonen öppna på om en person i 60-årsåldern är borta/"saknas" - det gäller såväl privat som på jobbet. Ha också koll på om det sker förändringar i boendeformen, till exempel om ett gift par eller sambopar helt plötsligt flyttar isär - eller om en person hastigt flyttar. Det är nu det gäller att ha koll på omgivningen. Meddela gärna tråden alla synbara förändringar!
Citera
2021-08-23, 19:24
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
O fyy.. Vill gärna veta om det är sant att de ska gräva hos hans mamma. Han är en typisk gärningsman. Han hatar kvinnor, en sjuk enstöring som folk undviker. Han är riktigt psyksjuk idag. Har hemtjänst osv. Skulle inte förvåna mej. Men Helena skulle aldrig i h-vete hoppa in i hans bil frivilligt.

Kan han ha blivit sjuk efter ha burit på det han gjort i alla år?
Eller var han det redan då?
Citera
2021-08-23, 19:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Haha- ja det har de😎
Mammans adress, undrar hur de kom
fram till detta.
Hur fort börjar de med detta tro?
Ni som bor där kan väl säga till .,,

heter mamman samma efternamn? kan inte hitta på Akaciastigen? är det där de ska gräva?
Citera
2021-08-23, 19:28
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
heter mamman samma efternamn? kan inte hitta på Akaciastigen? är det där de ska gräva?
Dragspelsvägen 8 enl ett par poster ovanför
Citera
2021-08-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Helena misste sitt liv. GM har levt livet i 29år.dags att erkänna nu vad som hände

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, alla spekulationer om "ålder" och annat har nått vägs ände. Kan alla bara lugna ner sig och typ "vänta och se"? Det hette från början "Mariestadsbo" och "I 60-årsåldern" (vilket för mig betyder typ 57 till 63 år). Kan vi nöja oss med det tills vidare i stället för att dränka tråden med en massa tjafs?

Det som jag däremot skulle önska är att alla ni som bor i Mariestad har ögonen öppna på om en person i 60-årsåldern är borta/"saknas" - det gäller såväl privat som på jobbet. Ha också koll på om det sker förändringar i boendeformen, till exempel om ett gift par eller sambopar helt plötsligt flyttar isär - eller om en person hastigt flyttar. Det är nu det gäller att ha koll på omgivningen. Meddela gärna tråden alla synbara förändringar!

Haha! Jag älskar verkligen såna här inlägg. Det är anledningen till att jag fortsätter läsa på Flashback.

Först säger du att det får vara nog med spekulationer om vad definitionen 60-årsåldern innebär. Sedan spekulerar du själv och säger att vi alla ska nöja oss med din spekulation tills vidare.

Därefter uppmanar du oss att hålla koll på om ”Gunnar och Ulla” ska skiljas och isåfall rapportera det i denna Flashbacktråd. Du är ett geni!

Någon som kan ytterligare bekräfta uppgifterna om C.L och Radbyn?
Citera
2021-08-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lugn i stormen nu.
Eller så ändrade dom i efterhand för att man inte ska veta om han bor kvar i Mariestad eller inte. Samma sak som med åldern, man säger i 60 års åldern osv. för att skydda honom. Den där efterkorrigeringen går att tolka på många sätt.

Precis.
Och Enligt P4 Skaraborg:

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-efter-29-ar-ny-misstankt-i-helenafallet

Uppdaterat idag kl 14.40 Publicerat idag kl 13.32
"På måndagen tog polisen in en Mariestadsbo i 60-årsåldern för förhör om Helena Anderssons försvinnande i Mariestad för 29 år sedan."
Citera
Medlem
Citat:

Men det finns ingen information att dom ska gräva någonstans vad jag vet?! Isf säger jag att dom ska gräva i Charlottenberg och det är sant isf? Lugna ner er lite
Citera
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:

Nej, det kallas för Bråten.
De ska enl annans utsago här i tråden
gräva på Dragspelsvägen i Radbyn.
Citera
2021-08-23, 19:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alosaf
Dom ska gräva i radbyn,
Cl*s le**n

Intressant, påstår du att det är Mariestadsbon Cl*aes Le*vin f. 1962 som är misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in