2021-08-23, 17:39
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Mannen som nu är häktad på sannolika skäl hade fyllt 30 när brottet mot Helena begicks.

När skall folk lära sig att skilja på Anhållen och Häktad?
Citera
2021-08-23, 17:39
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Sök i tråden på namnlista så hittar du inlägg av HincRobur med de mest förekommande förkortningarna.

Hittar inte dessa initialer i namnlistan, sorry
Citera
2021-08-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
Förutom på livets hårda skola
Eller hantverkarutbildning inom kakel och plattsätteri 🧐
Citera
2021-08-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
När skall folk lära sig att skilja på Anhållen och Häktad?
Och skillnaden på misstankegraderna skäligen/sannolika skäl🤠
Citera
2021-08-23, 17:46
Medlem
Efter det som sas på radion verkar den gripne vara den som framförde den "ljusa" bilen den natten i Mariestad. Och att hans namn finns med i utredningen redan då.
Citera
2021-08-23, 17:47
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Hittar inte dessa initialer i namnlistan, sorry

OK du kanske är ny på forumet. Det finns en sökfunktion i menyn. Den kan du klicka på och skriva in namnlista. Du finner då:

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citera
2021-08-23, 17:49
Medlem
Kaminen6s avatar
Alla som rört sig ute under alla år vet ju vem ThA
är - men hur kom just han fram här som ev den misstänkt?!!
Citera
2021-08-23, 17:50
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
OK du kanske är ny på forumet. Det finns en sökfunktion i menyn. Den kan du klicka på och skriva in namnlista. Du finner då:

Jo listan hittade jag, men inte initialerna PU
Citera
2021-08-23, 17:51
Medlem
Citat:

Jag tror att @Svennis7254 menade att han inte hittade PU i namnlistan. Det gjorde inte jag i.a.f.
Citera
2021-08-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Ingen vet?! 🤷🏻‍♂️
Jodå 😀 polisen får anhålla någon i 72 timmar Sen måste de släppa den anhållna eller häkta . För att åklagaren ska häkta den misstänkte ska det finnas skäl till det . Bevis , erkännande tex ..
Sedan kan häktningstiden bestämmas och oftast 2 v i taget och under den tiden ska polisen kunna styrka bevisen ytterligare för en häktes förlängning . Åklagaren beslutar om det finns skäl att omhäkta eller släppa personer fri men denna kan fortfarande vara misstänkt .
Tror tyvärr att de kommer få släppa denna person om inte ett erkännande kommer ( ja om det är rätt gärningsman förstås ) utan kropp och erkännande så blir det nog tufft 😕
Citera
2021-08-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jodå 😀 polisen får anhålla någon i 72 timmar Sen måste de släppa den anhållna eller häkta . För att åklagaren ska häkta den misstänkte ska det finnas skäl till det . Bevis , erkännande tex ..
Sedan kan häktningstiden bestämmas och oftast 2 v i taget och under den tiden ska polisen kunna styrka bevisen ytterligare för en häktes förlängning . Åklagaren beslutar om det finns skäl att omhäkta eller släppa personer fri men denna kan fortfarande vara misstänkt .
Tror tyvärr att de kommer få släppa denna person om inte ett erkännande kommer ( ja om det är rätt gärningsman förstås ) utan kropp och erkännande så blir det nog tufft 😕

Jag tror verkligen dom är rätt ute här. Även fast ingen eller iaf inte jag vet vem personen i fråga är så har jag en bra känsla. Jag hoppas verkligen det här kan få ett avslut nu. Man lägger för många timmar på Flashback och läser vad all skriver om det här fallet även om det bara gått runt och runt i flera år.

Mvh
Citera
2021-08-23, 17:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Föraren till "den ljusa bilen" vid lekplatsen vid familjens hus.

OM det är *ummas S*enberg (**= t,t) som är anhållen så är det möjligtvis interessant att:

Här har han på sin FB den 22 October 2017 lagt upp en gammal bild på just en "ljus bil"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1509868082401965&set=pcb.1509868435735263

Någon som vet vilket bilmärke/årgång det är på hans bild ?

Och det är möjligtvis interessant iom:

https://www.expressen.se/gt/krim/en-person-har-delgivits-misstanke-om-mordet-pa-helena/
P4 Skaraborg uppger att den nu misstänkte mannens namn har funnits med i utredningen, men att han inte setts som en tänkbar gärningsman.

Natten då Helena Andersson försvann har vittnen sett en ljuslackad bil i närheten av hennes familjehem, där de sista spåren efter Helena hittades. Samma natt ska den misstänkte mannen ha åkt runt i en bil med som stämmer väl överens med vittnesobservationerna. Det uppger P4 Skaraborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in