Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-23, 14:14
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
På universitetet är jag inte så säker på att tjejerna är bättre. De killar som kommer in på universiteten klarar nog biffen lika bra.

Och vad gäller social kommunikation, så anser i vart fall jag, att det mer är en träningsfråga. Män äger självklart den potentialen i sina hjärnor, att de sen tvingas in i en mansnorm, där ni ska hålla käften, inte babbla känslor med era killkompisar, vara snälla och empatiska, eller jollra med småbarn etc etc är ju mer vad som formar män härvidlag.
men, det är ju på ändring eller hur?

Säg mig? Varför är det så viktigt för er män att vara "bättre" än kvinnor på något?
Att det blivit viktigt för kvinnor i dagläget att ständigt markera vad vi faktiskt är bättre på, handlar ju om att få samhället fatta att vi har samma rätt att leda landet, stå i talarstolar, forska, driva företag etc etc.

För mig är det betydligt viktigare att jag är bra på saker, och då gärna bättre än den och den individen, ( för konkurrensens skull) men om den eller den individen har snopp eller inte är ju i grunden skitsamma.

Du får alltså jättegärna vara superbra på schack och matematik, go for it...men sluta blänga och muttra så fort en kvinna vill spela mot dig.

Ursäkta, men jag umgås med ett gäng snubbar som precis likt jag är uppvuxen i en extremt grabbig bruksmiljö och vi kan ändå prata "känslor" när vi ses. Saken är bara den att vi gör det på ett annorlunda sätt än kvinnor. Kanske ett mer resonerande sätt. Kvinnor som du blir såklart frustrerad över att du inte kan tolka det beteendet.

Det som förklarar skillnader i samhället korrelerar fint med den statistiska skillnad man ser på gruppnivå. Det gäller allt från val av arbete till hur man löneförhandlar.
Citera
2021-08-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Om du nu inte är en beväpnad kvinna , under,i, eller efter mens så kan du mycket väll skjuta honom (flera ggr desutom, i ryggen) för långt mindre än okvädningsord om din klädsel, fråga eric Torell bara.

märkligt att vi inte har en rörelse mot svensk polis övervåld mot downisar, men än om amerikanska polisers (underanvändining) av våld mot svarta kriminella... förmodligen en vänsterfeminsitgrej....

Vad vi borde ha en rörelse mot är folk som du som har en uppfattning om precis allt, även ett polisingripande som du näppeligen var närvarande vid, utan förmodligen bara läst om i polishatande kolumner.

Du, det gör inget om du säger "jag har ingen uppfattning om det" liksom.
Du kan inte veta allt, och det är OK.

Dessutom är det lättare att du blir skjuten som vit vid ett ingripande, än som svart, men fan vet jag som läst statistik på det liksom? Fakta är ju förtryck!
Senast redigerad av gniknus2 2021-08-23 kl. 14:26.
Citera
2021-08-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Så fort en debatt om skillnader mellan könen uppstår i Sverige så börjar professionella gråterskor
genast skriva nedsättande kommentarer vilket ironiskt nog bevisar tesen ännu mer.
Män och kvinnor är inte exakt lika. Har man svårt att acceptera det så har man svårt att acceptera verkligheten. Det är väl i så fall en slags galenskap? En vanföreställning.

Ett uppslag till DSM-6 kanske?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-08-23 kl. 15:39.
Citera
2021-08-23, 15:40
Medlem
miklons avatar
Jag orkar inte läsa hela tråden, men har det framkommit några exempel på rasandet, eller är utgångspunkten fortfarande att det måste vara så att feminister rasar eftersom SD-partiorganet Riks säger att feminister rasar?
Citera
2021-08-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Du försöker skifta fokus.

Ja, det kan mycket väl finnas fall av diskriminerande lönesättning (som slår åt båda hållen för övrigt), men de senaste åren finns det få om ens något konkret fall att peka på (JämO-granskningen skedde för 13 år sedan och ledde vad jag förstår till att de fall man faktiskt fann korrigerades). Omfattningen av detta är så pass låg att det omöjligt kan förklara det lönegap som finns.

Den omotiverade löneskillnaden är ungefär 4% enligt undersökningar. Jag skulle tro att man gör en välvillig tolkning här och snarare överdriver än underdriver.

Problemet är att de inte går prata med dom här människorna eftersom dom är fullständigt irrationella och inte mottagliga för argument och fakta.

Orsaken är uppenbar. Och Agnes Vold beskriver de själv i den där svt produktionen.

Så här är de ju i alla vänster frågor. Dom fortsätt mala på och ignorera frakta.

Ta till exempel "Black life matter". Här får George Floyd förkroppsliga förtrycket av svarta i USA. Problemet är bara att de dödas marginellt fler svarta än vita i USA. Se detta i ljuset av att kriminalitet är flerfaldigt vanligare ibland svara. Jag tror siffran för dösfall ibland svarat orsakade av polis ligger under 20! Och ändå beskrivs de som om de pågår en masaker på svara medborgare i USA.

Säkert är både kvinnor och svarta hemskt förtryckta men varken löneskillnaden eller dödsskjutningar av svarat i USA är något argument för att de förhåller sej så.
Senast redigerad av Ki 2021-08-23 kl. 15:43.
Citera
2021-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag orkar inte läsa hela tråden, men har det framkommit några exempel på rasandet, eller är utgångspunkten fortfarande att det måste vara så att feminister rasar eftersom SD-partiorganet Riks säger att feminister rasar?
Hur fungerar feminism utan raseri? Då slutar den väl existera?
Citera
2021-08-23, 16:30
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Finns inga länkar, eftersom något "raseri" från svensk feminism i denna fråga inte finns, och har heller aldrig funnits.

Som jag misstänkte. Det är alltså med Fake news av denna typ som SD ska vinna valet nästa år?
Senast redigerad av Humbug 2021-08-23 kl. 17:00.
Citera
2021-08-23, 16:48
Medlem
Har inte sett programmet med kom ihåg att tanken med programmet var att Sveriges idioter ska få något att tjafsa om, det verkar fungera.
Citera
2021-08-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ingen jävla feminist har nånsin påstått att där inte skulle finnas biologiska skillnader, men "vissa" gillar ju nu att försöka vinkla det som OM feminister skulle tycka så.
Om lika rättigheter och skyldigheter ska mätas på utfall så bygger det på premissen att det inte finns biologiska skillnader.

Och det är så feminister mäter sina sociala orättvisor.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-08-23 kl. 17:20.
Citera
2021-08-23, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Vad vi borde ha en rörelse mot är folk som du som har en uppfattning om precis allt, även ett polisingripande som du näppeligen var närvarande vid, utan förmodligen bara läst om i polishatande kolumner.

så erik torell blev inte skjuten (i bla ryggen) ? skönt att höra.....

Citat:
Du, det gör inget om du säger "jag har ingen uppfattning om det" liksom.
Du kan inte veta allt, och det är OK.

Att olyckor sker när man är beväpnad och är satt att uprätthåll ett demokratiskt givet våldsmonopol, självklart, att jag inte får ha synpunkter på att ingångsvärdet för att få förmånen att ta det ansvaret inte bör vattnas ur till förmån av idiologi över kompetens är väll motsattsen till det du skrev, det är min skylldighet att ha en uppfattning om det.

Citat:
Dessutom är det lättare att du blir skjuten som vit vid ett ingripande, än som svart, men fan vet jag som läst statistik på det liksom? Fakta är ju förtryck!

Det stämmer bra, och fakta är inte förtryck, tex är sanolikheten att bli dödad av polisen enorm för de stackarna som lider av down syndrom. långt större än vad som är acceptablet för en individ satt att uppräthålla våldsmonopolet.
Citera
2021-08-23, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Inget raseri har framkommit. Någon nämnde att han sett någon kommentar på Twitter om att personen tröttnat på programmet efter 5 min och inte orkat kolla klart på det. Någon kulturkrönikör har nämnt att ämnet är intressant med att själva uppbyggnaden av peogrammet verkade flamsigt/dåligt uppbyggt (eller vad det nu var).

Knappast något raseri mao. Snarare det man kallat för "performative outrage" och "ckickbaiting".

Här bett om exempel flera gånger i tråden men ingen har levererat. Det är nog gammal hederlig okunskap, propaganda och illvillighet, baserat på halmdockan att feminister generellt vägrat inse att det finns några som helst biologiska skillnader könen emellan.

Till er andra I tråden: rätta mig gärna om jag har fel.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-08-23 kl. 17:33.
Citera
2021-08-23, 17:37
Medlem
Feministerna själva hävdar ju att kvinnor är mognare och intiligentare än män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här