Har man inte fyllt 60 år, är man inte i 60-års åldern.
Det tycker jag att man kan säga, vilket bevisar att jag har rätt.
Det är i sak förstås helt ointressant vad ”60-årsåldern” betyder. Polisen har angett att den anhållne är i 60-årsåldern, och pressmeddelandet är skriven av en människa - inte robot. Vad människan som skrivit pressmeddelandet menar med 60-årsåldern vet vi inte, så tills vidare får vi nog anta att det kan betyda ”runt 60”, likväl som ”fyllt 60 men inte 70”. Alltså mellan 55 och 69.
Senast redigerad av Troian 2021-08-23 kl. 16:38.
Nu blir det lite mer mystiskt. SVT antyder att han inte bor i Mariestad men att han har gjort det tidigare. SR säger att det är en Mariestadsbo. Vem ska man lita på? SVT har uppdaterat senare än SR.
"Enligt polisen var han vid tiden för mordet i 30-årsåldern och bodde i Mariestad."
Det kan vara så, men i övrigt brukar media skriva 20-års åldern 20-24, 25 års åldern 25-29. O.S.V.
Troligtvis är han nog 60 år fyllda?
Nej, jag tror faktiskt bara det är din egen upplevelse.
Exempelvis vid gripandet av gärningsmannen i dubbelmordet i Linköping skrevs inledningsvis om en man i 40-årsåldern. Mördaren som var gripen visade sig sedan vara 37 år.
Jag säger inte emot dig. Men skulle gärna se någon länk till en ordbok eller Nationalencyklopedin när det kommer till ditt påstående. Det vore bra att få den saken ordentligt utredd.
Det är kanske bra i en tråd i forumdelen språk, men här får vi nog konstatera att man kan mena lite olika saker med 60-årsåldern och i så fall att att den anhållne är mellan 55 och 69.
Det tycker jag att man kan säga, vilket bevisar att jag har rätt.
[spoiler]Det är i sak förstås helt ointressant vad ”60-årsåldern” betyder. Polisen har angett att den anhållne är i 60-årsåldern, och pressmeddelandet är skriven av en människa - inte robot. Vad människan som skrivit pressmeddelandet menar med 60-årsåldern vet vi inte, så tills vidare får vi nog anta att det kan betyda ”runt 60”, likväl som ”fyllt 60 men inte 70”. Alltså mellan 55 och 69.
[/quote]
Nu fattade jag, förlåt! Du har så rätt!
Senast redigerad av rubin22 2021-08-23 kl. 16:46.
Enligt PU skulle ju han ha varit med TA på stats men enligt andra skribenter på FB så förnekar TA att han varit på stadshotellet denna kväll. När är TA född? kan det vara han som är anhållen skäligen misstänkt?
Ja ThAh påstår att han inte ens var i Mariestad den aktuella kvällen.
ThAh är född 1962 och han bor i Mariestad!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-23 kl. 16:41.
Det är kanske bra i en tråd i forumdelen språk, men här får vi nog konstatera att man kan mena lite olika saker med 60-årsåldern och i så fall att att den anhållne är mellan 55 och 69.
Absolut. Håller med dig om det. 60-årsåldern får nog antas kunna innebära ett ganska brett spann tills dess åldern blivit närmre preciserad.
Tidigare inlägg för en stund sedan
Enligt goda källor hos Mariestadspolisen så är den person som skall ha gjort det en dåtid lärare, han var mkt äldre än henne och gift/sambo samt barn.
Dom hade ett förhållande. Det sägs att hon var gravid med han och skulle avslöja det för hans hustru. Det finns tydligen saker på killen men inget som kan/kunde leda till gripande.
Det bästa som skulle kunna hänt var att dom fann kroppen och därmed ev. hittade besudlingar eller andra spår.
Idag är det praktiskt taget hopplöst fall. Ingen kropp, det har gått 22 år, kroppen är i vart fall knappast i skick för säkrande av spår om en hittades.
Den misstänkte var väldigt intresserad av bilar och hade på den tiden en amerikanare.