2021-08-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mans55
Tydligen innehaft en ljus bil som rört sig i området den aktuella kvällen

Varför kommer dom på detta nu, 30 år senare?

Svensk polis i ett nötskal
Citera
2021-08-23, 15:08
Medlem
Vem är TS?
Citera
2021-08-23, 15:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Puffar detta inlägg som åter blir intressant.

Ja nu blev plötsligt Twiggygirl's riktigt intressant. MRö var ju med och både drog igång och även ledde skallgångskedjorna. Dessutom var han väl även talesperson och uppdaterade pressen/media och samarbetade med polisen. Ett klassiskt GM beteende när man är "skyldig"?
Citera
2021-08-23, 15:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns inlägg. Sök i tråden på hans förnamn. Finns säkert många fler där han bara omnämns ”TS”, men det är för kort att söka på.

Också intresserad av hur han så att säga kom in i tråden.

TS kände Helena och enligt uppgifter från flera ska de ha haft någon typ av förhållande tidigare. Helena var förtjust i honom, enligt annan uppgift. "Helenas hundkompis", har någon beskrivit honom som.

Han ska ha alibi för natten, och det som också talar emot honom är polisens info: "Utredningen har inte kunnat påvisa någon som helst bekantskap mellan Helena Andersson och den misstänkte mannen."

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=V%C3%A4stra%20G%C3%B6talands%20l%C3%A4n

Att det inte kunnat bekräftas att det fanns någon känd bekantskap mellan Helena och den nu anhållne mannen, talar emot TS, men åldern stämmer. Han ska, enligt uppgifter, ha varit inne på förhör i och med att MMPG anhölls försommaren 2017.

Meningen från polisens sida torde tyda på att det inte är TS, då flera visste att de kände varandra. Men polisen kanske vet annat, som de inte vill skriva ut?
Senast redigerad av Prinzezzan 2021-08-23 kl. 15:18.
Citera
2021-08-23, 15:12
Medlem
Han är Skäligen misstänkt, med andra ord om han inte erkänner(vilket polisen förmodligen hoppas på) så kommer han släppas inom en vecka ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Heh...tänkte oxå på T.S...verkar stämma åldersmässigt🧐
Fasen alltså - Detta är stort - WOW!!!

Om den misstänkte var 30 år 1992-06-14 och är 60 år idag 2021-08-23 så betyder ju det att han är född 1961 och borde fylla år någon gång mellan 14 juni och 23 agusti. Eller ?

TS är född 1962 så tyvärr för ung. Och hade inte TS koppling till Helena ? Den misstänkte skulle ju inte ha någon koppling till Helena om jag förstod det rätt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja nu blev plötsligt Twiggygirl's riktigt intressant. MRö var ju med och både drog igång och även ledde skallgångskedjorna. Dessutom var han väl även talesperson och uppdaterade pressen/media och samarbetade med polisen. Ett klassiskt GM beteende när man är "skyldig"?

Ja, det där känns som man läst om tidigare i andra försvinnanden. Människor som blir överdrivet engagerade i att dra igång eftersök och vill interagera i utredningen är alltid intressanta.

Ett känt exempel är ju det omdebatterade fallet med Skandiamannen i mordet på Olof Palme.
Citera
2021-08-23, 15:13
Medlem
JSelwyns avatar
Mannen har ju figurerat tidigare i utredningen men ansågs otänkbar som gärningsman.

Så går det när man har tunnelseende och förutfattade meningar.

Men till polisens försvar får man väl säga att de inte hade så god kunskap om gm-profilering på den tiden.

Hoppas nu att dom har fått tag i rätt person...efter alla dessa år.
Citera
2021-08-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Varför kommer dom på detta nu, 30 år senare?

Svensk polis i ett nötskal
Troligen för att den nu aktuella mannen inte har varit misstänkt innan och alltså har polisen inte kontrollerat honom. Nu däremot har Kalla fall-gruppen fått upp ögonen på denne man som har nämnts i utredningen av någon anledning.
Citera
2021-08-23, 15:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
På P4 nu i eftermiddags nämnde dom en vit bil om det hjälper vår tråd framåt

Det var det enda jag hörde

Vilken färg hade MRö på bilen, någon som minns? Har för mig att det här stått utskrivet i tråden. Tror den var vit...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-23 kl. 15:23.
Citera
2021-08-23, 15:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Heh...tänkte oxå på T.S...verkar stämma åldersmässigt🧐
Fasen alltså - Detta är stort - WOW!!!

Nej det är inte TS han kände ju HA.
Citera
2021-08-23, 15:16
Medlem
Måste säga att det var många matchningar i din ”puff” här. Klassiskt drag också att många MGM är behjälpliga med skallgångar. (Såg jag va 2:a här!)

Är det kanske en MR 58 år Mariestad som Twiggy syftar på? Uppenbarligen har han ljugit om hans förehavande den kvällen och behöver alibi. Kanske någon som minns färgen på hans bil? Eller har mer info om hans person?

”Ett öde värre än döden” enligt trådskrivarens bror låter helt klart oroväckande.

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Puffar detta inlägg som åter blir intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
”Tyvärr så vet jag inte det. Brorsan sa till syrran att Rönnlund ebjöd Helena skjuts hem, men hon tackade nej." Tur för henne,det hade varit ett öde värre än döden."Enl.broder min.Så en bil hade han utanför iaf. En bil som kan vara viktig. Han var ju inte ens där säger han. Han var hemma hela kvällen. Ändå behövde han alibi? De skrattade och himlade med ögonen när m.r skulle dra igång skallkedjan.- Misstänker att det var en vanlig uppfattning om m.r.
Besserwisser och hjälpsamme herrn. Den stilen vill han ha utåt.Min brorsa visste mycke väl vem Rönnlund är, eftersom han ofta var på stadt. Ingen snack om att M.R var utanför hotellet med bil. Varför ljuger han om ALLT.Om han var inne vet jag inte.”
Senast redigerad av viperstyle 2021-08-23 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in