2021-08-23, 15:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kanskje det ikke var meningen at det skulle skje noe med AE. Jeg synes det er flere tegn i saken på ungdommelig overmot og naivitet. Kanskje man så for seg at hun skulle sette seg fredelig i en bil, og bli kjørt til et annet hus, og ikke hadde regnet med at AE gjorde stor motstand.

Tror dere TH, som mange av dere mener så på AE som verdiløs, hadde tenkt at et løsepengekrav på 90 millioner for AEs liv ville være et realistisk krav? Passer ikke det bedre med en som bokstavelig talt satte veldig stor pris på henne?

Dette er en underlig logikk. Hva tror du - at TEH liksom har spasert tilforlatelig inn i huset og
bedt sin mor pent om å følge med slik at han kunne presse sin far for 4% av formuen?

Når det gjelder løsepengene, så vet vi jo at TH aldri hadde planer om å betale noe som helst, men
gjorde det kun når han så at politiet forkastet kidnappingsteorien. Nei, hele opplegget stinker.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Et godt tegn for saken i såfall. Andre kandidater må ansees som mer aktuelle.

Ja, men påfallende at SK, som er bistandsadvokat for barna, er frempå og hevder
at det også går mot henleggelse av siktelsen mot TH.
SH derimot er mer fornuftig og holder kjeft.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror ikke på dette.

Du sletter ikke informasjon på et internettforum hvis du ikke har noe å gjøre med det.

Jeg tenker at han har innhentet opplysninger for å blidgjøre TH - i sitt håp om et kryptoeventyr.
TH har selvsagt spurt hvordan man kan slette spor på nett, og RU har forsynt ham med denne
informasjonen.

Sitat VG:
"Mannen ble også stilt spørsmål om hvorfor han sommeren før Anne-Elisabeth Hagen forsvant, hadde gitt uttrykk for på et internettforum at han var opptatt av sletting av informasjon i krypto-verden."
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-23 kl. 15:16.
Citera
2021-08-23, 15:23
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke på dette.

Du sletter ikke informasjon på et internettforum hvis du ikke har noe å gjøre med det.
Han har kanskje videreformidlet kryptokontakt. Angivelig redd de som står bak. Må være farlige karer dette....
Citera
2021-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han har kanskje videreformidlet kryptokontakt. Angivelig redd de som står bak. Må være farlige karer dette....

Jeg tror vedkommende var redd for å bli oppdaget, kanskje av politiet eller av andre. Hvis vedkommende har deltatt i en bortføring som ville ende med et drap, ønsker personen å legge så lite spor som mulig etter seg. Dette gjelder også for et internettforum.
Citera
2021-08-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
VG har fått litt hetta nå som de skjønner at det går mot henleggelse, regn med flere sånne artikler framover fra ulike media. I denne saken har media ikke gjort jobben sin for å si det sånn. Verst er selvsagt tv2 som har laget bok og tv-serie "på oppdrag" fra politiet midt under en etterforskning, ikke helt etter pfu-paragrafen. Karianne Solbrække må gå av.

Ingen slår VG her, under all kritikk.
Citera
2021-08-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6M9jX/kryptomannens-forsvarer-etter-nytt-avhoer-paa-vei-ut-av-saken

Vi får nå se, ikke første gang at en advokat prøver å gi et annet inntrykk av virkeligheten.
Citera
2021-08-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er en underlig logikk. Hva tror du - at TEH liksom har spasert tilforlatelig inn i huset og
bedt sin mor pent om å følge med slik at han kunne presse sin far for 4% av formuen?

Når det gjelder løsepengene, så vet vi jo at TH aldri hadde planer om å betale noe som helst, men
gjorde det kun når han så at politiet forkastet kidnappingsteorien. Nei, hele opplegget stinker.

Jeg tror det er mange som tenker at å få en eldre dame ut i en bil uten å skade henne er en enkel sak. Det er det flere som har ytret her i tråden også.

TH må (dersom han er skyldig)ha trodd at et løsepengekrav på 90 millioner var realistisk krav som ville lure alle. Hvis han var en gammel, gjerrig mann som mente AE var verdiløs, må det ha vært en vanskelig oppgave å komme frem til en slik sum, samme om pengene skulle betales eller ikke.
Citera
2021-08-23, 16:37
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke på dette.

Nå vet ikke jeg hvilken informasjon som er slettet fra forum, og av hvem, og aller minst når.

Hvis den/de hadde vært involvert, så burde vel tvilsomme innlegg ha blitt slettet før forbrytelsen. Det beste ville jo ha vært å ha ryddet opp før AE forsvant.

En del av det som ble slettet er skrevet etter at AE forsvant, og det tyder på at den/de som skrev innleggene ikke visste at AE var forsvunnet.

Noe av det som er blitt slettet er skrevet etter at forsvinningen ble offentliggjort. Det tyder på at den/de som skrev ikke er involvert i verken forsvinningen, eller kryptorigget, eller forbrytelsen på noe vis.
Citera
2021-08-23, 16:43
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke på dette.

Jeg er enig med deg
Citera
2021-08-23, 16:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå vet ikke jeg hvilken informasjon som er slettet fra forum, og av hvem, og aller minst når.

Det står at han spurte på et forum hvordan man slettet krypto-spor.
Ikke at han har slettet foruminnlegg. Stor forskjell.
Citera
2021-08-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det står at han spurte på et forum hvordan man slettet krypto-spor.
Ikke at han har slettet foruminnlegg. Stor forskjell.

Vedkommende hadde gitt uttrykk for på et internettforum

at han var opptatt av sletting av informasjon i krypto-verden.

Kryptomannen fortalte at han kun stilte tekniske spørsmål og at han kun var interessert i å heve sin egen kompetanse om kryptovaluta og hvordan det fungerer på et mer generelt plan.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-08-23 kl. 17:12.
Citera
2021-08-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kanskje det ikke var meningen at det skulle skje noe med AE. Jeg synes det er flere tegn i saken på ungdommelig overmot og naivitet. Kanskje man så for seg at hun skulle sette seg fredelig i en bil, og bli kjørt til et annet hus, og ikke hadde regnet med at AE gjorde stor motstand.

Tror dere TH, som mange av dere mener så på AE som verdiløs, hadde tenkt at et løsepengekrav på 90 millioner for AEs liv ville være et realistisk krav? Passer ikke det bedre med en som bokstavelig talt satte veldig stor pris på henne?

Jeg tror Hagen mente at beløpet på 90 millioner NOK var et passe agn å slenge ut i kriminelle miljøer, og at noen skulle se sitt snitt til å forsøke å svindle til seg krypto-løsepengene. Hagen håpet at det ville komme veldig mange falske krav. Også fra utlandet.

Hagen visste også at politiet ville sjekke modus-kandidater, og håpet på at politiet skulle lekke tilstrekkelig info gjennom avhør, slik at én eller flere moduskandidater skulle greie å finne ut hva som hadde skjedd, at AE angivelig var bortført.

Det skulle resultere i mange falske krav. Og politiet skulle nærmest segne under arbeidsbyrden, da de er pålagt å forsøke å forfølge og etterforske alle spor som kan føre til en oppklaring. Men, de falske kravene førte ingensteds hen.

Aller minst i retning av hva som hadde skjedd med AE. Som mest sannsynlig ble drept i hjemmet, av sin egen ektefelle gjennom nærmere 50 år. Den eneste som har etterlatt spor på åstedet.
Citera
2021-08-23, 16:59
Medlem
2020-05-08, 11:25 #23293

Ja det er samme person som var referert til tidligere i hvert fall. Han er også medlem av "Kryptofinans" på Fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in