2021-08-23, 14:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
På vilket sätt tjänar ”eliten” på lockdown?
Det är ett lätt påstående att göra, men det är aldrig någon som vill berätta hur det går till att eliten tjänar på pandemin, nedstängningar och annat..
I bästa fall hänvisar man till någon webbsida och tycker att man kan läsa själv där, men det dödar ju bara diskussionen.
När man frågar någon om något är man ju intresserad av hur just den man frågar ser på saken.
Citera
2021-08-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men va i helvete är ditt problem?

Ge dig!

Du ifrågasatte mitt inlägg med att twitter eller bloggar inte var källa nog (detta för att du blivit påhoppad av någon annan)

JAG länkade till FDA. Alltså inte ens till FDAs twitterinlägg.
Då fortsatte du tjafsa om att inlägget var borttaget osv.

Mycket tyder därför på att du tillhör plattjordare eller annat löst folk genom den sortens sätt att diskutera.
(Misstolkning, förvanskning osv)

Om du nu inte tillhör den gruppen, så var glad för det. Men sluta förvanska det jag skriver eller länkar..

Haha.. där brast det för dig! Det var kul! Mitt problem är att du antog massa saker om mig då det inte fanns substans till det. Du gav aldrig svar på varför du ansåg det, jag har inte agerat på något sätt som säget att jag hämtade information från plattjords siter. Därför kräver jag en förklaring... och jag håller på tills jag får ett svar även om det skulle ta åratal.

Har aldrig länkat till varken twitter eller bloggar .. men det vart avhandlat längre bak att bloggar och twitter inte var en bra källa alls. På hoppad har jag inte blivit vad jag vet

hur kan du påstå att folk som ifrågasätter och vrider och vänder på argument är plattjordare eller annat löst folk? Vad gör du själv? Du gör samma sak! är du plattjordare då? Iaf med din logik
Senast redigerad av Offermod 2021-08-23 kl. 14:47.
Citera
2021-08-23, 14:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att ha en öppen flygplats med kökaos kallar inte jag för att hålla stängt.

Nej de kan inte ha stängt heller om de vill bli av med viruset. Bra att de insett det iaf till skillnad mot Nya Zealand och Australien.
Citera
2021-08-23, 14:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja, somliga tycker att fascistiska stater är något att eftersträva... varför lobbar du för en sådan?
Jag vet inte varför du tycker jag lobbar för en fascistisk stat, så börja med att förklara dert så kan jag säkert ge dig ett svar.
Citera
2021-08-23, 14:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Några exempel på debatter som förs inom vetenskapen just nu är:
*Hur avtar vaccineffektivitet över tid för olika vaccin?
*Kvantitativ bedömning av vaccinets reduktion av
smittspridning i olika populationer.
* Är det bättre att ordinera en tredje dos än att öka täckningen i länder där bråkdelar har fått sina första doser?
* Hur kommer hösten att se ut i olika länder för olika grupper.
* Hur ser immuniteten ut efter en tredje dos och hur avtar den över tid?

Typ. Det är genuina frågor som är intressanta i en vetenskaplig bemärkelse idag.

Frågor som det finns större intresse av på bitchute och bland antivaxare på Flashback:

Kommer alla som tagit vaccin att vara döda om låt säga 2, 5 eller 10 år?

Hur kan vi vara säkra på att det inte finns några långtidseffekter av vaccin?

Sprider vaccinerade mer smitta än ovaccinerade?

Naturlig immunitet är att föredra framför vaccininducerad

Spikproteinet läcker!

Hur vet vi att viruset finns om det aldrig isolerats?

Osv.
. Det sker massor av debatter inom vetenskapen. Den samlade mängden av vetenskapliga tidskrifter är inget annat än ett stort debattforum där man låter data och evidens utgöra argumenten tillsammans med diverse metoder och modeller, Monte Carlo-simuleringar, statistiska test och matematiska modelleringar osv osv.

På bitchute kan vem som helst lägga upp vad som helst. Och de som saknar kunskap har uppenbarligen extremt svårt för att avgöra om det är att betrakta som vetenskap. Huruvida en sådan fundering slutar handlar i regel endast om vad bitchutekonsumenten vill tro.

Du glömde att PCR-tester inte fungerar, trots att det har fungerat alldeles utmärkt i många herrans år i vår sentinelövervakning.
Citera
2021-08-23, 14:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Statistiken från SIR när det gäller IVA-inläggningar är "Nej", "Ja, fullständigt", "Ja, ofullständigt", "Okänt"

Svårare än så är det inte.

JA fast länder verkar räkna olika om jag förstått det hela rätt. Och just därför kan man inte jämföra rakt av.

Dessutom är det mycket svårt att få ut djupare statistik på vilka dessa ovaccinerade är och vad de har för bakomliggande sjukdomar mm. De buntas ihop utan den minsta nyansering.
Citera
2021-08-23, 14:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag vet inte varför du tycker jag lobbar för en fascistisk stat, så börja med att förklara dert så kan jag säkert ge dig ett svar.
¨

Du lobbar hårt för vaccinpass... är att spela dum den nya taktiken?
Citera
2021-08-23, 14:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om man håller karantänen behöver man inte stänga ner någonting.
Ja fast det går ut över turismen mm och därmed arbetstillfällena. Vem orkar sitta i karantän? Är det inte bättre att vaccinera riskgrupperna och sedan håller man öppet? Och de som är livrädda för covid kan stanna hemma.

Det här viruset måste vi tyvärr lära oss att leva med. Det kommer inte att försvinna.
Citera
2021-08-23, 14:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Varför blir man inte förvånad?

Citat:
Anti-vaxxer causes mass-infection in special needs kindergarten
An anti-vaxxer got infected with COVID-19 and sent her twins to their special needs kindergarten, sparking a mass-infection.

https://www.jpost.com/israel-news/anti-vaxxer-causes-mass-infection-in-special-needs-kindergarten-677383
Citera
2021-08-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
JA fast länder verkar räkna olika om jag förstått det hela rätt. Och just därför kan man inte jämföra rakt av.

Dessutom är det mycket svårt att få ut djupare statistik på vilka dessa ovaccinerade är och vad de har för bakomliggande sjukdomar mm. De buntas ihop utan den minsta nyansering.

Rimligtvis så är de i riskgrupp vaccinerade i STÖRRE omfattning än de utanför riskgrupper.

De i riskgrupp fick ju vaccinet tidigare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/

De "mest" sköra är vaccinerade - ändå domineras IVA av ovaccinerade - det gäller om man kollar alla på IVA och om man jämfört åldersgrupper.
Citera
2021-08-23, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Varför blir man inte förvånad?

https://www.jpost.com/israel-news/anti-vaxxer-causes-mass-infection-in-special-needs-kindergarten-677383

Precis, varför blir man inte förvånad att barnen inte var vaccinerade.
Citera
2021-08-23, 14:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Haha.. där brast det för dig! Det var kul! Mitt problem är att du antog massa saker om mig då det inte fanns substans till det. Du gav aldrig svar på varför du ansåg det, jag har inte agerat på något sätt som säget att jag hämtade information från plattjords siter. Därför kräver jag en förklaring... och jag håller på tills jag får ett svar även om det skulle ta åratal.

Har aldrig länkat till varken twitter eller bloggar .. men det vart avhandlat längre bak att bloggar och twitter inte var en bra källa alls. På hoppad har jag inte blivit vad jag vet

hur kan du påstå att folk som ifrågasätter och vrider och vänder på argument är plattjordare eller annat löst folk? Vad gör du själv? Du gör samma sak! är du plattjordare då? Iaf med din logik

Vänder och vrider?

Du kastade ur dig att twitter eller blogg inte är en godtagbar källa.
Jag länkade varken till twitter eller blogg, utan till FDA.

Varför svarar du ett random inlägg med detta? Skriv istället till någon som länkat till just twitter eller blogg om du nu tycker det är jobbigt.

Att du förutsatte att jag länkade till twitter eftersom det var första platsen just FDA gick ut med ”häst-diskussionen” gör ju inte saken bättre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in