Citat:
Jag har redan svarat på detta tidigare, men du fortsätter att inte tro på vetenskapligt bevis. Skolsystemet idag är gjort för att gynna tjejer på bekostnad av killar. Eftersom skolan är gratis och det är jämlikheten som prioriteras ska alla vara "lika bra", och då ska det inte spela någon roll om du är rik eller fattig, invandrare eller svensk.
Egentligen ska det inte spela någon roll vem man är, men eftersom jämlikhets-grejen är politiskt laddad finns det en del underpresterande elever som ställer till det för andra högpresterande elever.
Vad gäller evolutionsfrågan är här bevis:
Egentligen ska det inte spela någon roll vem man är, men eftersom jämlikhets-grejen är politiskt laddad finns det en del underpresterande elever som ställer till det för andra högpresterande elever.
Vad gäller evolutionsfrågan är här bevis:
Nej du har inte "svarat på detta tidigare".
Fakta är att pojkars kognitiv förmågor är försenade 1-2 år jämfört med flickor upp till övre tonår.
Och DET är vetenskapligt bevisat.
Och lär dig vad "kognitiva förmågor" är för något, det är inte identiskt med intelligens.
Här kan du ex. lära dig detta
https://www.fasportalen.se/Stöd-Råd/Skola-och-förskola/Kognitiv-förmåga-och-intelligens
Citat:
Svar: Du vet inte.
Romarna, de gamla grekerna: alla tidiga framgångsrika kulturer var patriarkaliska. Ge mig ett exempel på ett framgångsrikt matriarkat.
Romarna, de gamla grekerna: alla tidiga framgångsrika kulturer var patriarkaliska. Ge mig ett exempel på ett framgångsrikt matriarkat.
Lär dig också att mänskligheten har existerat ca 200 000 år. När lever romarna och de gamla grekerna mr Brigth? Och när levde S & J?
Man kan inte veta om patriarkat varit rådande ex. 76 000 BC.
Det forskning påvisar är att nä förmodligen levde man INTE patriarkalt som S&J, det behövs speciella omständigheter i ett samhälle för att sådana hierarkier ska dyka upp ex. ägande.
Vilekt först dök upp i samband med jordbruk.
Fanns inga incitament att förtrycka kvinnor åt helvete år 76 000 BC.
Och du har små samhällen historiskt och idag som levt i s.k. "matriarkala omständigheter", även om dessa inte på samma sätt förtryckt män åt helvete som patriarkala gjort.
Citat:
En högre jämlikhet mellan könen I tidigare samhällen kan ha existerat, men vill vi tillbaka dit? — Nej, det är inte eftersträvansvärt. Det bevisar inte att mer jämställda samhällen har varit mer välfungerande.
Det som däremot har fungerat och utvecklat samhällen har varit patriarkaten, en balans där kvinnor blir omhändertagna av män, och där män har auktoriteten i samhället. Feminismen är dömd att misslyckas; det räcker att se på vårt samhälle för att se det.
Det som däremot har fungerat och utvecklat samhällen har varit patriarkaten, en balans där kvinnor blir omhändertagna av män, och där män har auktoriteten i samhället. Feminismen är dömd att misslyckas; det räcker att se på vårt samhälle för att se det.
Vi vill definitivt "tillbaka" till ett mer jämlikt och jämställt samhälle, ex. så som det ser ut idag, än hur det såg ut på " det gamla grekernas" tid. Trust me! Du vill inte leva som piskad slav, se din syster bli dagligen våldtagen och dö vid 25.
Afghanerna VILL HIT, de vill inte leva under talibaner.
Ja jävlar du! vad afghanska kvinnor blir "omhändertagna" av män.
INGET! patriarkalt samhälle fungerar ett skit väl för halva mänskligheten.
Citat:
Om jag tolkar dig rätt menar du att familjeförhållandena dikterar huruvida det råder ett patriarkat i det lilla samlar/jägarsamhället (eller samlar/jägarstammen) eller ej. Ja, det är väl inte så märkligt, men det du säger bevisar ändå att samlar/jägarsamhällen även var patriarkaliska. Jag gissar att de patriarkaliska samhällena utvecklades mer än de som inte var det — det är bara en tanke.
Din länk visar inte något, utan man behöver antingen betala eller anmäla sig för att se något. Skicka gärna något läsbart nästa gång för att underbygga dina argument, tack.
Din länk visar inte något, utan man behöver antingen betala eller anmäla sig för att se något. Skicka gärna något läsbart nästa gång för att underbygga dina argument, tack.
Nej, du kan läsa sammanfattningen i den länk jag gav dig, kallas abstract.
De var INTE patriarkala, för då hade strukturen på familjekonstellationerna sett annorlunda ut.
och DE SER INTE UT SÅ, det ser mer ut som att kvinnor och män levt jämställt, dvs haft självbestämmande.
Citat:
Slitna skelett säger mig inte mycket om hur män och kvinnor interagerade och vad deras uppgifter i samhället var. Lite mer specifikt, tack.
Eftersom det inte var ett tidigt samlar/jägar samhälle — på grund av förekomsten av jordbruk — utgår jag från att det var ett patriarkaliskt samhälle. Kvinnor kanske hade mer att göra, men det var männen som hade den största arbetsbördan på grund av biologiska fördelar.
Eftersom det inte var ett tidigt samlar/jägar samhälle — på grund av förekomsten av jordbruk — utgår jag från att det var ett patriarkaliskt samhälle. Kvinnor kanske hade mer att göra, men det var männen som hade den största arbetsbördan på grund av biologiska fördelar.
Slitna skelett säger något om ATT man arbetade fysiskt hårt. DU la påståendet att nä kvinnor arbetade inte fysiskt hårt. JO, det gjorde de och gör fortsatt, oftast i jordbruk.
och samhällen gick inte över från J&S till jordbruk över natten, ok är en övergående fas på säkert flera tusen år.
Citat:
Ge mig något bevis för att detta är sant.
Du kan inte googla eller?
Muskelär Uthållighet
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-da-ar-kvinnor-starkare-an-man
Imunförsvar
https://www.umu.se/nyheter/avhandling-immunforsvaret-har-koppling-till-konshormoner_10259154/
Citat:
Min teori är att du upplever mitt självständiga tänkande och motstånd mot feminismen som ett hot, och därför tar du jämt till personangrepp. Det får i alla fall mig att inte ta dig och dina oförnuftiga argument seriöst.
Ja du lille vän du tänker verkligen "självständigt" dvs helt fritt från allmän kunskap och vetenskapliga rön.
Du är en misogyn liten sexist som lallar fram i samma okunnighet som gubbarna från 1800 talet. Känner du dig stolt?
Jag anstränger mig från att ta till personangrepp, men din dumhet och kvinnohat äcklar mig fan.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-23 kl. 11:25.
Senast redigerad av Merapi 2021-08-23 kl. 11:25.