2021-08-22, 23:11
Avslutad
MODERATOR HAR ÄNDRAT I RUBRIKEN
Det står mord två döda nu. Det kan alltså vara en 3:e eller flera som gjort detta.
Möjligtvis har polis då hittat misstankar om mord på två personer (i detta fall dessa två).
Citera
2021-08-22, 23:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Vet man ens om det var mannen som dödade kvinnan först oc inte tvärtom?

Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Vilken 10-poängs kommentar!
Blir osäker på om jag faktiskt läste det eller om jag bara utgick från att så var fallet.

Nu vet jag inte om ni är ironiska eller allvarliga, men.. borde inte polisens tekniker kunna se det ganska fort genom att studera brottsplatsen/ev. mordvapen/kroppsskador/div.medicinska faktorer ( kroppsposition/kroppstemp e.t.c.) och sen dra en slutsats?

Vet vi ens att det var mannen som dödade kvinnan först och sedan sig själv? Det kanske var tvärtom?
Citera
2021-08-22, 23:22
Medlem
fattakanets avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6Mn5A/man-och-kvinna-doda-i-lagenhet--misstankt-mord

"Polisen misstänker att kvinnan blivit mördad. Det andra fallet hanteras som ett dödsfall."
Citera
2021-08-22, 23:23
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Nu vet jag inte om ni är ironiska eller allvarliga, men.. borde inte polisens tekniker kunna se det ganska fort genom att studera brottsplatsen/ev. mordvapen/kroppsskador/div.medicinska faktorer ( kroppsposition/kroppstemp e.t.c.) och sen dra en slutsats?

Vet vi ens att det var mannen som dödade kvinnan först och sedan sig själv? Det kanske var tvärtom?

Varför citerar du oss och skriver samma sak som vi?
Citera
2021-08-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Nej, självklart ger det inte någon rätten att döda. Jag ville bara ha fram att killen gick i en vanlig klass på en vanlig skola och framstod som ganska....vanlig. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess dock.

en del mord som begås av partnern
kan verka helt oförklarliga, som blixt från klar himmel.
Det är bara att invänta polisens utredning om vad som skedde innan de båda hittas döda.
Mannen beskrivs alls inte som en typisk kvinnoslaktare

märkligt fall.
Citera
2021-08-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6Mn5A/man-och-kvinna-doda-i-lagenhet--misstankt-mord

"Polisen misstänker att kvinnan blivit mördad. Det andra fallet hanteras som ett dödsfall."

Det handlar alltså om överdoser?
Citera
2021-08-23, 00:32
Avslutad
Polisen har även misstankar om att det förekommit dunsar sedan i onsdags från platsen.
Detta måste ju betyda att de hittat någon form av aktivitet från platsen.

Vem har hittat dessa två var dörren olåst ???
Senast redigerad av Massonite 2021-08-23 kl. 00:41.
Citera
2021-08-23, 07:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
MODERATOR HAR ÄNDRAT I RUBRIKEN
Det står mord två döda nu. Det kan alltså vara en 3:e eller flera som gjort detta.
Möjligtvis har polis då hittat misstankar om mord på två personer (i detta fall dessa två).

Skulle kunna vara det perfekta brottet om det inte fanns spår som tyder på en tredje gärningsman som nästan spårlöst försvann. Vad i sånt fall, den försmådde älskaren i ett triangeldrama? Alternativen är otaliga. Viktigt att polisen grundligt söker efter främmande DNA och andra spår. Inget får tas för givet.
Citera
2021-08-23, 07:14
Medlem
Citat:
Polisen har även misstankar om att det förekommit dunsar sedan i onsdags från platsen.

Kan säga att Robban var helt normal i torsdags och fredags.
Tror inte han är kapabel till att dölja en sån grej från onsdagen, när man nämner dunsar.
Var har du fått info om detta (dunsarna) ? Och att polisen ändrat rubriceringen till två mord istället för ett mord och ett dödsfall?
Citera
2021-08-23, 08:54
Medlem
Det här kommer ju säkert låta knäppt men jag tänkte på att hon lade upp en ny omslagsbild i torsdags och fick en tanke om att den skulle betyda något. Som ett meddelande till någon utomstående. Foto på ett fönster med gardinerna för….ingen vanlig omslagsbild enligt mig. Men sedan såg jag att hon laddat upp den förut.
Utgick ifrån att det kanske förekommit misshandel och att hon kommit överens med vänner att hon ska ladda upp den när det är kris eller något.
Otroligt långsökt men det var en tanke jag fick.
Citera
2021-08-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Skulle kunna vara det perfekta brottet om det inte fanns spår som tyder på en tredje gärningsman som nästan spårlöst försvann. Vad i sånt fall, den försmådde älskaren i ett triangeldrama? Alternativen är otaliga. Viktigt att polisen grundligt söker efter främmande DNA och andra spår. Inget får tas för givet.
Någon försmådd älskare passar inte in i bilden
enligt uppgift hade kvinnan tidigare upplevt en grov våldtäkt som påverkat henne och behövt medicinera för att dämpa ångest?
och den döde mannen hade ett arbete och verkar inte ha varit en typisk kontrollerande kvinnomisshandlare- som kunde kontrollera kvinnan dygnet runt
hon hade fortfarande sin egen bostad.
Psykisk ohälsa hos båda har framgått
båda har medicinerat och mannen tycks tappa kontrollen emellanåt
enligt en skribent här i tråden.-
Citera
2021-08-23, 12:42
Medlem
Citat:

Antar att polisen knackat på hos grannar
och då är det typiska standarfrågor polisen ställer..
om grannar hört -ljud
skrik dunsar eller uppfattat hög musik, från den aktuella bostaden
det vanliga när kvinnor mördats är att bråk och misshandel skett innan allt blir tyst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in