2021-08-21, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det vore ju toppen!! Då slipper vi andra stöta på aset här i Stockholm.
Snälla säg inte att du är ett troll nu..🙏

P.s kom på att det smugglas in mååånga mobiltelefoner på våra anstalter och fängelser...

Företaget ligger centrala Stockholm
Citera
2021-08-22, 06:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Alla har rätt till ny chans
Och en sak vet jag det får han
Han är min vän kommer ge han jobb när han kommer ut. Säljare på mitt företag som jag har

Du trollar naturligtvis ingen kan våga ta en chans med en som det slår slint i hjärnan på.

Bodde en gång i en BRF där HSB sålt de små lägenheterna i bottenplanet till socialen i kommunen. Där bodde bland annat en mördare och ett antal andra knäppisar utan socialt liv. Så får det bli, ett liv i ensamhet med en check från kommunen den 19;e varje månad. Och hoppas att ingen klurar ut ens bakgrund.
Citera
2021-08-22, 11:54
Medlem
Jag såg i söndags TV6-programmet 'I huvudet på en mördare' som handlade om MJ.

Samtidigt som speakern berättade om MJ:s stökiga uppväxt, visades en stillbild på ett rum. Det fanns markerande röda pilar. Jag slötittade och uppfattade initialt att det var en bild från FUP när MJ hade dödat för första gången och att bilden visade MJ:s torftiga ungdomsrum.

Senare återkom bilden och då blir det tydligt att bilden i själva verket visar Lottas rum.
Men stackars Lotta! Hade hon inte ens en riktig säng att sova i, utan låg istället på en madrass på golvet i ett hörn? Snäppet under misär. Eller var madrassen en plats för en vovve att ligga på?
Tapeten solkig och då talar jag inte solkad av blod utan av smuts. Det rummet signalerar för mig långvarig nedgångenhet, inte nödvändigtvis sammanhängande med missbruk, men tecken på ett inre kaos.
Hur lång var relationen med MJ?
Inte mer än några månader väl?
Citera
2021-08-22, 11:56
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Företag som säljer säkerhetslösningar

Två kåkfarare som säljer "säkerhetslösningar"

Är det tänkt att ni ska sköta affärerna från din etta på Östermalm?

Den ettan du via kontakter fick förstahandskontrakt på och som kostar 26.000/månad?
Citera
2021-08-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du trollar naturligtvis ingen kan våga ta en chans med en som det slår slint i hjärnan på.

Bodde en gång i en BRF där HSB sålt de små lägenheterna i bottenplanet till socialen i kommunen. Där bodde bland annat en mördare och ett antal andra knäppisar utan socialt liv. Så får det bli, ett liv i ensamhet med en check från kommunen den 19;e varje månad. Och hoppas att ingen klurar ut ens bakgrund.
Fast med den "utsmyckning" som MJ skaffat sig för att "pryda" sin hals och som stora delar av Sverige väl känner till, så blir det inte lätt för MJ att flyga under radarn..

Kontot Etunaforever016 ämnar, vad jag förstår, ge MJ ett vitt(?) arbete när denne så småningom lämnar anstalt. Hoppas att allt folk i Sverige till dess har skaffat titthål i dörren så att de i tid upptäcker att det är 'Halsmannen' som står utanför och ringer och vill sälja "säkerhetslösningar".
Eller är det just titthål som MJ vid oanmälda hembesök skall sälja? Titthål är väl en form av "säkerhetslösningar"?
Citera
2021-08-22, 12:09
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag såg i söndags TV6-programmet 'I huvudet på en mördare' som handlade om MJ.

Samtidigt som speakern berättade om MJ:s stökiga uppväxt, visades en stillbild på ett rum. Det fanns markerande röda pilar. Jag slötittade och uppfattade initialt att det var en bild från FUP när MJ hade dödat för första gången och att bilden visade MJ:s torftiga ungdomsrum.

Senare återkom bilden och då blir det tydligt att bilden i själva verket visar Lottas rum.
Men stackars Lotta! Hade hon inte ens en riktig säng att sova i, utan låg istället på en madrass på golvet i ett hörn? Snäppet under misär. Eller var madrassen en plats för en vovve att ligga på?
Tapeten solkig och då talar jag inte solkad av blod utan av smuts. Det rummet signalerar för mig långvarig nedgångenhet, inte nödvändigtvis sammanhängande med missbruk, men tecken på ett inre kaos.

Vill minnas att hon upptäckt sig blivit bedragen av en tidigare partner (Magnus?) i en relation som avslutades blott månader innan MJ tog henne med storm. I samband med den otroheten fanns kontakter med psykvården så sannolikt mådde hon inte tipptopp. Något som i sin tur sen säkert gjorde det svårare att bryta den minst sagt skadliga relationen med MJ.

Minns detta som ett synnerligen otäckt mål. Inte minst för de förmildrande omständigheter MJ radade upp redan i samband med gripandet. Tyckte själv där och då att det i sig fastslog en överlagd handling snarare än i svartsjukans och drogrusets spontana tecken.
Citera
2021-08-22, 12:18
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Men stackars Lotta! Hade hon inte ens en riktig säng att sova i, utan låg istället på en madrass på golvet i ett hörn? Snäppet under misär. Eller var madrassen en plats för en vovve att ligga på?Tapeten solkig och då talar jag inte solkad av blod utan av smuts. Det rummet signalerar för mig långvarig nedgångenhet, inte nödvändigtvis sammanhängande med missbruk, men tecken på ett inre kaos.

Lotta och MJ blev ett par i mars och hon dog i början av juni, så relationen varade ca 3 månader. Lotta blev, såvitt jag kommer ihåg, ihjälslagen i sin kompis lägenhet som hon lånat för att komma bort från MJ. Madrassen på golvet är alltså inte hennes normala säng.
Citera
2021-08-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Vill minnas att hon upptäckt sig blivit bedragen av en tidigare partner (Magnus?) i en relation som avslutades blott månader innan MJ tog henne med storm. I samband med den otroheten fanns kontakter med psykvården så sannolikt mådde hon inte tipptopp. Något som i sin tur sen säkert gjorde det svårare att bryta den minst sagt skadliga relationen med MJ.

Minns detta som ett synnerligen otäckt mål. Inte minst för de förmildrande omständigheter MJ radade upp redan i samband med gripandet. Tyckte själv där och då att det i sig fastslog en överlagd handling snarare än i svartsjukans och drogrusets spontana tecken.
Tack för replik och info!
Jo, kontakt med psykvården kan man nog gissa på. Bara av att ta del av hur själva rummet såg ut får åtminstone jag en bild av en trasig person, en som inte orkar bry sig särskilt mycket om sitt boende och kanske inte heller om sig själv.

Jag gissar att det finns en orsak till varför media och Lottas anhöriga så intensivt använder bilden på den leende Lotta, till synes fylld med livslust.
Bilden har ju ikoniserats till att bli själva sinnebilden för 'mäns våld mot kvinnor'. Ingen, varken man eller kvinna, kan motstå det leendet.
Var finns de andra bilderna på Lotta?

Intressant det du skriver om ditt intryck av att MJ var mer målinriktad än vad han vill göra gällande.
Vet du vad taxichauffören hade att berätta om resan?
Uttalade sig MJ om att kvinnor ej går att lita på?
Eller satt MJ tyst i baksätet?
Citera
2021-08-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Lotta och MJ blev ett par i mars och hon dog i början av juni, så relationen varade ca 3 månader. Lotta blev, såvitt jag kommer ihåg, ihjälslagen i sin kompis lägenhet som hon lånat för att komma bort från MJ. Madrassen på golvet är alltså inte hennes normala säng.
Ok, tack för info!
Tre månader kan vara en mycket lång tid i relation med en galning..
Ang boendet: Synd att inte TV6 kunde ha informerat om att bilden inte visade Lottas boende, utan att den tillhörde en kompis.
Som inte heller tycks ha mått så bra..

Så Lotta hade "gömt" sig för MJ men lät honom ändå få reda på var kompisens lägenhet fanns?
Det finns väldigt många lärdomar att dra av denna sorgliga historia..
Citera
2021-08-22, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hur går det till när du ringer MJ?

Han har mig på sin telefonlista
Citera
2021-08-22, 13:36
Bannlyst
Citat:
Fast med den "utsmyckning" som MJ skaffat sig för att "pryda" sin hals och som stora delar av Sverige väl känner till, så blir det inte lätt för MJ att flyga under radarn..

Kontot Etunaforever016 ämnar, vad jag förstår, ge MJ ett vitt(?) arbete när denne så småningom lämnar anstalt. Hoppas att allt folk i Sverige till dess har skaffat titthål i dörren så att de i tid upptäcker att det är 'Halsmannen' som står utanför och ringer och vill sälja "säkerhetslösningar".
Eller är det just titthål som MJ vid oanmälda hembesök skall sälja? Titthål är väl en form av "säkerhetslösningar"?

Gör inga hembesök
Är ett etablerat företag har våra fasta kunder
Omsätter 50 miljoner om året
Citera
2021-08-22, 13:55
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Gör inga hembesök
Är ett etablerat företag har våra fasta kunder
Omsätter 50 miljoner om året

Kvalificerat bullshit.

Det enda jobb två gamla kåkfarare och mytomaner som du och MJ kan få är på Samhall eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in