2021-08-22, 20:21
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Intressant att du observerar detta hos bisexuella. Det kanske är därför jag har jaktinstinkt! Så vill du ha den typen av tjejer är det bäst att du är trevlig men inte visar intresse direkt. Ge inte ditt nummer utan låt henne be om det själv eller ta reda på det. Om du vill ligga så säg ingenting om det, säg typ "jag ligger inte på första dejten" då jävlar rinner det till!

Hehe ok.. Tack för rådet.
Nån som är lite "hard to get" är attraktivt alltså.. I enkel mening så. Lite mystisk, eller inte för på liksom..
Men vet inte om jag kan tacka nej till att ha ha sex på första dejten dock.. hehe.
Inte om båda vill, men sure.. kanske..
Beror på vem hon är, men sen hade vi ses flera gånger efter.. Söker inte ONS utan flera ggr såklart..
Men klart man kan vänta med... Hmm. Maybe. Beror på vad båda vill där och då.
Kanske kan testa nångång, men känns som det är lite onödigt om attraktion har byggts upp.. Kanske bättre att "smida när järnet är hett" med liksom..
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 20:34.
Citera
2021-08-22, 20:29
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Det är en bra start om han kan hela internationalen och inte bara refrängen, sen kan man ta det därifrån tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag är inte typen som blir uppraggad särskilt ofta. Men som någon skrivit redan så måste det ju finnas någon form av ytlig attraktion redan från början. Sedan är det ju skillnad på i vilket sammanhang kontakten tas.

Det är inte särskilt komplicerat egentligen. Några gånger har jag hookat upp med folk ute och då har det varit fråga om den där ytliga attraktionen och att man ganska omedelbart zoomat in på samma frekvens typ. En var jag tillsammans med i 14 år, en från och till och av och på i sju-åtta år och en annan hade jag också kontakt med ganska länge.

Den första sa typ "Du pratar också svenska, va?". Vi var båda sjukt bänga och i ett stökigt sammanhang där det nästan inte var några andra svenskar. Det höll i 14 år. Den andra sa nog inget, det liksom bara blev ändå. Funkade också länge. Och den tredje sa att jag såg ut som en liten gopnik. Det gjorde jag så det var inget pinsamt The Game-neggande. Det var mer ett konstaterande. Det ledde också till en bestående kontakt. Personer som jag liksom bara vibbat med. Det är ingen som har försökt. Så att säga. Det har bara blivit.

Det finns ingen manual för hur man ska göra. Jag har hookat upp även med personer jag inte så där omedelbart vibbat med, men det har inte lett till något längre samröre.

Annars har jag träffat folk i andra sammanhang och då blir man ju inte uppraggad på det där sättet. Jag hade en relation i typ 1,5 år. Vi träffades i ett diskussionssammanhang på nätet, men kände till varandra sedan innan. Att då bli utfrågad på date är ju inte ett uppraggande som aves i TS. Inte heller Tinderdejter är uppragganden som avses i TS så dem lämnar jag därhän. Men oavsett vad så handlar det för mig om ytlig initial attraktion och sedan att man liksom vibbar, att det flyter på. Typ så.

Mmm, sant. Jo, men mycket är attraktion så. Det mesta är kemi och vibbar. Och sen börjar båda hångla och har sex naturligt liksom.
Nej tinder och sånt är fan skit! IRL är det som gäller.. Detta nya digitala förstör nog människan mer än det hjälper i helhet, det är så onaturligt. Hmm.
IRL är the way to go. Se andra och vibba naturligt.

(Sen har internet endel fördelar som att man kan hitta info och sånt iof.. Försöka lära sig litegrann så om vår existens.)

Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Det är en bra start om han kan hela internationalen och inte bara refrängen, sen kan man ta det därifrån tänker jag.

hehe ok.. vet inte helt va du menar och om du söker ett visst antal män så på personligheter, mer än kemi och vibbar heller. Men det kanske du gör.
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 20:43.
Citera
2021-08-22, 20:46
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Mmm, sant. Jo, men mycket är attraktion så. Det mesta är kemi och vibbar. Och sen börjar båda hångla och har sex naturligt liksom.
Nej tinder och sånt är fan skit! IRL är det som gäller.. Detta nya digitala förstör nog människan mer än det hjälper i helhet, det är så onaturligt. Hmm.
IRL är the way to go. Se andra och vibba naturligt.

(Sen har internet endel fördelar som att man kan hitta info och sånt iof.. Försöka lära sig litegrann så om vår existens.)

Jag vet inte riktigt hur man skiljer på attraktion, kemi och vibbar. Jag tänker att allt hänger ihop.

Tinder är Tinder är Tinder och det finns så klart både för- och nackdelar med det, men även där handlar det ju om hur man funkar vid en första träff. Attraktion, kemi och vibbar. Ingen större skillnad alls faktiskt. Det är bara sättet att träffas som är annorlunda. Men jag tänker att det inte är fråga om den sortens uppragganden du pratar om i TS.
Citera
2021-08-22, 20:53
Medlem
[complex]s avatar
Men hur menar ni.. Föredrar ni att en man inte alls tar på er och mest är trevlig, och att ni båda sen klickar och hånglar.. Eller gillar ni om han skule lägga en hand på ert knä och prata som exempel eller rint midjan och annat? När det gäller hur dom eskalerar så.
Hur känner ni kring att bli fysiska innan ni hamnat i säng då?

Att ni båda vibbar och kysser gemensamt ba, och tar det därifrån liksom.. Klart det blir så båda vibbar och kysser. Men när det gäller beröring innan då som en hand runt midjan eller på knä eller lår om ni pratat då? Ni gillar inte sånt eller?
Citera
2021-08-22, 20:57
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag vet inte riktigt hur man skiljer på attraktion, kemi och vibbar. Jag tänker att allt hänger ihop.

Tinder är Tinder är Tinder och det finns så klart både för- och nackdelar med det, men även där handlar det ju om hur man funkar vid en första träff. Attraktion, kemi och vibbar. Ingen större skillnad alls faktiskt. Det är bara sättet att träffas som är annorlunda. Men jag tänker att det inte är fråga om den sortens uppragganden du pratar om i TS.

Sant.. Nä men tinder och sånt suger..
Bättre att träffa en kvinna IRL för första gången som människan alltid gjort och bygga attraktion..
Se leenden, hur människor ÄR och andras personligheter mer än ytlighetens appar så..
Men det där handlar väl också om energier så som att folk stressar andra med notifikationer säkert och ytlig text, mer än bygger attraktion. psst.
Pub, konserter, ica kö eller vadsomhelst är bättre. Träffas och ses IRL från start och ta det vidare därifrån...
Känna av människor i verkliga livet och se om dom är varma eller ytliga. Se ansikten liksom.. 100 ggr bättre och alla borde radera alla sina tidsslösande "dating appar" imo.
Alla borde minimera digital kontakt så mycket dom kan igentligen. försöka lära känna människor ansikte mot ansikte enbart, det är målet.
Teknik och internet borde mest gälla att lära sig endel saker om man behöver veta endel tips & trix typ eller få svar på frågor, ungefär så..
Dom som kör videodating har bäst chanser isånnafall om det är online så.. men kan bli stelt säkert. Bäst att bara ses! Se om man klickar eller inte. YOLO.
En dating app som gör att två ses IRL, ansikte mot ansikte för första gången vore en bra ide. Där kan ni bli rika..
Do it.
Men nej, bäst att nog totalt skippa att ens försöka få kontakt med kvinnor över det digitala, det saknar precis all djup och kemi man bygger IRL istället.
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 21:12.
Citera
2021-08-22, 21:10
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Men hur menar ni.. Föredrar ni att en man inte alls tar på er och mest är trevlig, och att ni båda sen klickar och hånglar.. Eller gillar ni om han skule lägga en hand på ert knä och prata som exempel eller rint midjan och annat? När det gäller hur dom eskalerar så.
Hur känner ni kring att bli fysiska innan ni hamnat i säng då?

Att ni båda vibbar och kysser gemensamt ba, och tar det därifrån liksom.. Klart det blir så båda vibbar och kysser. Men när det gäller beröring innan då som en hand runt midjan eller på knä eller lår om ni pratat då? Ni gillar inte sånt eller?

Jag avskyr om mannen som jag fått kontakt med, gör det på eget initiativ i ett ”för tidigt” skede. Det kan kännas otroligt sliskigt faktiskt. Och kan tyvärr göra mig rätt avtänd. 😆 Även om det gick ”bra” med vår kontakt innan det.

Som jag beskrev i tidigare inlägg, så önskar jag absolut en minimal/obefintlig fysisk kontakt, innan det blir totalt ”uppenbart” att vi fått en oemotståndlig connection.

Jag tror den enda fysiska kontakten vi hade (med det bästa ”ragget” som jag beskrev i inlägget innan), var att han sträckte fram en hand för att hälsa, när han presenterade sig. (I samband med att han bjöd på en drink). Tyckte det faktiskt var extra charmigt att han sträckte fram handen för en handhälsning, som en ”jämlike”. (I coronatider kanske det är svårare att skaka hand iofs).

Sen gick det flera timmar där vi bara pratade och drack ihop, vid baren. Därefter började vi dansa på dansgolvet. Inte heller då höll han på med något direkt ”närmande”. Bara blickar.

Och helt plötsligt fastnade våra blickar så där sjukt länge i varandra, igen. Och då böjde sig båda fram för The Amazing Kiss…

(Ja, det var faktiskt som i en film. Helt vansinnigt bra). 😍
Citera
2021-08-22, 21:17
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Sant.. Nä men tinder och sånt suger..
Bättre att träffa en kvinna IRL för första gången som människan alltid gjort och bygga attraktion..
Se leenden, hur människor ÄR och andras personligheter mer än ytlighetens appar så..
Men det där handlar väl också om energier så som att folk stressar andra med notifikationer säkert och ytlig text, mer än bygger attraktion. psst.
Pub, konserter, ica kö eller vadsomhelst är bättre. Träffas och ses IRL från start och ta det vidare därifrån...
Känna av människor i verkliga livet och se om dom är varma eller ytliga. Se ansikten liksom.. 100 ggr bättre och alla borde radera alla sina tidsslösande "dating appar" imo.
Alla borde minimera digital kontakt så mycket dom kan igentligen. försöka lära känna människor ansikte mot ansikte enbart, det är målet.
Teknik och internet borde mest gälla att lära sig endel saker om man behöver veta endel tips & trix typ eller få svar på frågor, ungefär så..
Dom som kör videodating har bäst chanser isånnafall om det är online så.. men kan bli stelt säkert. Bäst att bara ses! Se om man klickar eller inte. YOLO.
En dating app som gör att två ses IRL, ansikte mot ansikte för första gången vore en bra ide. Där kan ni bli rika..
Do it.
Men nej, bäst att nog totalt skippa att ens försöka få kontakt med kvinnor över det digitala, det saknar precis all djup och kemi man bygger IRL istället.

Håller med om att dejtingappar är total skit. 😆 Men man kan få en lyckträff ( 1 av 500 eller 1 av 1000, who knows).

Nyckeln är att varken ha för kort eller för lång kontakt via appen / sms. Tror jag. För kort tid = det kan bli ”pressat”. Man vill ändå veta lite grann om den man ska ”slösa” en dejtkväll på, osv.

”Messa” i max 7-10 dar, innan en träff. Annars bygger man upp det berömda ”luftslottet” och det blir för mkt press och drömbilder av den andre. Som aldrig uppfylls när man ses.
Citera
2021-08-22, 21:17
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Jag avskyr om mannen som jag fått kontakt med, gör det på eget initiativ i ett ”för tidigt” skede. Det kan kännas otroligt sliskigt faktiskt. Och kan tyvärr göra mig rätt avtänd. 😆 Även om det gick ”bra” med vår kontakt innan det.

Som jag beskrev i tidigare inlägg, så önskar jag absolut en minimal/obefintlig fysisk kontakt, innan det blir totalt ”uppenbart” att vi fått en oemotståndlig connection.

Jag tror den enda fysiska kontakten vi hade (med det bästa ”ragget” som jag beskrev i inlägget innan), var att han sträckte fram en hand för att hälsa, när han presenterade sig. (I samband med att han bjöd på en drink). Tyckte det faktiskt var extra charmigt att han sträckte fram handen för en handhälsning, som en ”jämlike”. (I coronatider kanske det är svårare att skaka hand iofs).

Sen gick det flera timmar där vi bara pratade och drack ihop, vid baren. Därefter började vi dansa på dansgolvet. Inte heller då höll han på med något direkt ”närmande”. Bara blickar.

Och helt plötsligt fastnade våra blickar så där sjukt länge i varandra, igen. Och då böjde sig båda fram för The Amazing Kiss…

(Ja, det var faktiskt som i en film. Helt vansinnigt bra). 😍

Haha nice. Grattis. Jo, ögonkontakt skapar kemi garanterat. Så det ska va!
Frågan är om alla tänker så.. tror många gör det. Dom kan ju ta på en själv om dom är sugna och gör ju det så.
Men vissa kanske gillar att nån teasar lite och tar dom lite lätt så, men kanske inte nån smeker eller så..
Lite diskret kanske så.. En hand där, och sen dra undan, låta henne komma och röra sig närmare.. Nått sånt. handlar om att få henne känna sig orädd och säker mest det idag tror jag nog med internet och allt.. Måste va så..
Brudar lär ha litat på killar mer innan internetz säkert.. Mer förtroende då ba kolla på hippe-klipp från 60 talet som random exempel. mot idag när alla kollar ner i sina skärmar istället. Med tanke på kemi och vibbar lite så..
https://www.youtube.com/watch?v=7EWehhSB0s4
Anyways..

Trevligt att det gick bra med en handskakning, kemi, dans och ögonkontakt så.
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 21:22.
Citera
2021-08-22, 21:18
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Håller med om att dejtingappar är total skit. 😆 Men man kan få en lyckträff ( 1 av 500 eller 1 av 1000, who knows).

Nyckeln är att varken ha för kort eller för lång kontakt via appen / sms. Tror jag. För kort tid = det kan bli ”pressat”. Man vill ändå veta lite grann om den man ska ”slösa” en dejtkväll på, osv.

”Messa” i max 7-10 dar, innan en träff. Annars bygger man upp det berömda ”luftslottet” och det blir för mkt press och drömbilder av den andre. Som aldrig uppfylls när man ses.

mmm..
Kan inte annat än att hålla med om att det är skit. Bättre IRL. Alla kan få digital "match", men om det inte leder till träff IRL är det slöseri med tid och energi bara. Bättre träffa kvinnor IRL från start va poängen ja. =)
Teknik förstör mänskligheten mer än det hjälper eventuellt, beror på områden. Det är alltid bäst om människor ses IRL hellre än teknik helt enkelt. Där och i stunden..
Sen har alla olika dagsform med, alla är inte alltid på bra eller dåligt humör och annat. Mycket spelar in så, men allt sånt märker man mer irl, än "digital image", onlineprofiler och annat.

edit. Tog bort 1 km text svammel nyss. ha det bra, nu film.
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 22:18.
Citera
2021-08-22, 22:30
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Haha nice. Grattis. Jo, ögonkontakt skapar kemi garanterat. Så det ska va!
Frågan är om alla tänker så.. tror många gör det. Dom kan ju ta på en själv om dom är sugna och gör ju det så.
Men vissa kanske gillar att nån teasar lite och tar dom lite lätt så, men kanske inte nån smeker eller så..
Lite diskret kanske så.. En hand där, och sen dra undan, låta henne komma och röra sig närmare.. Nått sånt. handlar om att få henne känna sig orädd och säker mest det idag tror jag nog med internet och allt.. Måste va så..
Brudar lär ha litat på killar mer innan internetz säkert.. Mer förtroende då ba kolla på hippe-klipp från 60 talet som random exempel. mot idag när alla kollar ner i sina skärmar istället. Med tanke på kemi och vibbar lite så..
https://www.youtube.com/watch?v=7EWehhSB0s4
Anyways..

Trevligt att det gick bra med en handskakning, kemi, dans och ögonkontakt så.

Tror att många kvinnor, likt mig, blir ganska avskräckta av plötslig fysisk ”intim” kontakt ifrån en ny man. (Ja, en hand på lår/knä, eller runt midjan, är ganska intimt). Jag vet att jag själv iaf reagerat endast absolut negativt, på det. Every time. De flesta som gör det, gör det dessutom väldigt, väldigt fort. (Inom en timme efter man träffats). Player vibe! Yuck. 😆

Jag vill att han väntar in tills antingen jag själv börjar och tar intiativ till just den biten, lägger en hand på hans axel/nacke och flyttar mig närmare, för att viska saker i örat, eller dylikt. Eller att det blir ett väldigt ömsesidigt ögonblick efter några timmars snack, / dans, där båda två liksom lutar sig fram för ”kram-dans” eller kyss.

Ett av de största misstagen i min bok, när killar är för sliskiga med sina händer. De blir fortare avskrivna tyvärr… 😆 Man känner sig helt enkelt… inte speciell/ lite som ett stycke kött, eller vad man ska säga. Hope it helps!
Citera
2021-08-22, 22:48
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Tror att många kvinnor, likt mig, blir ganska avskräckta av plötslig fysisk ”intim” kontakt ifrån en ny man. (Ja, en hand på lår/knä, eller runt midjan, är ganska intimt). Jag vet att jag själv iaf reagerat endast absolut negativt, på det. Every time. De flesta som gör det, gör det dessutom väldigt, väldigt fort. (Inom en timme efter man träffats). Player vibe! Yuck. 😆

Jag vill att han väntar in tills antingen jag själv börjar och tar intiativ till just den biten, lägger en hand på hans axel/nacke och flyttar mig närmare, för att viska saker i örat, eller dylikt. Eller att det blir ett väldigt ömsesidigt ögonblick efter några timmars snack, / dans, där båda två liksom lutar sig fram för ”kram-dans” eller kyss.

Ett av de största misstagen i min bok, när killar är för sliskiga med sina händer. De blir fortare avskrivna tyvärr… 😆 Man känner sig helt enkelt… inte speciell/ lite som ett stycke kött, eller vad man ska säga. Hope it helps!

Hmm.. Ok. Intressant.. För alla säger nog lite olika där..
Det lär va olika. Får man fråga hur du ser ut?
Mja, kanske. vet inte än.. Ska avgöra senare med detta. Det kan hjälpa.. Ska tänka på saken senare och kanske testa lite med faktiskt.
mvh

p.s: Angående 1 på 1000 innan, det lär va för att du har större utbud nu än om inte internet funnits. Mer kräsen kanske?
Annars hade du växt upp med endel omkring, och klickat med dom och vart nöjd IRL liksom.. Nu kan du välja och vraka liksom så..
Hur blir dom avskrivna? Du tar bort deras hand och går vidare eller?

Vissa kvinnor kanske vill dom ska bli rörda och blir skitkåta av det, det är det där man vill veta mer och hur många. 1 av 10 ungefär och va dom mest tänder på så.
För om en brud börjar ta mig på låret blir jag kåt rätt snabbt liksom om hon skulle börja hålla på så.. Om man märker hon är tänd liksom eller visar intresse så..
Senast redigerad av [complex] 2021-08-22 kl. 23:01.
Citera
2021-08-22, 23:04
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Hmm.. Ok. Intressant.. För alla säger nog lite olika där..
Det lär va olika. Får man fråga hur du ser ut?
Mja, kanske. vet inte än.. Ska avgöra senare med detta. Det kan hjälpa.. Ska tänka på saken senare och kanske testa lite med faktiskt.
mvh

p.s: Angående 1 på 1000 innan, det lär va för att du har större utbud nu än om inte internet funnits. Mer kräsen kanske?
Annars hade du växt upp med endel omkring, och klickat med dom och vart nöjd IRL liksom.. Nu kan du välja och vraka liksom så..
Hur blir som avskrivna? Du tar bort deras hand och går vidare eller?

Vissa kvinnor kanske vill dom ska bli rörda och blir skitkåta av det, det är det där man vill veta mer och hur många. 1 av 10 ungefär och va dom mest tänder på så.
För om en brud börjar ta mig på låret blir jag kåt rätt snabbt liksom.. Om man märker hon vill kyssas och sånt..

Hmm ja jag kan ju bara svara för mig och
Min bekantskapskrets, då..och ja, där är det ett rätt så välkänt fenomen med just ”de sliskiga händerna”, som vi som kvinnor råkar ut för, med nya kontakter med män.

Så jag tror det är ganska säkert att säga att absolut aldrig göra sånt inom den första timmen man träffar nån kvinna. Och att vara lite mer cool och avvaktande, tills man är helt säker på att kvinnan är med på noterna, helt enkelt.

Har aldrig nånsin hört talas om en kvinna som blir ”kåt” av en plötslig beröring ifrån ngn ny okänd man. Möjligen om det hade varit Brad Pitt… men inte annars, är min tanke 😁

Nej kvinnor går igång på gentleman, humor, samt naturlig attraktion. Så klart måste det finnas något som mannen har som är attraktivt fysiskt. Typ fina ögon/leende, kanske lite arm-muskler eller annat.

Haha nej det jag sa 1/1000 på dejtingappar har inget med utbud att göra.
Inte överhuvudtaget. Det har att göra med att 999 av 1000 som skriver till mig, skickar ett oerhört kort och fantasilöst massmail av typen: ”Tja snygging!”.

Och när alla gör en sån otroligt liten ansträngning, och när man vet att de absolut gör det till 5.000 andra, så känner man sig inte speciell. Och blir ointresserad….

Kvinnor behöver känna sig speciella. Det är en nyckel. Good luck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in