2021-08-22, 07:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Afs är ju SD;s lillebror som blir mobbad hela tiden av storebrorsan. Men de tillhör samma familj så man bör inte ventilera så mycket skit inför öppen ridå.
Citera
2021-08-22, 07:51
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Jeff Ahl vill att svensk skola ska lära ut finska istället för engelska. Knappast en tillgång, snarare total knäppgök.

Den grejen har jag totalt missat. Du råkar inte ha någon källa?
Citera
2021-08-22, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Han har skrivit det själv här på Flashback. (Tänker inte leta.)
Citera
2021-08-22, 15:11
Medlem
Mindre än en månad kvar till kyrkovalet. Hur tror ni det går för AfS?

Kommer kyrkan utsättas för den största politiska jordbävningen i modern tid, när Axel W. Karlsson och Iván Knézy kommer in med hög energi och återinför "Fädernas kyrka" i psalmboken?
Citera
2021-08-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Mindre än en månad kvar till kyrkovalet. Hur tror ni det går för AfS?

Kommer kyrkan utsättas för den största politiska jordbävningen i modern tid, när Axel W. Karlsson och Iván Knézy kommer in med hög energi och återinför "Fädernas kyrka" i psalmboken?

Så länge som alla gör sitt, använder sin rösträtt, och gärna tar med en kompis till vallokalen så plockar de sitt mandat. Riktigt viktigt rent symboliskt.
Citera
2021-08-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Jeff Ahl vill att svensk skola ska lära ut finska istället för engelska. Knappast en tillgång, snarare total knäppgök.

Håller med om att finska är överkurs, men att apa efter hela världen är knappast en fördel. Vi borde istället se britterna som ett föregångsland och gå vår egen väg, så som dom gjorde i BREXIT-frågan. Känns som Sverige säljer ut sig själv gång på gång genom att följa efter var resten av världen gör, fastän vi hade kunnat vara mycket malligare än så då vi redan är en förebild för resten av världen. Inget krig på 200 år, hårt jobbande folk och materiellt välstånd.
Citera
2021-08-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shello
Så länge som alla gör sitt, använder sin rösträtt, och gärna tar med en kompis till vallokalen så plockar de sitt mandat. Riktigt viktigt rent symboliskt.
Eftersom alla tänkande engagerade människor har lämnat Svenska Kyrkan, så"är min prognos: Not so good!

Frågan är om Kasselstrand klarar av utmaningen att plocka upp resterna efter det förnedrande valnederlaget inför det riktiga valet nästa år. Men jag förstår att han är tapper och vill trotsa alla odds. Fast strategiskt måste man hushålla med krafterna när man har begränsade resurser, och de fanatiskt nationalist-hatande SD-globalisterna som sina huvudfiender. Man måste välja sina strider när man börjar med en dålig hand. Inte ens SD kommer att nå 10% igen i kyrkovalet. SD har ju peakat och kraschar nu, så totalhatade de är av sitt eget "konservativa block" med Jimmie EUkessons kaffeflicka Ebba i ledningen. SD hade 15% i en opinionsundersökning om riksdagsvalet för ett par månader sedan. Det lägsta sedan 7 år. Men galningarna som ännu är medlemmar i Svenska Kyrkan kommer aldrig att rösta för att Kyrkan ska bli kristen igen. De fåren kommer att låta sig slaktas där de sover.
Citera
2021-08-23, 17:40
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp63832713

2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2021-08-23 kl. 17:43.
Citera
2021-08-23, 17:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

2. Finnar är etniska ugrier - jag känner dock enorm samhörighet med finnar, trots annan etnicitet och språk (även om många finnar kan svenska, samt att jag personligen anser att finska borde vara obligatoriskt för svenskar i skolan också). Samhörighet, kultur och lojalitet är mer komplext än etnicitet och språk.

Herregud. Finska obligatoriskt i skolorna?
Citera
2021-08-23, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Eftersom alla tänkande engagerade människor har lämnat Svenska Kyrkan, så"är min prognos: Not so good!

Frågan är om Kasselstrand klarar av utmaningen att plocka upp resterna efter det förnedrande valnederlaget inför det riktiga valet nästa år. Men jag förstår att han är tapper och vill trotsa alla odds. Fast strategiskt måste man hushålla med krafterna när man har begränsade resurser, och de fanatiskt nationalist-hatande SD-globalisterna som sina huvudfiender. Man måste välja sina strider när man börjar med en dålig hand. Inte ens SD kommer att nå 10% igen i kyrkovalet. SD har ju peakat och kraschar nu, så totalhatade de är av sitt eget "konservativa block" med Jimmie EUkessons kaffeflicka Ebba i ledningen. SD hade 15% i en opinionsundersökning om riksdagsvalet för ett par månader sedan. Det lägsta sedan 7 år. Men galningarna som ännu är medlemmar i Svenska Kyrkan kommer aldrig att rösta för att Kyrkan ska bli kristen igen. De fåren kommer att låta sig slaktas där de sover.

Eftersom Afs inte gjort SD till sin huvudfiende så kommer du inte att kunna rösta på Afs heller.
Citera
2021-08-23, 17:55
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Tack!

Jösses, säger jag bara.
Citera
2021-08-23, 18:26
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Tack!

Jösses, säger jag bara.

Väl bekomme, han nämner lite mer: i det här inlägget

Jag önskar bygga stark gemenskap, helt seriöst förstår jag inte vad det är som är så kontroversiellt med finska. Då är det väl mer kontroversiellt att vi ska lära oss engelska i skolan och därmed i större utsträckning riskera anamma mer och mer av den dekadenta skräpkulturen från USA.
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2021-08-23 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in