Citat:
Ursprungligen postat av
Sweden-is-Racist
Vad ska man säga, man möts direkt av pk-influenser. Första visningen handlade om en meningslös kvinnogrej. Andra visningen var en husblatte som förmedlade en elektronisk moped, och korkat nog valde han enbart en 'drake' istället för två för samma pris. Resten av demonstrationerna var av kvinnor. Stelt, pk-aktigt och svennigt. Nej tack aldrig mer.
Och som om det inte vore nog så kan man inte ens välja eller påverka vad som visas på statstelevisionen då allt bekostas av skattsedeln. Man är illa tvungen att betala för propaganda som svensk medborgare idag.
Okej för att allt inte ska vara så j-a PK hela tiden men om man avfärdar tampongautomaten för att det är en kvinnogrej skall man ju likväl kunna avfärda eventuella skäggprodukter för att dessa är typiskt manliga.
Sedan generellt sett tycker jag inte grejerna i sig är det mest intressanta utan hur det pitchas, hur pålästa dom är om alltifrån sitt eget företag till drakarna (det är ju idioti att fråga drakarna vad dessa kan bidra med, det skall man ha pluggat in innan man ställer sig där), man skall veta vilka procentnivåer man kan sträcka sig till för vilka summor etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Är det bara spel för galleriet det vi ser i tv? Är det inte bindande avtal som träffas när de tar hand på investering i bolag X med Y kr för Z % av bolaget?
Sedan kan man undra över hur mycket hjälp företagen får av sina investerare för det borde vara det som ofta avgör om man lyckas göra pengar av sina idéer? Att ha en genial idé är bra men problemet är att omsätta den i verklighet och få ut produkten på marknaden, dessutom utan att något annat förtag snor hela konceptet.
Det är klart det är en extra koll efteråt där allt kollas upp in i minsta detalj, jag kan ju annars stå framför drakarna och säga att jag säljer för 10miljoner och har stora kunder medan jag i själva verket endast har en prototyp som inte har ett enda designskydd ens...
Hur mycket hjälp deltagarna får beror ju på vad som efterfrågas, vissa behöver egentligen "bara" det rena kapitalet medan andra behöver kontaktnätet draken har med sig o.s.v. Precis som när man söker finansiering eller kontakter i affärsvärlden utanför tv som bekant.
Citat:
Ursprungligen postat av
fvikingssonvralapa
Hon som fick sin karamellfabrik värderad till 50 miljoner. Hon säger att karamellfabriken ligger "utanför Göteborg" i Skövde närmare bestämt. Ja det är utanför Göteborg. Det är även utanför Umeå.
Det flinade jag till för också, antingen hade hon ingen koll på geografin eller så trodde hon drakarna var flängda i skallen som inte visste var Skövde låg...