Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja just, hörredu.

feminister tenderar ju nu inte hålla med om att kvinnor är känslostyrda, så dumma i huvudet av hormoner att de inte kan rösta, arbeta för lön, göra värnplikt, leda landet, sköta pengar eller ha någon som helst rätt bestämma om de ska ha barn eller inte.
Och vet du vad! vetenskapen och praktik är helt på feministerna sida härvidlag.

Grundtanken inom feminism är att könen ska ha lika rättigheter roch möjligheter.
Är omsorgen om barn ett arbete som inte är "normalt" avlönat som alla andra jobb, så är det en rejäl ekonomisk förlustaffär vara den som gör det jobbet och är normen att kvinnan ska göra detta för ååå de stackars små männen klarar ju inte byta blöjor eller vara utan lön, så well...då har vi alltså INTE lika möjligheter i livet.

Jamen då förstår jag mer hur man ska se på feminism. Det handlar alltså bara om pengar. Att bilda familj och sköta om sina barn ska ses som oavlönat arbete. Nu förstår jag fullt ut, varför ni verkar så olyckliga och bittra. Kanske förklarar det en del av den ökande psykiska ohälsan bland unga kvinnor. De blir upplärda att det enda som kommer ge ett tillfredställande liv är pengar, och då minst lika mycket som mannens. Ingenting om att mannen av naturen mår bra av att vara försörjande och kvinnan omhändertagande. Sunda friska människo-par, där inte någon blivit förgiftad av ideologi, fixar en balans i detta.
Citera
2021-08-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hur många människor i Sverige har exakt lika meriter, det blir ju en bedömningsfråga där möjligheten att få "snygga till" jämställdhetsstatistiken mycket väl kan spela en roll.

De meriter som räknas vid en anställning självfallet vara lika.
men visst" räknar man ägande av kuk som en merit! så visst.
Citera
2021-08-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Men är du allvarlig nu eller är du så korkad?

Det är du som kastar sten i ett glashus ingen annan - de andra sätter folk i fack utan att tycka det är fel - du sätter folk i fack och sen har mage att hata på andra som gör samma sak.

Och varför i hela friden la du till detta "detta kliande behov av att kritisera en kvinna eller en feminist, vilket var det?". Varför skulle jag ha det, helt absurd sak att anta bara för att jag ifrågasätter dig.

Måste jag ställa frågan hatar du oss svarta? Jag tänker eftersom du säger emot mig?
Får jag påminna dig om at jag är feministen här som vill ha både manliga och kvinnliga poliser, sjuksköterskor etc etc. Medan väldigt många vill sätta P. för den typen av mångfald i yrkeskårer.
Att hävda att kvinnor inte ska få bli poliser vad är det tycker du? Om inte "sätta människor i fack".

Tänk lite tack.
Och var konsekvent i ditt kritiserande.
Citera
2021-08-22, 10:52
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Oroa dig inte gumman, du kommer inte attrahera någon man över huvud taget. Lika bra att investera i ett par dildo's och se fram emot ett liv med katter.

Happy Sunday DICKFEJS.
Låter som en dröm iöflrsig!
Citera
2021-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Det har testats i miniformat, man lät män och kvinnor få bygga varsitt läger på varsin strand i programmet Survivor. Vågar nån av feministerna i tråden gissa hur det gick för respektive grupp?

Haha, "kvinnor kan också" blir de ju itutade vareviga dag.....
Citera
2021-08-22, 10:56
Medlem
guderis avatar
Citat:

Tror du det är vanligt i dagens Sverige att man kvoterar in en man för at snygga till jämställdhetsstatistiken?
Citera
2021-08-22, 10:57
Medlem
Citat:

Nu tycker jag att du är exkluderande och kränkande mot alla kvinnor som har feminina penisar. Varför hatar du dem? Transkvinnor är också kvinnor.
Citera
2021-08-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Tror du det är vanligt i dagens Sverige att man kvoterar in en man för at snygga till jämställdhetsstatistiken?

Jag har blivit det in i vården. Inga konstigheter att även män behövs där.
Citera
2021-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du är ju precis som resten av feministerna ute och cyklar betänkligt och du ljuger dessutom. Du vet mycket väl hur man bortser från biologiska skillnader och fokuserar enbart på miljö inom feminismen i Sverige.

Angående att skaffa barn så är det ju något man gör för längtan efter egna barn i ett moget förhållande och inte för att man ska få betalt för det.
Att skaffa barn är inte ett jobb lika lite som mina fritidsintressen är jobb som människor ska betala mig för att utöva. Snarare tvärtom det kostar både tid och pengar att skaffa barn men du är då sjuk att du ser det som något du ska ha betalt för. Om nu kvinnan tar hand om barnet så får väl mannen jobba om det nu är mest fördelaktigt och tvärtom om när kvinnan har ett mycket välavlönat jobb.
Trots erat genusperspektiv så söker sig kvinnor fortfarande till män med mer pengar än dom själva så därför landar vi ofta i att mannen jobbar och kvinnan passar barn.
Ni sitter på höga hästar men många av er är golddiggers precis som vanligt. Otroligt bortskämda är ni också, svenska kvinnor är ett stort skämt. Statuskåta, naiva, PK-skadade och ytliga.

Ja, man bortser från biologiska skillnader för man anser inte att det är dessa som haft något som helst att göra med att ex. kvinnor förbjudits massa saker i div. patriarkala samhällen.

Det är inte för att tjejerna är mer mogna i sin små söta skallar vid 9 som talibanerna ex. förbjuder just dem att plugga vidare. Eller vi i Sverige förbjöd unga kvinnor högre studier för inte allt för många år sen.

Fattar du?

Att ta hand om barn är definitivt ett jobb precis som att bygga hus, odla mat, valla kor eller lära ungar läsa varit ett jobb i alla tider.
Skillnaden är att ta hand om barn, sällan getts någon ekonomiskt ersättning, som andra jobb getts.

Så, förslag räkna ut vad barnomsorgsarbete är värt i reda pengar. Och sen får den förälder som dumpar sitt del av jobbet på den andre, betala för sig, utöver att betala för barnets konstanter.
varför ska kvinnor fan jobba gratis eller extremt underbetalt med kassa arbetsvillkor/ svartjobb för män?

Skaffar man barn, man eller kvinna, så får man ju dela på HELA kostnaden, för vad detta faktiskt kostar att skaffa, och inte bara tycka att det får nån "annan" betala för för hey" hen är "biologiskt skapt" för att betala hela kostnaden.

Idag så är det kvinnor som får betala det mesta av vad de tfaktiskt kostar fysiskt, ekonomiskt, arbetsmässigt, mentalt, socialt etc att skaffa barn.

Förklara gärna varför det skulle vara rättvist.
Citera
2021-08-22, 11:05
Medlem
Ja, vi tar mycket för givet idag, när vi sitter och letar efter problem, som t.ex att min man tjänar pengar till familjen medan jag är här och tar hand om våra barn oavlönat. All syssla som inte är rent narcissistisk, är arbete, och bör avlönas....

https://youtube.com/shorts/M3PI-g4tiEU?feature=share
Citera
2021-08-22, 11:06
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Och då kommer alltså inte unga män inte på universiteten. För de har inte tillräckliga betyg.
men? du kanske menar att dessa unga män ska "kvoteras" på nått annat sätt, lite mer "dolt" så de inte förknippas, med fallen där man tar in en lika meriterade kvinna för att kompensera för att man tidigare vägrade t sin kvinnor överhuvudtaget? utan typ bara "ger bort" lite extra bra betyg åt pojkar?
Lite mer så man kan luras att tro att pojkarna varit lika duktiga i skolan som flickorna?

Eller vad hade du tänkt dig?

Nä det vore ingen tanke alls. Poliser klarar sitt jobb utmärkt. De behöver bli fler och få bättre löner, ev.
struktureras om i hur man jobbar men problemen ligger inte på faktorn att vi har poliser som är kvinnor.
Ja, precis. Varför skulle någon kvoteras in, oavsett anledning? Du hör ju hur dumt det blir.

Nej, det primära problemet är inte att kvinnor är poliser, men en del av problemet är att man har så låga antagningskrav gällande fysisk styrka. Det finns ju exempel på att polisstudenter inte orkar hålla upp tjänstevapnet. Vad har man då i yttre tjänst att göra?
Citera
2021-08-22, 11:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och framförallt: vart är raseriet?

Nej håller med, raseri är väl kanske fel ord, för oss som följde diskussionen på twitter för några dagar sedan så framstod det ju mer som det traditionella sektbeteendet. Förkasta och förlöjliga programmet som oseriöst, lite personpåhopp på Belinda och därefter ett gäng haldockor och hittepåord som "biologism" efter det lämna diskussionen och låtsas som att den inte existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in