2021-08-22, 02:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag behandlades med ett läkemedel som kunde ge sidoeffekter som hög feber.

Trycker du frivilligt i dig mediciner som ger så allvarliga biverkningar?
Citera
2021-08-22, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Trycker du frivilligt i dig mediciner som ger så allvarliga biverkningar?
Varför jag gjorde det och vad orsaken var är min privatsak. Jag hade inget val.
För övrigt är du en idiot om du anser att feber är en allvarlig biverkning.
Citera
2021-08-22, 05:35
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har helt fel, din stackare.
När jag tar på mig bältet när jag kör bil är det inte av rädsla utan ett naturligt skydd.
Ett skydd skapat av duktiga konstruktörer.

När jag tar vaccin mot covid-19 är det motsvarande. Jag tar emot ett skydd skapat av duktiga konstruktörer. Inte av rädsla utan av logiskt tänkande.
Man tar till det skydd som finns.

Är du mentalt efterbliven som inte förstår detta?

Tycker faktiskt lite synd om dig.

Absolut inte.
Jag förväntar mig mer av er Shills, lobbyister, mm... för logiken haltar... duktigt!
Med den låga nivån på logik kommer ni aldrig övertyga de tänkande och bildade.
Vad är ert KPI.. antal inlägg?

1. Bilbältet är en fantastisk svensk uppfinning som räddar miljoner liv.
- Hur stor är dödligheten vid en trafikolycka utan bilbälte?
- Så du menar att om jag inte är bältad kan jag inte köra in i ett garage, besöka en livsmedelsbutik eller ex få jobba?
- ingen protesterar på gatorna mot bilbältet... dvs underskatta inte folks intelligens.

2. Nu jämför du dödligheten med C19
- Varje smitta kan du jämföra med olycka ( de som inte smittas motsvar ickebilisterna)
- Hur stor är dödligheten i procent i C19 jämfört med utgången för obältade vid trafikolyckor

Det du kör med kallas för Propaganda
Citera
2021-08-22, 06:17
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Då är det nog den där deadlinen du menar fast dom kallar den något annat i Sverige.
I Sverige kallar vi deadlinen för vi-bryr-oss-inte-längre-linjen och dom skickar iväg alla vacciner då till fattiga länder.

Jepp de skickar schimpansviruset till Afrika så att afrikanerna klättrar upp i träden igen. Du borde rikta dina energi på att förhindra det så åk ned till Kongo och propagera mot vaccinet.

Men de har beställt massor av nytt vaccin delvis av andra fabrikat så det är inte slut ännu. Samt att man nog kan gå in på en vaccinationslokal och få vad man vill om man ångrat sig.
Citera
2021-08-22, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du missade den lilla detaljen med att efter september är det slut med vaccinationer för din del. Men visst tro det om du vill. Betvivla inte altruismen hos våra politiker. Jag gör det inte i alla fall, jag vet vad de är kapabla till. Dårar hela högen.
Det är ju bra, inget mer tjat om att vaccinera sig!
Senast redigerad av overthehead 2021-08-22 kl. 06:35.
Citera
2021-08-22, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Absolut inte.
Jag förväntar mig mer av er Shills, lobbyister, mm... för logiken haltar... duktigt!

- Så du menar att om jag inte är bältad kan jag inte köra in i ett garage, besöka en livsmedelsbutik eller ex få jobba?
- ingen protesterar på gatorna mot bilbältet... dvs underskatta inte folks intelligens.

- Varje smitta kan du jämföra med olycka ( de som inte smittas motsvar ickebilisterna)
- Hur stor är dödligheten i procent i C19 jämfört med utgången för obältade vid trafikolyckor

Det är böter om du inte är bältad var och hur du än kör..det är ett tvång.
Citera
2021-08-22, 08:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Absolut inte.

Det kallas logiskt tänkande.
Man tar till de skydd som är lämpliga för aktuell situation.
Att inte använda lämpligt skydd måste anses som dumdristigt.
Alltså åker man inte bil utan bilbälte. Man har flytväst på sig när man åker båt av mindre storlek.
Och nu när det finns vaccin som fungerar rätt så bra mot covid-19 så anser jag att man använder även det skyddet.
Citera
2021-08-22, 08:21
Medlem
Citat:
Alltså åker man inte bil utan bilbälte. Man har flytväst på sig när man åker båt av mindre storlek.
Och nu när det finns vaccin som fungerar rätt så bra mot covid-19 så anser jag att man använder även det skyddet.

Dålig jämförelse. Bensin kyler väldigt bra. Men du häller det inte på dig av flera anledningar.
Citera
2021-08-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ingen som vågar sig på en gissning varför fler i åldersgrupp 60-80 hamnat på IVA i augusti i år jämfört med augusti ifjol, trots att över 90% i gruppen är fullvaccinerade?

Jag tycker inte det talar till vaccinets fördel, men kom gärna med motargument.
För att ett vaccin ska fungera som tänkt krävs att patienten har ett intakt immunförsvar.

En gissning kan vara att dessa patienter påI IVA har ett nedsatt immunförsvar.
Citera
2021-08-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
https://www.svd.se/delta-har-omkullkastat-vara-forhoppningar
Varför kunde de inte ha intervjuat det här geniet för ett år sen. Som på ett pedagogiskt sätt lyckades förklara att sjukdomar som börjar smitta redan innan man fått symptom, också gör vaccinerade till smittbärare i tidsfönstret innan vaccinets antikroppar kickat in.

Så var det med det. Kan vi finna oss i vår nya ohälsa, välkomna covid till floran och gå vidare med våra liv nu?

Vaccinets effekt är alltså bara en något mer effektiv version av "stanna hemma när du känner dig sjuk". Plus att det skyddar mot svår sjukdom.
Senast redigerad av aw 2021-08-22 kl. 08:31.
Citera
2021-08-22, 08:33
Medlem
Citat:

Fast man har inte bilbälte när man leker med leksaksbilar eller flytväst när man går i en vattenpöl. Bara mentalt handikappade tar på sig bilbälte och flytväst för att göra de sakerna.
Citera
2021-08-22, 08:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det förekommer en hel del felaktiga och vinklade uppgifter om Israel i denna tråd. Jag har gått på en del av dem, (eftersom jag glömdeatt man måste kolla upp alla påståenden man se på flashback).

Nej, Israel har inte mycket lägre antal IVA fall i/med Covid-19 per 100 000 invånare, jämfört med USA och UK.
Källa Worldometer.

Nej, andelen svårt sjuka i Covid-19 per 100 000 invånare i Israel är inte högre ibland vaccinerade unga än ovaccinerade sådana.

"Highly Vaccinated Israel Is Seeing A Dramatic Surge In New COVID Cases. Here's Why" https://text.npr.org/1029628471

Sedan är det en annan femma att det känns, helt onödigt att vaccinera små barn, som inte blir svårt sjuka i Covid-19. Men en tredje dos till alla som är 40 år eller äldre verkar vara en god idé. För, i alla fall i Sverige så börjar sannolikheten för svår sjukdom att öka successivt ifrån 40 års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in