2021-08-22, 00:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
USA: Pfizer vaccin är snart ett fullt godkänt covid-19 vaccin och har inte emdast ett nödgodkännande(1).

08/20/2021
FDA approval of Pfizer Covid shot could come next week

The decision would apply to people 16 and older. Officials hope it will convince some vaccine holdouts to get inoculated.

Full approval could also convince more employers to mandate the shot, further increasing vaccination rates.

The vaccine is currently available to people 12 and older.

The Biden administration has taken more aggressive steps to boost the vaccination rate of late, including imposing vaccination requirements on federal workers and encouraging employers to follow suit.

The health department is also planning to issue new regulations in late September that would require nursing homes to vaccinate their entire staff or risk losing federal Medicare and Medicaid funding.
https://www.politico.com/news/2021/08/20/fda-approval-pfizer-covid-shot-506472

Edit: (1)
Dec. 11, 2020

The Food and Drug Administration authorized Pfizer’s Covid-19 vaccine for emergency use on Friday
https://www.nytimes.com/2020/12/11/health/pfizer-vaccine-authorized.html

Då springer kanske smultronkungen ner vårdcentralen och vaccinerar sig?
Citera
2021-08-22, 00:45
Avstängd
KungPungPats avatar
I Oktober har dom en deadline i Amerika. Alla ska vara vaccinerade innan det datumet förutom religiösa människor som har ansökt om att få bli borttagna från vaccinkrav-listorna.
Sverige har säkert också en deadline men dom säger väl inte så mycket om den antar jag.. eller har dom sagt ett datum redan?
Citera
2021-08-22, 00:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
I Oktober har dom en deadline i Amerika. Alla ska vara vaccinerade innan det datumet förutom religiösa människor som har ansökt om att få bli borttagna från vaccinkrav-listorna.
Sverige har säkert också en deadline men dom säger väl inte så mycket om den antar jag.. eller har dom sagt ett datum redan?

Jag har sagt det flera gånger, antingen vaccinerar du dig nu eller så blir du utan. Det är ett helt gratis tips dessutom. Sen skickar dom vaccinet till fattigare länder där kris råder, altruismen är stor hos våra ledare.
Citera
2021-08-22, 00:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då springer kanske smultronkungen ner vårdcentralen och vaccinerar sig?
Knappast, något är då skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Det är något lurt med det där.
Fas 3-studier tar längre tid.
Kan omöjligt bli klart såhär tidigt.
Någon har nog fått väldigt mycket pengar...
Citera
2021-08-22, 00:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har sagt det flera gånger, antingen vaccinerar du dig nu eller så blir du utan. Det är ett helt gratis tips dessutom. Sen skickar dom vaccinet till fattigare länder där kris råder, altruismen är stor hos våra ledare.

Jag är en av dom religiösa som inte ska vaccineras.
Jag har läst innehållsförteckningarna och anser att ni som känner för det får vara testkaniner för alla dom ämnena i vaccinerna.

De Olyckliga lär sig av sina egna misstag.
De lyckliga lär sig at andras misstag..
sa en vis man en gång.
Citera
2021-08-22, 00:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Knappast, något är då skumt.

Nä det går väl inte att ändra på någon som är hell bent. Kurt-sune verkar ha ändrat inriktning totalt, det får vi ge honom creds för.
Citera
2021-08-22, 00:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag är en av dom religiösa som inte ska vaccineras.
Jag har läst innehållsförteckningarna och anser att ni som känner för det får vara testkaniner för alla dom ämnena i vaccinerna.

De Olyckliga lär sig av sina egna misstag.
De lyckliga lär sig at andras misstag..
sa en vis man en gång.

Jag har testat vaccinet åt dig, mår prima. Hade lite ont i armen dag 1 och kände mig yr. Kände inget efter spruta två förutom lite ont i sticket.
Citera
2021-08-22, 01:07
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har testat vaccinet åt dig, mår prima. Hade lite ont i armen dag 1 och kände mig yr. Kände inget efter spruta två förutom lite ont i sticket.

Vad bra. Då får vi se då hur länge du lever och om det var sannt som det stod i innehållsförteckningen eller om det fanns hemliga ingridienser som i Astra Zenecas vaccin som innehåller schimpansvirus.
Lever du ett långt och lyckligt liv från och med nu så kanske vi kan överväga att jag också vaccinerar mig.. om cirka 40-80 år ungefär.. då vi vet med säkerhet om du levde länge eller inte efter injektionen av det mystiskt framtagna vaccinet som på rekordfart har skapats fast det inte ens ska vara möjligt att skapa vaccin på den korta tiden.
Citera
2021-08-22, 01:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad bra. Då får vi se då hur länge du lever och om det var sannt som det stod i innehållsförteckningen eller om det fanns hemliga ingridienser som i Astra Zenecas vaccin som innehåller schimpansvirus.
Lever du ett långt och lyckligt liv från och med nu så kanske vi kan överväga att jag också vaccinerar mig.. om cirka 40-80 år ungefär.. då vi vet med säkerhet om du levde länge eller inte efter injektionen av det mystiskt framtagna vaccinet som på rekordfart har skapats fast det inte ens ska vara möjligt att skapa vaccin på den korta tiden.

Du missade den lilla detaljen med att efter september är det slut med vaccinationer för din del. Men visst tro det om du vill. Betvivla inte altruismen hos våra politiker. Jag gör det inte i alla fall, jag vet vad de är kapabla till. Dårar hela högen.
Citera
2021-08-22, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är inte klokt hur många ovaccinerade som hamnar på sjukhus sett till hur liten den gruppen är.

Citat:
Israel har länge setts som ett föregångsland i kampen mot covid-19 och var snabbast i världen på att vaccinera sin befolkning.

I början av sommaren var antalet bekräftade fall nästan nere på noll. Men sedan fick deltavarianten spridning och efter det har antalet fall dubblerats vecka efter vecka. På torsdagen konstaterades 8 413 nya fall, en nivå som inte setts i landet sedan februari tidigare i år.

Det sker trots att 78 procent av befolkningen över tolv år är vaccinerad med två doser och många äldre har fått en tredje så kallad boosterdos.

Dessutom visar nya siffror från de israeliska sjukhusen att 59 procent av de 514 patienter som vårdades för allvarlig covid-19 förra veckan var fullvaccinerade.

https://www.svd.se/delta-har-omkullkastat-vara-forhoppningar
Citera
2021-08-22, 01:20
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Du missade den lilla detaljen med att efter september är det slut med vaccinationer för din del. Men visst tro det om du vill. Betvivla inte altruismen hos våra politiker. Jag gör det inte i alla fall, jag vet vad de är kapabla till. Dårar hela högen.

Då är det nog den där deadlinen du menar fast dom kallar den något annat i Sverige.
I Sverige kallar vi deadlinen för vi-bryr-oss-inte-längre-linjen och dom skickar iväg alla vacciner då till fattiga länder.
Citera
2021-08-22, 01:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Då är det nog den där deadlinen du menar fast dom kallar den något annat i Sverige.
I Sverige kallar vi deadlinen för vi-bryr-oss-inte-längre-linjen och dom skickar iväg alla vacciner då till fattiga länder.

Jag vet faktiskt inte. Det vore ju trist för den sidan som inte gillar vaccin, men kan tänka sig att ångra sig om datan säger något annat. Jag behöver personligen inte bry mig om sådana petitesser.
Senast redigerad av revodneb 2021-08-22 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in