2021-08-21, 18:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Som jag har fattar det så kan pcr inte avgöra om du har aktivt eller avaktiverat (dött) virus.
PCR-testerna detekterar vad jag förstått RNA från viruset.
Jag har svårt att tro att man har kvar virus-RNA i näsans slemhinnor särskult länge efter att man blivit frisk.
Detta är inget jag vet, men varför skulle man ha kvar virus-RNA i näsan för evigt?
Citera
2021-08-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
PCR-testerna detekterar vad jag förstått RNA från viruset.
Jag har svårt att tro att man har kvar virus-RNA i näsans slemhinnor särskult länge efter att man blivit frisk.
Detta är inget jag vet, men varför skulle man ha kvar virus-RNA i näsan för evigt?
Jag har inte gått in så djupt , men tegnell sa någon gång att det kan inte avgöra om du har en aktiv infektion,

Mer vet jag inte mer än så än så länge
Citera
2021-08-21, 18:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Med tanke på hur vi "allierade" oss med nazityskarna under andra världskriget så är det inte så förvånade att S återinför något liknade i mannaminne.

Även budskapet att det bara är de mindre värda som dör av covid o alla starka med bra gener knappt märker av viruset för tankarna till 30 talet.

Covid bara rensar ut de svaga....
Citera
2021-08-21, 18:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det är ju bra att utföra två test när man ändå håller på.

Sedan är ju inte PCR-test något direkt nytt, det är väl en 70-tals metod som blev färdigutvecklad i mitten av 80-talet.
Edit: Ingen länk eftersom det är någorlunda allmän kunskap vid det här laget.

PCR test används ju av polisen för att identifiera spår av kriminella sen länge...
Citera
2021-08-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Som jag har fattar det så kan pcr inte avgöra om du har aktivt eller avaktiverat (dött) virus.
Det där är riktigt men det är egentligen den enda nackdelen med PCR-test vid rimligt antal cykler.

Dessutom är PCR bara en del av diagnostiken.
Citera
2021-08-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
"Jag har rätt och du har fel". Wow, var det det bästa du lyckades hamra fram? Jag antog att du var äldre än 15 men jag hade kanske fel. Jaja, jag har lite tid över och kan fortsatta hacka sönder dina påståenden.

Okej, det dör betydligt färre av influensa än covid. Hur motbevisar det att vi har en covid-pandemi?

PCR-testet är mycket tillförlitligt och har funkat alldeles utmärkt. Varje våg av döda eller nyintagna på IVA har föregåtts av ökad smittspridning, som har upptäckts med PCR-testerna. Australien, som under pandemin testat i storleksordningen 50 tusen per dag har för det mesta haft 0,00 % positiva fall. Antalet falska positiva kan alltså omöjligtvis vara särskilt högt. Bara att kolla själv här: https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Kommer ihåg när Yeadon och andra clowner svamlade om "casedemic" i slutet av sommaren. Fallen var dock inte falska positiva, och det blev återigen överbelastad IVA och kraftig överdödlighet under hösten.

Robert Koch-institutet uppskattar att 38000 dödsfall i Tyskland förhindrats tack vare vaccinet. Globalt är det rimligtvis hudratusentals.
https://www.dw.com/en/german-vaccination-campaign-saved-thousands-of-lives-study/a-58793095

Alla studieresultat jag ser pekar på att vaccinet, även för deltavarianten, ger bra skydd mot allvarlig sjukdom. Kan du visa en studie som pekar på något annat?
Du är en total idiot men har man den diagnosen kan man förstås inte se det själv.

Citat:
I början av sommaren var antalet bekräftade fall nästan nere på noll. Men sedan fick deltavarianten spridning och efter det har antalet fall dubblerats vecka efter vecka. På torsdagen konstaterades 8 413 nya fall, en nivå som inte setts i landet sedan februari tidigare i år.

Det sker trots att 78 procent av befolkningen över tolv år är vaccinerad med två doser och många äldre har fått en tredje så kallad boosterdos.

Dessutom visar nya siffror från de israeliska sjukhusen att 59 procent av de 514 patienter som vårdades för allvarlig covid-19 förra veckan var fullvaccinerade.
https://www.svd.se/delta-har-omkullkastat-vara-forhoppningar

Ta ditt jävla bluffvaccin. Jag kommer inte göra det ens under pistolhot.
Citera
2021-08-21, 19:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Exakt, och tydliga är de också.
https://www.vic.gov.au/victorian-quarantine-hub
Inget hemlighetsmakeri.
Project summary

With quarantine continuing to be a critical part of the Australian response to the COVID-19 pandemic, the Victorian*and Australian*Governments have*committed to*building a purpose-built quarantine accommodation hub outside Melbourne’s CBD, to combat*and protect the community from*the highly infectious COVID-19 virus.**

Det är ju en direkt kopia av det kinesiska systemet. Krävs bara obligatorisk masstestning också för att få det att bli riktigt effektivt som i Kina
Citera
2021-08-21, 19:28
Medlem
I israel spårar det ur totalt nu..alla kurvor går rakt upp.
Vad i helvete?
Citera
2021-08-21, 19:35
Medlem
qwerty-66s avatar
New Zealand försöker sig på eliminera strategin med delta.

Kommer de lyckas? Ca 1/3 har fått en dos vaccin så långt där
Citera
2021-08-21, 19:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad i helvete?

Vad är problemet? Först vaccin o sen lite delta... Efter det så har de väldigt bra immunitet
Citera
2021-08-21, 19:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Livat i Australien. Hoppas de följer Tegnels råd o spritar händerna

https://youtu.be/hgI_EKXdHaY
Citera
2021-08-21, 20:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad i helvete?
Ja, det är inte klokt hur många ovaccinerade som hamnar på sjukhus sett till hur liten den gruppen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in