Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 00:46
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Det är ju jag som håller mig till fakta och logik och Riks som sprider felaktigheter?

Det är inget fel på Riks. Du däremot borde hålla dig till denna: https://kcnawatch.org/
Citera
2021-08-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lönediskriminering har funnits och finns fortsatt, även så i Sverige om så i betydligt mindre skala.
Att påstå att det skulle ara en "feministisk myt" är så jävla faktaresitent att det är inte ens värt ett svar.
Läs på lite tack.
Det är en feministisk myt oavsett hur mycket du fantiserar om annat. Att blåsa upp ett fåtal enskilda fall (finns ens dessa fall?) och använda dessa som om det vore ett utbrett jätteproblem är den lögn feminism vilar på.
Visa mig dom fall som avgjorts i domstol där kvinnor fått lägre lön för att dom är just kvinnor.
Hur många fall per år?
Jag förstår att feminismen behöver dessa lögner och vandringssägner. Att döma av din bristande intellektuella förmåga är det inte särskilt märkligt att feminismen behöver dessa lögner för att ens existera. I en öppen debatt förlorar ni varje gång för ni har absolut ingenting att komma med.
Hela er rörelse bygger på myter och lögner.
Citera
2021-08-22, 00:50
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Det är en oerhört smaklös konstellation med ett fåtal gubbar och ett flertal yngre tjejer. Därför är de inte normala. Inga normala människor skapar en svensk nyhetskanal med en sådan konstellation, eftersom ingen normalt funtad svensk skulle kunna ta en sån kanal på allvar

Att de sedan sitter och sprider fake news om feminister gör ju inte saken bättre..

Jag har inte sett en sekund av Riks, men gubbar och snygga (yngre) kvinnor har alltid varit standard på alla TV-kanaler i alla länder.

Jämt.
Citera
2021-08-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
När blev könsdysfori en diagnos?
Ja inte vet jag. Kanske är det inte en "diagnos" men psykkliniker landet över kämpar med att försöka hjälpa unga flickor i tonåren som vill vara pojkar. Jag ville vara pojke *typ" 1962. Ville heta Kurt. Vilken himla tur att man på den tiden fattade att det var nonsens.
Citera
2021-08-22, 01:34
Medlem
Firewaias avatar
Utan att ha följt detta alls. Vart är de som "rasat" över detta? Ingen på första sidan verkar ens kunna ge ett exempel på VEM som är arg, om alls?
Citera
2021-08-22, 01:36
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Något feministiskt raseri tycks inte råda, så grundpremissen har fallit redan från start.

Vad som dock råder här i tråden är en stor besvikelse över att feministernas beteende inte stämmer med vänsterhögerns nidbild av dem; rabiata attackflator som bara talar i floskler om hur alla vita män ska dö. Sidodiskussioner om youtubekanalen Riks och dess existensberättigande, jämställdhet och feminism samt den oundvikliga migrationskäpphästen har alla fått sina respektive slängar av sleven. Frågor om huruvida feminister av vissa eller alla slag menar eller har menat (och numera förnekar påföljande uppfattning) att inga biologiska skillnader råder mellan könen har stötts och blötts men någon slutsats tycks ännu inte ha nåtts.

En stilla undran om vilken sida som är styrd av sina känslor till en så hög grad att rationellt resonemang helt bytts mot labila humörsvängningar, går inte att motstå för mig. Kanske är det bägge sidor, i den mån dessa är två, som är skyldiga till denna av vänsterhögern påhittade form av övertramp.

Att diskutera och formellt utbyta åsikter är nyttigt och att så sker är friskhetstecken. Det är genom en faktisk diskussion som upplysning och insikt kan uppnås. Först när diskussionen uteblir för att parterna bägge vägrar höra den andra sidan, det är då som diskussionen stagnerar. Cyniker har sin roll, men bör hållas borta från seriösa diskussioner.

Jag tycker personligen att alla nämnda diskussioner spårat ur. Att det är just över ett år kvar till nästa val gör mig hoppfull om många fler intressanta meningsutbyten, men samtidigt fruktar jag att möjligheterna till försoning minskar när diskussionerna utmynnar i den sortens pajkastning om råder här.
Citera
2021-08-22, 01:41
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
När blev könsdysfori en diagnos?

Det är ingen diagnos, bara ett vackert ord som vittnar om ett samhälle i förfall.
Smaka på ordet och hör hur ljuvligt det låter..
-Könsdysforiii..
I övrigt så är det inte jag som förespråkar ditt sjuka samhälle, det får du stå för själv..
Citera
2021-08-22, 01:57
Medlem
Njutning på hög nivå

Chips och feminister som gnäller på allt och alla. Det mina vänner - det är njutning en lördagsnatt
Citera
2021-08-22, 02:00
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Radium och polpfoum är hyfsat viktiga grundämnen. Programmering och diskmaskinr inte heller fy skam. Bilen hade inte fungerat om en kvinna inte varit med och skapat den etc.

Hahahaa.. Kvinnor har ingen aning om hur en bil fungerar. Hade ni haft det så kunde ni fickparkera, men det kan ni inte..
Citera
2021-08-22, 02:03
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemumma16
Njutning på hög nivå

Chips och feminister som gnäller på allt och alla. Det mina vänner - det är njutning en lördagsnatt
Ja det är ju det enda SD verkar bry sig om så det måste vara otroligt spännande lol
Citera
2021-08-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Så är det nog för den som utbildar sig till lärare från början.

Missförstå mig inte, jag har inga problem att känna engagemang för mina elever. Men mitt yrkesval var mer komplext.

Och jag tror många funderar över om de vill intern-konkurrera hos en toppkonsult som McKinsey eller om de inte orkar det. Kanske man väljer läraryrket för att slippa det, för en skola är behagligt fri från sådant. Men vissa är ju tävlingsinriktade och gillar konkurrens, de kör karriären fullt ut, för karriärens egen skull.

Jag vet inte om fackförbunden har varit framgångsrika i löneförhandlingarna. Det som ledde till lönelyftet för lärare var ju bristen på leggade lärare. Man insåg man var tvungen att höja lönerna för att fler skulle välja yrket.

Risken är ju med de låga krav man idag har för att bli antagen till lärarutbildningen att de som examineras inte är särskilt lämpade. Att det är de som inte kan bli annat som blir lärare, att det är en nödlösning för dem.

När jag pluggade KPU för legitimationen (jag hade ämnesbetygen) var där ganska många som kom direkt från språkutbildning och biologi. Jag vet inte hur motiverade alla var egentligen.

Man behöver nog ha ett visst mått av engagemang för att orka med yrket i längden, tror du inte det?

Jag känner några lärare och de var engagerade av pedagogik redan som barn. Och mycket duktiga i de ämnen de numera undervisar i.
Citera
2021-08-22, 02:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Vilka jävla klappmongon kollar på Riks?
Har du?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-08-22 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in