2021-08-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Om du inte gillar smaken på KFC så kommer du nog äcklas än mer av vetskapen vilken hormon- och antibiotika-pumpad skit-kyckling de använder. Finns inte mycket näring i den.
Antibiotika är ju ett otyg men vilken typ av "näring" minskar rent konkret av sådan skit? Om man drar en innehållsförteckning av 100g kyckling så är det typ 240 kalorier, 27g protein, 88mg kolesterol, 15mg kalcium, 1.3mg järn etc.
Vad minskar av att pumpa dom med skit?
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-08-22 kl. 00:23.
Citera
2021-08-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Antibiotika är ju ett otyg men vilken typ av "näring" minskar rent konkret av sådan skit? Om man drar en innehållsförteckning av 100g kyckling så är det typ 240 kalorier, 27g protein, 88mg kolesterol, 15mg kalcium, 1.3mg järn etc.
Vad minskar av att pumpa dom med skit?

Näring är för många inte ett begrepp som kan definieras konkret eller mätas med objektiva metoder. Det är något slags metafysisk kvalitet och hur mycket "näring" det är i något kan de bara fastställa med användande av sina känslor.

Man kan ha utgångsvärdet 100 näring. Sedan lägger man till och drar ifrån poäng.

Närodlat +7
Biodynamiskt +6
Småskaligt +8
Frigående +4
Naturligt +5

Antibiotika -12
Monsanto -10
Processat -7
Långt kemiskt namn -8
E-nummer -6

Nu har du också verktygen för att avgöra hur mycket näring det är i din mat.
Citera
2021-08-22, 07:11
Medlem
KFC är jävligt gott, särskilt stripsen! Hoppas Popeyes kommer hit också något dag. Gillar du inte KFC så håll köften och gå slurpa i dig dina snoriga ostron istället.
Citera
2021-08-22, 07:25
Bannlyst
Åt på KFC en gång i Göteborg, var väl medelmåtta som snabbmat, är man hungrig så går det när. I Lumpen åt man kall pyttipanna , men det gick ner för man var hungrig.

Eftersom KFC inte finns i Stockholm, så har jag aldrig provat det så mycket. Undviker Burgerking och McDonalds då deras mat smaka skit enligt mej.

Den bästa snabbmaten får man hos sin lokala thaimat ställe, dom vet hur maten skall smaka och dom gör ett bra hantverk.
Senast redigerad av Niggers 2021-08-22 kl. 07:30.
Citera
2021-08-22, 08:07
Medlem
Bajslukts avatar
Jag käkade på KFC utomlands innan det kom till Sverige. Riktigt jävla gott var det. Krispigt och gott.

Sen provade jag det när kedjan kom till Sverige och det var som att äta kyckling som legat i vatten. Bokstavligen, det var som att de bara lagt kycklingen i ljummet vatten. Ingen kokning eller någonting. Det var bara blöt kyckling.

Jag minns inte vad jag beställde, men jag var ganska säker på att jag beställde samma sak i Sverige som utomlands. Men det var som två helt olika recept. Som natt och dag.
Citera
2021-08-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Det är typ fjärde eller femte gången jag testar skiten. Denna gången var jag i deras restaurang vid Mölndal här i Gbg.

Fy fan, inte alls krispigt, och inte heller nån speciell kryddning, hur kan folk tycka det är speciellt? Åt small mix bucket med orignal recipe bucket.

Vad är det som är gott där egentligen?

Kyckligen är mesta dels torr, och ibland känner man själva smaken av kyckligen, alltså det är inte bra kryddat, typ som när lamm smakar kofta om ni fattar...

Det enda som var ok var väl stripsen och hot wingsen, dom var inte heller bra, men ok i alla fall. ( om man är hungrig )
Här i kina är KFC helt ok, förmodligen lite annan meny här än vad som erbjuds i Sverige ? Kaffet är också gott, föredrar det framför starbucks
Citera
2021-08-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
KFC är jävligt gott, särskilt stripsen! Hoppas Popeyes kommer hit också något dag. Gillar du inte KFC så håll köften och gå slurpa i dig dina snoriga ostron istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Om du inte gillar smaken på KFC så kommer du nog äcklas än mer av vetskapen vilken hormon- och antibiotika-pumpad skit-kyckling de använder. Finns inte mycket näring i den.

På tal om äckligt: Än äckligare är dock Subway. Mår fruktansvärt illa av lukten bara genom att passera förbi ett Subway-ställe.
Snart kommer syntetiskt kött, har för mig att MCDonalds har nån deal så dom kommer vara först ut med detta på sin meny, Chicken Nuggets lär bli det som kommer först. Första test landen ska bli Singapore om jag kommer ihåg rätt.

Som jag nämnde i föregående post att KFC i kina är helt OK, så är Subway lika så.
Det verkar vara i Sverige som snabbmats kedjorna av någon anledning blir sunkiga.
Citera
2021-08-22, 08:27
Medlem
Äckligaste som finns är ju att ta i. Inget fan av KFC, men är man hungrig och behöver något snabbt så funkar det.
Citera
2021-08-22, 08:31
Medlem
Jahbrahs avatar
Aldrig testat i Sverige. Däremot käkar jag där 1-2 ggr i månaden i Thailand, här är det jävligt gött. Kör på den kryddiga versionen som jag ej kommer ihåg namnet på, riktigt krispigt och surt och starkt. Asgött.
Citera
2021-08-22, 09:03
Medlem
Jag tror att KFC siktar in sig på afromänniskor. De har andra smakpreferenser och det kan vara kryddor i som bara svarta kan uppfatta
Citera
2021-08-22, 10:32
Medlem
Leapchilds avatar
Jag kan rekommendera Popeyes istället för KFC. Den friterade kycklingen är av högre kvalitet och smakar bättre, pommes frites som är krispiga och kryddiga och fri påfyllning av läsk. Popeyes finns dock inte i Sverige.
Citera
2021-08-22, 11:22
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
Jag kan rekommendera Popeyes istället för KFC. Den friterade kycklingen är av högre kvalitet och smakar bättre, pommes frites som är krispiga och kryddiga och fri påfyllning av läsk. Popeyes finns dock inte i Sverige.

Käkade där en gång i USA, aldrig mer. Men smaken är som baken.

KFC, gillar jag, inget fel på grejerna där, föredrar nog hamburgare när det kommer till snabbmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in