2021-08-21, 20:09
Medlem
DontWantWars avatar
Finns betydligt äckligare saker än KFC. Men KFC är jävligt mediokert när det gäller friterad kyckling. Precis som donken/max/burger king när det gäller burgare. Förvänta dig inget bra för pengarna, det är 18-20 åriga lowlives som arbetar på dessa hak.
Citera
2021-08-21, 20:12
Medlem
Mobscenes avatar
Du är en bortskämd jävel. Jag är vegetarian och älskade verkligen KFC. Åt bara utomlands men det handlar om att det blir, som med mycket annat, sämre kvalité och mer kvantitet.
Citera
2021-08-21, 20:25
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Det är typ fjärde eller femte gången jag testar skiten. Denna gången var jag i deras restaurang vid Mölndal här i Gbg.

Fy fan, inte alls krispigt, och inte heller nån speciell kryddning, hur kan folk tycka det är speciellt? Åt small mix bucket med orignal recipe bucket.

Vad är det som är gott där egentligen?

Kyckligen är mesta dels torr, och ibland känner man själva smaken av kyckligen, alltså det är inte bra kryddat, typ som när lamm smakar kofta om ni fattar...

Det enda som var ok var väl stripsen och hot wingsen, dom var inte heller bra, men ok i alla fall. ( om man är hungrig )

Haha korrekt, minns nar man skulle testa det for första gången och man sa "va fan"- "Coronel Sanders speciella kryddblandning". Det var sa kasst, att man var tvungen att prova det ett par ganger till for att säkerställa att det inte var som den dar McDonalds Cheeseburgern som hade suttit lite val lange.

KFC, ar helt uslet- 0/10
Citera
2021-08-21, 20:30
Medlem
Finns ingen som tvingar dig att äta på KFC..ja är ingen fan av kfc heller men äter det ibland då o då på fyllan.. vill kunna göra så framöver med om ja blir sugen...
Citera
2021-08-21, 21:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag blev också överraskad över hur otroligt äckligt det var när jag väl testade på det. Tillskillnad mot KFC så tenderar annan snabbmat att gå ner för mig - "gör sitt jobb" - men detta var ingen lek.
Citera
2021-08-21, 21:08
Medlem
Sababas avatar
Testade KFC för första gången nu i somras. Sett kedjan utomlands men då vill iaf jag äta lokal mat.

Var väldigt intetsägande. Ingen speciell kryddning. Smakade väldigt lite.

Hur kommer det sig att klasar med ”folk som gillar vattenmelon” sitter och köper superstora hinkar?

Att det blev så populärt att en internationell kedja?

Är det saknaden av tuggmotstånd och mild smak som tilltalar den stora massan?
Citera
2021-08-21, 21:56
Medlem
KFC är väldigt kass mat, smakar betydligt sämre än alla kedjor som säljer hamburgare. Tror det är för att en dålig hamburgare helt enkelt är mycket bättre än dålig friterad kyckling. Dålig friterad kyckling blir bara smaklöst och flottigt. KFC kyckling är sämre än den friterade kyckling man brukar få på kinabuffer och den är inte direkt fantastiskt men går ner för man äter så mycket annan mat med mycket kryddor.
Sen ingår det inte riktigt i vår kultur att äta kyckling på det sättet (till skillnad mot USA) och därför har vi rätt höga krav för att gilla sådan mat. Skulle gissa att dom flesta svenskar tycker att den grillade kycklingen man kan köpa på Ica eller såna där frysta lådor med Stinas kyckling smakar godare än friterad kyckling.
Citera
2021-08-21, 22:23
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Det är typ fjärde eller femte gången jag testar skiten. Denna gången var jag i deras restaurang vid Mölndal här i Gbg.

Fy fan, inte alls krispigt, och inte heller nån speciell kryddning, hur kan folk tycka det är speciellt? Åt small mix bucket med orignal recipe bucket.

Kyckligen är mesta dels torr, och ibland känner man själva smaken av kyckligen, alltså det är inte bra kryddat, typ som när lamm smakar kofta om ni fattar...

Det enda som var ok var väl stripsen och hot wingsen, dom var inte heller bra, men ok i alla fall. ( om man är hungrig )
Häpnar mest över att man knatar till samma hak för typ "fjärde eller femte" gången när det uppenbarligen varit allt annat än bra tidigare.
Vad faan är det att dra igång en tråd för när du uppenbarligen är helt jävla tappad?
Har för övrigt aldrig varit på stället ifråga och med tanke på det efterblivna klientelet verkar det ju lika bra.
Citera
2021-08-21, 22:31
Medlem
Har testat i USA och någon annanstans. KFC var helt okay. Inget överdrivet spännande.

Däremot White Castle i USA var vidrigt. Man har sett Harold & Kumar och hade höga förväntningar men det smakade bara äckligt billigt köttslafs i något tråkigt blött bröd.
Citera
2021-08-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voidvague
Det är ingen som har sagt att KFC är gott, vad fan svamlar du om ditt schizo?

Ta din medicin.

KFC är som Mcdonalds, det går ner när man är påverkad.
Att jämföra KFC med McDonalds går inte. KFC är genuint skit. Säger du detsamma om alla snabbmatskedjor så säger du det av politiska skäl. De flesta kedjor har enstaka rätter man kan tänka sig. KFC har inga sådana, utan är alltid usla.
Citera
2021-08-21, 23:46
Medlem
Minh-Heng-Pungs avatar
Citat:

Om du inte gillar smaken på KFC så kommer du nog äcklas än mer av vetskapen vilken hormon- och antibiotika-pumpad skit-kyckling de använder. Finns inte mycket näring i den.

På tal om äckligt: Än äckligare är dock Subway. Mår fruktansvärt illa av lukten bara genom att passera förbi ett Subway-ställe.
Citera
2021-08-22, 00:16
Medlem
[quote=Parisaren|76989198]Haha korrekt, minns nar man skulle testa det for första gången och man sa "va fan"- "Coronel Sanders speciella kryddblandning". Det var sa kasst, att man var tvungen att prova det ett par ganger till for att säkerställa/QUOTE]Känner igen mig.
Jag hade länge tyckt att friterad kyckling va sjukt underskattat i Sverige (Det gör jag fortfarande - begriper inte varför inte fler gör det hemma! Rätt enkelt.) så jag var hypad inför KFC just för att det snackades om att de hade en överlägsen kryddblandning.

Men den är ju usel. Inte direkt äcklig kanske men trist.
Sämre än enklast möjliga man skulle göra hemma (salt, peppar, cayenne). Vet inte vad de håller på med - det är rätt svårt att sabba friterad kyckling på det viset.
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-08-22 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in