2021-08-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag har ett enormt intresse av att förstå, men hur skall man kunna förstå när det enda som kommer är en massa trams utan minsta substans? Kom gärna med lita fakta, men det kommer ju aldrig någonting.

Nja som jag ser det har du ett enormt behov att hävda att du har rätt. Det funkar inte i samhället när man kommunicerar med folk som är halv intresserad, då slår man dövörat till. Du får vara lite smidig.

Vad är substans enligt dig? Hård fakta är extremt svårt att tolka om du inte är väldigt insatt, dessutom blir det bara tolkningar som ska diskuteras människor som har samma utbildningsgrad inom det specifika ämnet. (Hård fakta menar jag studier , tolkningar av studie)

Svt , tv4 , AB , Expressen är långt ifrån fakta, det är mer för att få en halvdan överskådlig info för människor som inte har intresse för att fördjupa sig i ämnet. Dessutom rätt vinklad och direkt "pk-fierad"

Så vad är ett bra exempel från dig på substans?

Kvinna eller man?
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 20:08.
Citera
2021-08-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
**ÖKNING SEP-2020 mot JUL-2021**

Racet mellan sep-2020 och juli-2021 börjar väldigt jämt och kurvorna följer varandra exakt men sedan får vi en liten ledning för sep-2020, men ledningen stannar upp och den 3 augusti drar jul-2021 om sep-2020 och tar ledningen i loppet. Ledningen verkar behållas och till och med utökas och den 13 augusti har jul-2021 kurvan nått 801 fall/dag(7-snitt) medan sep-2020 bara har 678 fall/dag vid samma tidpunkt på grafen, ett övertag på 18%…
https://www.bildtagg.se/file/do73msnu7m7bj5oi29y8yyoo

...fortsättning följer......
**SMITTADE/DAG september 2020 VS juli 2021**

Den här veckan har sep-2020 åter igen passerat jul-2021 och leder nu tävlingen med sina 1056 fall/dag jämfört med 920 fall/dag för jul-2021, en 15% ledning.

Jag har lagt till antal IVA/dag från FHMs ”rätt datum data” så att man samtidigt kan följa skillnaden där mellan de 2 olika perioderna. Man kan se att IVA kurvorna faktiskt har följt varandra ganska bra de också, utom nu riktigt på slutet där IVA-kurvan för sep-2020 verkar sticka iväg. I denna veckas jämförelse befinner sig sep-2020 på datumet 19-25 oktober så den kurvan lär skjuta upp i höjden snart och då får vi se om årets jul-2020 kan matcha detta,, eller?…
https://www.bildtagg.se/file/est1kafbl9w26500oswc8ghg

..förklaring
Citera
2021-08-21, 20:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Så vad är ett bra exempel från dig på substans?
Gärna någon form av officiell statistik eller vetenskaplig publikation? Däremot känns det meningslöst att argumentera mot någon som först sprider vad som uppenbarligen är skitprat och nonsens och sedan på en direkt förfrågan gällande någon typ av bevis för detta svammel häver ur sig "Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur".

Ridå...
Citera
2021-08-21, 20:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
PCR-testerna detekterar vad jag förstått RNA från viruset.
Jag har svårt att tro att man har kvar virus-RNA i näsans slemhinnor särskult länge efter att man blivit frisk.
Detta är inget jag vet, men varför skulle man ha kvar virus-RNA i näsan för evigt?

Inte för evigt, men ett bra tag. PCR-testen gör ingen skillnad en viruspartikel eller en som fallit samman, dvs redan oskadligjorts av immunförsvaret. Därav t.ex de tidiga rapporterna om virus i avföringsprov och att det, ifrån början, kunde ta månader innan patienter blev friskförklarade ifrån Covid-19.
Citera
2021-08-21, 20:18
Medlem
Citat:
Du är kvinna va?

Du är tonåring va?
Citera
2021-08-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du är tonåring va?
Varför frågar du mig? Nej det är jag inte , troligen.äldre än dig

Var inte dig jag pratade med.. vill du disskutera så absolut. Bor du i villa eller lägenhet?
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 20:23.
Citera
2021-08-21, 20:26
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
**SMITTADE/DAG september 2020 VS juli 2021**

Den här veckan har sep-2020 åter igen passerat jul-2021 och leder nu tävlingen med sina 1056 fall/dag jämfört med 920 fall/dag för jul-2021, en 15% ledning.

Jag har lagt till antal IVA/dag från FHMs ”rätt datum data” så att man samtidigt kan följa skillnaden där mellan de 2 olika perioderna. Man kan se att IVA kurvorna faktiskt har följt varandra ganska bra de också, utom nu riktigt på slutet där IVA-kurvan för sep-2020 verkar sticka iväg. I denna veckas jämförelse befinner sig sep-2020 på datumet 19-25 oktober så den kurvan lär skjuta upp i höjden snart och då får vi se om årets jul-2020 kan matcha detta,, eller?…
https://www.bildtagg.se/file/est1kafbl9w26500oswc8ghg

..förklaring

Det verkar också vara en betydligt större andel yngre som dör än innan. Den 18e maj fanns det tex 191 815 reggade fall i åldern 40-49, och 98st döda. Idag är det ca 202 000 fall med 117 döda. Så typ 10000 fall på 20 döda, 1 på 500 således vilket är betydligt högre än siffrorna innan Delta bröt ut, då det var ca 1 död på 5000 fall i åldersgruppen om man räknade bort fall och döda innan testningen kom igång på allvar. Delta ser ut att vara skadligare för yngre, och när jag googlar det så får jag bekräftelse från många olika sjukhus i världen. Varför finns inte mer om detta i Sverige?
Citera
2021-08-21, 20:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ja, det är inte klokt hur många ovaccinerade som hamnar på sjukhus sett till hur liten den gruppen är.

Om man vet att Delta varianten lyckas få celler att producera 1000 gånger fler ny virus jämfört med den första varianten av SARS-COV2 så är det inte så förvånande att Covid-19 rasar ibland ovaccinerade. Lägg där till att Delta varianten verkar klara av solsken bättre än den ursprungliga varianten.

Israel är nu inne på att vaccinera barn, ner till treårsåldern! Men hur ser vaccinationstäckning en ibland de vuxna? Vaccinerar sig t.ex ortodoxa judar?
Citera
2021-08-21, 20:29
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vad är problemet? Först vaccin o sen lite delta... Efter det så har de väldigt bra immunitet
Allt tyder på att 2 doser och sen bli smittad är det absolut bästa skyddet. Kommer inte behövas någon tredje dos om du inte har nedsatt immunförsvar. Det är självreglerande på ett sätt. Foliehattarna får riskera en allvarlig infektion och vi andra kommer vilja bli smittade, få en lindrig infektion, för att få ett bra immunsvar.
Citera
2021-08-21, 20:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du är kvinna va?

Man kan ge dig information som motsäger dig , tar du verkligen till dig den? skulle du ändra din uppfattning om det visade sig att du skulle ha fel?
Men det är ju ingen som ger mig någon information alls. Det är ju det som är problemet. Som sist jag frågade efter någon form av bevis eller för den delen information:

"Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur."

Jag tror aldrig jag sett mer talande bevis för hur folk på Flashback fungerar. Eller INTE fungerar. Fullständigt makalöst.
Citera
2021-08-21, 20:31
Medlem
Citat:
Varför frågar du mig? Nej det är jag inte , troligen.äldre än dig

Var inte dig jag pratade med.. vill du disskutera så absolut. Bor du i villa eller lägenhet?

Förvisso men din tidigare kommentar om en annan skribents kön var så orelevant och märklig att jag inte kunde motstå frestelsen att trolla..
Citera
2021-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Men det är ju ingen som ger mig någon information alls. Det är ju det som är problemet. Som sist jag frågade efter någon form av bevis eller för den delen information:

"Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur."

Jag tror aldrig jag sett mer talande bevis för hur folk på Flashback fungerar. Eller INTE fungerar. Fullständigt makalöst.
Du undvek frågorna jag ställde, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in