2021-08-21, 17:14
Medlem
SmyghukareNs avatar
https://twitter.com/Timcast/status/1427749074841784320

Nu börjar dom i Australien samla upp alla misstänkta covid fall i läger.

Dom kallas tydligen "Heath Hotels", är ett sätt att koncentrera smittade personer på en plats.

Polisen kommer och knackar på, konstaterar misstänkt covid, en lite åktur till ett rymningssäkert läger för covid smittade.

Ungefär som när Tage Erlander var chef för Sveriges koncentrationsläger.

Skulle misstänka att den enda vägen ut ur dessa Australiensiska läger är genom skorstenen till det så lägligt placerade krematoriet...
Citera
2021-08-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN

Dom kallas tydligen "Heath Hotels", är ett sätt att koncentrera smittade personer på en plats.

Polisen kommer och knackar på, konstaterar misstänkt covid, en lite åktur till ett rymningssäkert läger för covid smittade.

Skulle misstänka att den enda vägen ut ur dessa Australiensiska läger är genom skorstenen till det så lägligt placerade krematoriet...
Nothing to see here folks. Enligt fascisterna (vaccinförespråkarna) så kan inte detta vara möjligt.
Citera
2021-08-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä det är inget nytt. Det roliga är ju att man testar för influensa med PCR också, så enligt alla PCR-förnekare fungerar ju inte det heller då. Blir lite hål i huvudet på den.
Antingen har man symptom eller så har man det inte. Behövs ingen bluff med PCR-test.
Citera
2021-08-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad menar du att ett PCR-prov visar om inte pågående infektion?
Som jag har fattar det så kan pcr inte avgöra om du har aktivt eller avaktiverat (dött) virus.
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 17:29.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Hur lyckades du göra den tolkningen?
Citera
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag har rätt och du har fel. Svårare än så är det inte. Att du inte klarar av sanningen är inte mitt problem.
Påstår du på fullaste allvar att vetenskapen numera nått ett stadium där man INTE kan få fram bättre mediciner? Hur står det till med ditt IQ och verklighetsuppfattning. IQ fiskmås och verklighetsuppfattning 0,0000.

250 000-650 000 människor dör årligen av influensa enligt WHO. Med din logik har vi då pandemi året runt.
"Jag har rätt och du har fel". Wow, var det det bästa du lyckades hamra fram? Jag antog att du var äldre än 15 men jag hade kanske fel. Jaja, jag har lite tid över och kan fortsatta hacka sönder dina påståenden.

Okej, det dör betydligt färre av influensa än covid. Hur motbevisar det att vi har en covid-pandemi?

Citat:
PCR-test var aldrig tänkt att användas för detta ändamål vilket du hade vetat om du lyssnat på Kary Mullis skaparen av PCR-test. Testet är inte pålitligt och ger alldeles för många positiva felsvar.

PCR-testet är mycket tillförlitligt och har funkat alldeles utmärkt. Varje våg av döda eller nyintagna på IVA har föregåtts av ökad smittspridning, som har upptäckts med PCR-testerna. Australien, som under pandemin testat i storleksordningen 50 tusen per dag har för det mesta haft 0,00 % positiva fall. Antalet falska positiva kan alltså omöjligtvis vara särskilt högt. Bara att kolla själv här: https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Kommer ihåg när Yeadon och andra clowner svamlade om "casedemic" i slutet av sommaren. Fallen var dock inte falska positiva, och det blev återigen överbelastad IVA och kraftig överdödlighet under hösten.

Citat:
Ditt bluffvaccin har snart ingen effekt alls och har aldrig fungerat särskilt bra. Folk blir både sjuka och sprider smittan vidare. Mot delta har ditt bluffvaccin ytterst svag effekt.

Robert Koch-institutet uppskattar att 38000 dödsfall i Tyskland förhindrats tack vare vaccinet. Globalt är det rimligtvis hudratusentals.
https://www.dw.com/en/german-vaccination-campaign-saved-thousands-of-lives-study/a-58793095

Alla studieresultat jag ser pekar på att vaccinet, även för deltavarianten, ger bra skydd mot allvarlig sjukdom. Kan du visa en studie som pekar på något annat?
Citera
2021-08-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Korrekt fakta kan ju vara länkar till vetenskapliga publikationer, men kan även vara från media som rapporterar om saken. En bloggares personliga tankar om saken är inte fakta, som exempel.

Vaccinet (Pfizer) hade väl från början ungefär (minns ej exakt) 96% efficasy mot infektion av Alfavarianten, då vet man ju att 4% kan åka dit. Det stod ju klart och tydligt i fas 3 rapporterna, men folk verkar inte läsa sådant.

Så en bloggande läkare eller doktorand har fel för att de bloggar? ( nu tycker jag inte om bloggar , poddar)
Eller är det läkarens ståndpunkt som är avgörande?

Det är ju relativa effekten.. inte totala eller invuduella, vad utgår man från för värde.. läste någon som skrev detta i någon av trådarna, kommer inte ihåg vem , men det var en ögonöppnare då jag aldrig funderat på det
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 17:34.
Citera
2021-08-21, 17:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Din analys är lika felaktig precis som din förvirring kring propaganda och ett riktigt "dödsvirus"

Vilka är de rädda.. de som springer och vaccinerar sig för detta C19 virus (trots all tillgänglig data vem det är som avlider eller blir svårt sjuk... eller de som tolkat data på korrekt sätt och bryr sig inte nämnvärt om C19 kampanjen?
Du har helt fel, din stackare.
När jag tar på mig bältet när jag kör bil är det inte av rädsla utan ett naturligt skydd.
Ett skydd skapat av duktiga konstruktörer.

När jag tar vaccin mot covid-19 är det motsvarande. Jag tar emot ett skydd skapat av duktiga konstruktörer. Inte av rädsla utan av logiskt tänkande.
Man tar till det skydd som finns.

Är du mentalt efterbliven som inte förstår detta?

Tycker faktiskt lite synd om dig.
Citera
2021-08-21, 17:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har helt fel, din stackare.
När jag tar på mig bältet när jag kör bil är det inte av rädsla utan ett naturligt skydd.
Ett skydd skapat av duktiga konstruktörer.

När jag tar vaccin mot covid-19 är det motsvarande. Jag tar emot ett skydd skapat av duktiga konstruktörer. Inte av rädsla utan av logiskt tänkande.
Man tar till det skydd som finns.

Är du mentalt efterbliven som inte förstår detta?

Tycker faktiskt lite synd om dig.
Så tänker jag också, men det beror nog på att jag ännu inte fattat att vaccinet innehåller bla. övervakningsutrustning och annat farligt.

Hade jag förstått att vaccinet var djävulens påfund (Illuminati, Bilderberggruppen, Bill Gates, eller någon, några, något annat) så skulle jag också varit livrädd för vaccinet.
Citera
2021-08-21, 17:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja och i Stockholm är 92 procent av de patienter som vårdas på sjukhus för covid-19 inte fullvaccinerade. Det visar hur viktigt det är att folk vaccinerar sig istället för att ta upp vårdplatser som skulle kunna användas till andra istället.
"– Varje patient med covid-19 som behöver sjukhusvård gör att planerad vård som kan vänta utan större medicinska risker skjuts fram ytterligare, säger Johan Bratt."
https://www.dn.se/sthlm/nio-av-tio-inlagda-covidpatienter-inte-fullvaccinerade/

Tack för länken till artikeln!

Det kan hända att Dagens Nyheter senare bestämmer sig för att låsa artikeln. Därför citerar jag några delar ur den.

Citat från Dagens Nyheter, 20:e augusti 2021:
Nio av tio inlagda covidpatienter inte fullvaccinerade
...
Regionen har följt upp 500 patienter med covidsmitta som skrivits ut från sjukhus. Analyserna visar att 92 procent av patienterna inte var fullvaccinerade med två doser. 26 procent av patienterna hade fått en dos vaccin.

Allt yngre patienter vårdas på regionens sjukhus. Medelåldern bland de vårdade är nu 54 år, enligt Region Stockholm

– Antalet konstaterade fall är nu i särklass flest bland de som är 20–29 år, säger Johan Bratt, tillförordnad hälso- och sjukvårdsdirektör i Stockholm, som understryker vikten av att alla vaccinerar sig med två doser för att undvika smitta och svår sjukdom för egen del och för att skydda släktingar, kollegor och andra personer i ens närhet.
...
Enligt Region Stockholm är läget på regionens akutsjukhus något mindre ansträngt än föregående vecka. 2.404 bemannade vårdplatser finns på regionens sjukhus vilket är 162 fler än för en vecka sedan.

DN har i flera artiklar beskrivit det ansträngda läget inom akutsjukvården under sommaren, då Södersjukhuset inte klarat av alla akuta operationer, och väntetiden på akuten varit ett dygn till följd av massuppsägningar.

Bratt beskriver att det ansträngda läget i sommarens akutsjukvård kan förklaras av att medarbetare som varit i tjänst tvingats att ta extrapass för att alla som önskat fyra veckors semester skulle få det.
...
Citera
2021-08-21, 17:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Exakt, och tydliga är de också.
https://www.vic.gov.au/victorian-quarantine-hub
Inget hemlighetsmakeri.
Project summary

With quarantine continuing to be a critical part of the Australian response to the COVID-19 pandemic, the Victorian*and Australian*Governments have*committed to*building a purpose-built quarantine accommodation hub outside Melbourne’s CBD, to combat*and protect the community from*the highly infectious COVID-19 virus.**
Citera
2021-08-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Hur ligger det till i Sverige idag ?

Hur många fall har vi per dag ?

Och kommer man kunna gå till arbetet som tidigare nu när sommaren är över ?

Kommer universitet och högskolor att rulla som vanligt eller kommer man fortfarande att ha distans studier ?

Vilken variant av covid härjar nu är det delta eller någon annan ?

Totala antalet smittade och döda från vecka 33
*Rapporterat löpande från FHM*

Vecka 33 (17-20 aug) -21

Stockholm= 2148 smittade(+115, +5,7%) & 1 död(+1)
Västra Götaland= 964 smittade(+201, +26%) & 2 döda(+2)
Skåne= 879 smittade(+302, +52%) & 0 döda
Jönköping= 246 smittade(+137, +126%) & 2 döda(+1)
Halland= 233 smittade(+50, +27%) & 0 döda
Västerbotten= 222 smittade(-77, -26%) & 0 döda
Östergötland= 216 smittade(+46, +27%) & 1 död(+1)
Västmanland= 194 smittade(-4, -2,0%) & 1 död(+1)
Uppsala= 175 smittade(+63, +14%) & 1 död(+1)
Örebro= 171 smittade(+38, +29%) & 0 döda
Gävleborg= 130 smittade(+20, +18%) & 0 döda
Kalmar= 126 smittade(+50, +66%) & 0 döda
Värmland= 123 smittade(-27, -18%) & 0 döda
Sörmland= 115 smittade(+7, +6,5%) & 0 döda
Dalarna= 95 smittade(-23, -19%) & 0 döda
Kronoberg= 76 smittade(+13, +21%) & 0 döda
Västernorrland= 75 smittade(+8, +12%) & 1 död(+1)
Jämtland/härjedalen= 70 smittade(+8, +13%) & 0 döda
Norrbotten= 70 smittade(+11, +19%) & 0 döda
Gotland= 60 smittade(-56, -48%) & 1 död(+1)
Blekinge= 49 smittade(-12, -20%) & 0 döda

Totalt= 6437 smittade(+828, +15%) & 10 döda(+9) = 644 smittade/död(-4965)
snitt= 920 smittade/dag(+119) & 1,43 döda/dag

*STÖRSTA ÖKNINGEN vecka 33*
Jönköping +126 %
Kalmar +66 %
Skåne +52 %

*STÖRSTA MINSKNINGEN vecka 33*
Gotland -48 %
Västerbotten -26 %
Blekinge -20 %
Dalarna -19 %
Värmland -18 %

*TREND sommar 2021*