Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Haha! Det hade iof. vart lite småkomiskt om de genast kasade sig ut i sociala medier och gjorde upprörda videos om det och skrev arga trådar på Flashback kring det!
De två verkar dock vara sansade damer. Kanske har någon blandat ihop dem med Tr*ump? Han var iaf. förr någon som gav sig ut i sociala medier och härjade vilt.
Jamen självklart, garnera tomatsoppan med en nypa Trump också. Varför är ni feminister så förutsägbara? Tog Donald dig på fittan, Tomatkungen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Vilka felaktigheter har de spridit känslosåsaren? Jag antar du sitter o klunkar i dig all propaganda SVT matar dig med dagligen?

De påstår att feminister är negativa emot fakta om skillnader mellan könen vilket är direkt felaktigt. Hur många ggr måste jag upprepa det?

Alla feminister förstår att det finns skillnader mellan könen, förutom beauvoriska feminister och marxister
Citera
Medlem
aquaman1s avatar
”Raseriet” finns inte. Kvällstidningsrubrik deluxe.
Citera
2021-08-21, 16:35
Medlem
cerns avatar
Riks kör live nu om feministerna som rasar..

Är Riks den nya stora nyhetskällan nu i Sverige?
Citera
2021-08-21, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Haha! Det hade iof. vart lite småkomiskt om de genast kasade sig ut i sociala medier och gjorde upprörda videos om det och skrev arga trådar på Flashback kring det!
De två verkar dock vara sansade damer. Kanske har någon blandat ihop dem med Tr*ump? Han var iaf. förr någon som gav sig ut i sociala medier och härjade vilt.
Precis. Men det måste vara lite jobbigt att man ska ut och göra videos och starta arga trådar så fort någon inte gillar ett svt-program.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltskabort
Så de diskussionen eller snarare det vrålen som varit de senaste åren som ungefär låtit DET FINNS INGA BIOLOGISKA KÖN eller skillnader mellan män, den har aldrig funnits?
Citera de "vrålen" tack.
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så oväntat att Riks (mediekanal för och av SD) anser att feminister "rasar".
Själv, som feminist , har jag inte hört något "raseri" alls om detta program eller! faktumet att ja där finns biologiska skillnader mellan könen.
Ja, tycker också det är tramsigt när knappt någon har höjt rösten på grund av detta program. Handlar ju om clicks och money.
Citat:
Ingen jävla feminist har nånsin påstått att där inte skulle finnas biologiska skillnader, men "vissa" gillar ju nu att försöka vinkla det som OM feminister skulle tycka så.
Jo, eller mer eller mindre för runt 10 år sedan. Då var enda skillnaden att kvinnor kunde föda barn och män hade en kuk. Sedan fanns det ingen biologisk skillnad mellan könen, enligt en del högljudda (ej majoritet dock) och utmärkande feminister i media och akademien. Idag accepterar feminister de biologiska aspekterna i lite högre grad.
Citat:
Fakta är att ja det finns biologiska skillnader men!
dessa är inte så polariserande eller enorma som "vissa" vill ha det till, som därför går att hänvisa till då man ex. försöker tvinga kvinnor att arbeta gratis eller avstå sex.
utan könen är betydligt mer lika, med ungefär samma behov av självständighet, frihet, egen sexualitet etc etc.
Det är två olika diskussioner. Även om det skulle vara så att män och kvinnor är helt olika så betyder det inte att vi är olika värda. Bara för att män är fysiskt starkare (i genomsnitt) än kvinnor så betyder det inte att alla män ska fysiska jobb. Och att vi ska tvinga kvinnor ha "lätta" jobb.
Citera
2021-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
F! röstar ju för öppna gränser? Det är väl känslostyrt?
och SD för stängda gränser...det är väl precis lika känslostyrt?
Citera
2021-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Nääää visst. Sverige har ju aldrig haft olika lön för samma arbete...har aldrig hänt...idel "feministiska fantasier".
Jag debatterar inte med människor vars IQ och kunskap uppenbarligen är väldigt låg.

Är du dum på riktigt? Olika lön för samma arbete drabbar ALLA. Det gäller män såväl som kvinnor.
Antar att du är en ung och okunnig människa som aldrig satt sin fot på en arbetsmarknad.
Jag däremot närmar mig 50-strecket och har haft många jobb.
Redan mitt första jobb där vi var mest män hade vi olika lön trots att vi gjorde samma sak.
Vi var ungefär lika gamla och hade samma utbildning. En del av lönen sätts individuellt.
Människor är olika och presterar olika. Därför blir det löneskillnader.

Någon lönediskriminering mot kvinnor har aldrig kunnat påvisas i Sverige tvärtemot vad du tror.
Redan på 90-talet gjordes en studie av Eva Meyerson och Trond Petersen. Läs den så kanske du lär dig något.
https://docplayer.se/27206-Ar-kvinnor-utsatta-for-lonediskriminering.html
Citera
2021-08-21, 16:38
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
du menar statens bestämmer över din kropp, om du inte får lov att köpa någon annans kropp att bestämma över?
Jag menar:

1) min rätt att sälja min kropp utan att staten lägger sig och
2) min rätt att förtära en produkt utan att staten lägger sig
Citera
2021-08-21, 16:38
Medlem
Citat:
och SD för stängda gränser...det är väl precis lika känslostyrt?
Undrar vem som använder fakta och argument vs känslor. SD vs Feminister. Jag vet vem jag satsar mina pengar på. SD.
Citera
2021-08-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Ja, tycker också det är tramsigt när knappt någon har höjt rösten på grund av detta program. Handlar ju om clicks och money.
Jo, eller mer eller mindre för runt 10 år sedan. Då var enda skillnaden att kvinnor kunde föda barn och män hade en kuk. Sedan fanns det ingen biologisk skillnad mellan könen, enligt en del högljudda (ej majoritet dock) och utmärkande feminister i media och akademien. Idag accepterar feminister de biologiska aspekterna i lite högre grad.
Det är två olika diskussioner. Även om det skulle vara så att män och kvinnor är helt olika så betyder det inte att vi är olika värda. Bara för att män är fysiskt starkare (i genomsnitt) än kvinnor så betyder det inte att alla män ska fysiska jobb. Och att vi ska tvinga kvinnor ha "lätta" jobb.
Nej samma diskussion eftersom man nu så flitigt använder "biologiska skillander" hela tiden för att försöka kvarbevara gammalt förtryckande skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in