Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 16:26
Medlem
Emolls avatar
Live på RIKS nu. De pratar om programmet och de vänsterblivnas raseri: https://www.youtube.com/watch?v=luGmuetEEI0
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nehe..... Gammelmedia skrev gråtkrönikörer nästan omgående om programmet....

https://www.dn.se/kultur/sandra-stiskalo-hur-blev-fittstimsfeministerna-biologister/
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/om-anda-belinda-olssons-nya-serie-var-provocerande/
Expressens krönika var ju väldigt snäll mot programmet, till och med skrev gott om det.
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
En googlesökning iväg o de flera gråtkrönikörer från både DN och Expressen...
Men det är klart, det man inte vill se ser man ju inte. Då är det ju enkelt.
Expressens krönika håller ju i stora drag med programmet.
Citera
2021-08-21, 16:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Expressens krönika var ju väldigt snäll mot programmet, till och med skrev gott om det.
Citat:
Jag brukar gilla Belinda Olssons busiga charm. Men i hennes nya dokumentärserie ”Från savannen till Tinder” – om de laddade biologiska skillnaderna mellan kvinnor och män – tar den tramsiga inramningen för mycket plats.

"Gott"
Citera
2021-08-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
okej? Men varför dyker det plötsligt upp nya namn (?) i tråden som inte har nämnts förr? Varför länkar du inte till det som du argumenterar emot?

Jag argumenterar inte för eller emot något i tråden, mer än mitt humoristiska inlägg om transkvinnor ovan.

Att argumentera och diskutera med feminister verkar inte speciellt värdefullt. Ungefär som att gå till ett zoo för att argumentera.

Om du vill se vad jag menar med kroniskt kränkt så uppmanar jag dig att läsa tråden, den är inte så lång.
Citera
2021-08-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag argumenterar inte för eller emot något i tråden, mer än mitt humoristiska inlägg om transkvinnor ovan.

Att argumentera och diskutera med feminister verkar inte speciellt värdefullt. Ungefär som att gå till ett zoo för att argumentera.

Om du vill se vad jag menar med kroniskt kränkt så uppmanar jag dig att läsa tråden, den är inte så lång.
Jag ser bara en felaktig trådstart med menlösa andrahandskällor följt av menlöst tjaffs om inget speciellt. Finns ingenting här som liknar en debatt om någonting.
Citera
2021-08-21, 16:29
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är kvinnan kropp, du har ingen rätt bestämma något över andra vuxna människors kroppar.
Förutom sexköp och narkotikabruk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är (vita) män som skapat hela den moderna världen.

Ja visst, det var ju nu "vita män" enkom som slet i sitt anletes svett för att plocka bomullen, kaffet, teet, kakaon, kryddorna, sockerbetorna etc etc som skapade de enorma rikedomar som i sin tur ledde till industrialiseringens början i Storbritannien.
Och det har ju enkom varit vita män som skapat alla människor som nu utgjort allt värt kallas grund för mänsklighetens hela existens. Jepp serru...ingen annan har bidragit ett skit, utan bara suttit och rullat tummarna och väntat på att "vita män" ska fixa allt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Tar du den tråden seriöst eller? Det var den sämsta jävla tråden jag nånsin skrivit . Och Sluta analysera så mycket om mig du vet ingenting.
Vad är detta för mongoargument egentligen? Du förstår väl att på ett anonymt forum kan du enbart bli bedömd utifrån vad du skriver? Om du inte vill bli sedd som trådmongot, argumentera då inte som ett mongo. Det är ingen här som tror att du egentligen är skitsmart men väljer frivilligt att utelämna alla tecken på detta, skulle du mot all förmodan vara smartare än du ger sken av är du bara ett simpelt troll.

Hur det än är med den saken så ger dina inlägg fog för tanken att det är omöjligt att ta dig på allvar, clown eller troll. Om dina funderingar är ”the real deal” förstår jag varför du är så bitter eftersom även samhället ser dig som en hjälplös narr som man måste kasta pengar på.

Du vet ingenting om mig”. Sant, planen är att det ska fortsätta vara så. Ring inte mig så ringer jag inte dig, jämlikt och bra.
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
"Gott"
Och sedan skrev hon att det är tråkigt när feminister avfärdar hjärnforskning som trams. Hon höll ju med om att det finns biologiska skillnader.
Citera
2021-08-21, 16:30
Avslutad
Citat:
En googlesökning iväg o du ser flera gråtkrönikörer från både DN och Expressen...
Men det är klart, det man inte vill se ser man ju inte. Då är det ju enkelt.
Var det nån som grät nu också?

Expressen tyckte väl att programmet innehöll värdefulla tankar men att inramningen var tramsig, DN tyckte att programmet var ett hopkok.
Citera
2021-08-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Förutom sexköp och narkotikabruk?

du menar statens bestämmer över din kropp, om du inte får lov att köpa någon annans kropp att bestämma över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in