Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 14:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej kvinnor och män har inte lika rättigheter och möjligheter, just därför som ideologin feminism existerar.
Ge några exempel från Sverige där män och kvinnor inte har lika rättigheter och möjligheter.

Eftersom jag bor mitt i Sverige sedan 50 år och har 5 barn varav 4 tjejer så vet jag att du ljuger. Men prova att överbevisa mig.
Citera
2021-08-21, 14:37
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Ja jag känner till det! Men tycker ändå att riks överdriver lite

Herregud, kudos till dig, du har alltså sansat dig och tagit till dig lite logiskt resonemang.

"överdriver lite" är ganska rejäla kliv ifrån hur du uttryckte det tidigare i tråden
Citera
2021-08-21, 14:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har inte lägre lön än min manliga kollegor ( tack vare feminism) och har aldrig lagt påståendet att jag skulle ha det heller.
Så du klarar inte ens att avtala dig till samma lön som en man, utan hjälp från samhället? Kan man verkligen ha nytta av en så klen människa på ett jobb? Vad jobbar du ens med? Får du även hjälp när du talar med dina kunder? Från t.ex mannen som du jobbar bredvid?

Vilket ofattbart vek inställning, som direkt bevisar att män och kvinnor är olika och därmed värd olika lön.
Citera
2021-08-21, 14:40
Medlem
Citat:
Nej kvinnor och män har inte lika rättigheter och möjligheter, just därför som ideologin feminism existerar.

Lol. Ge ett exempel där kvinnor är diskriminerade i Sverige. Ett enda.
Citera
2021-08-21, 14:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hon skrev du det själv. Utan samhällets (männens) stöd så klarar hon inte att argumentera fram lika bra lön som en man. En patetisk människa helt enkelt.
Citera
2021-08-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kvinnor som grupp har vid personlighetstest högre grad av känslosamhet och omhändertagande. Detta leder till att de röstar mindre rationellt än män, eftersom rationalitet är motsatsen till känslosamhet.

Jag förstår faktiskt inte hur du kan ha missat det här.

Och innan du kommer och gnäller om normer och strukturer som förklaring till skillnaderna i personlighetstester så är skillnaderna mellan män och kvinnor större i de länder som rankas högre i jämställdhetsindex.

Lycka till!

Absolut, det är väl de feminister brukar hänvisa till när de inte vill erkänna att något beror på biologiska skillnader. Hur var det nu med det där med samma möjligheter? Hade vi det eller inte?

Nej, finns ingen större grad av "känslosamhet" hos kvinnor än det finns hos män.
Det finns vissa typer av känsloglägen som är större hos de olika könen, ex, aggressivitet hos män och ledsnad hos kvinnor. Men, aggressivitet är alltså en känsla lika mycket som ledsnad är det.

Och kvinnor är precis lika, kanske tom mer rationella än män, under sin levnad, eftersom mäns hjärnor mognar mycket senare gällande just den biten än kvinnors och kvinnor lever dessutom längre och man inte hittat nån skillnad gällande just logisk förmåga hos könen.

Vidare, känslor är inte någon motsats till logik. Det är 2 olika system för att kunna tänka och agera.
Citera
2021-08-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ge några exempel från Sverige där män och kvinnor inte har lika rättigheter och möjligheter.

Eftersom jag bor mitt i Sverige sedan 50 år och har 5 barn varav 4 tjejer så vet jag att du ljuger. Men prova att överbevisa mig.
Påståendet var att kvinnor har samma rättigheter som män.
Finns det bara kvinnor i Sverige? Vet du det hade jag ingen aning om, jag trodde det fanns människor utanför Sverige också.
Citera
2021-08-21, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Fine men hade jag haft en nyhetskanal hade jag aldrig haft en sån osmaklig personal konstellation iaf.

Men starta en egen nyhetskanal då och titta inte på riks. Hur svårt skall det vara?
Citera
2021-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Kvinnor som lever i hederskultur ex.
Citera
2021-08-21, 14:46
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Inom brottsbekämpning så daltas det med de kriminella kvinnorna som aldrig förr. De klarar sig undan för att de hanteras med silkeshandskar. 90% klarar sig enbart för att de just är kvinnor. Sätt de kriminella kvinnorna i buren pronto.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Påståendet var att kvinnor har samma rättigheter som män.
Finns det bara kvinnor i Sverige? Vet du det hade jag ingen aning om, jag trodde det fanns människor utanför Sverige också.
Så Sverige är jämställt? Så Sverige behöver inte feminism?
Citera
Medlem
Citat:
Kvinnor som lever i hederskultur ex.

Jag är inte intresserad av några andra länder än Sverige. Åk till hederskultur länderna och föreläs om feminism där. Här behövs du inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in