2018-10-17, 12:41
Medlem
"Kvinnomördarens våld och rasism i fängelset"
I somras dömdes krigsveteranen Amir Zamani till livstids fängelse för mordet på Eva Engberg.
Innanför murarna har han fortsatt utöva våld.
Nu sitter 53-åringen isolerad på Kumlabunkern efter slagsmål, hotelser och rasistiska glåpord.

<<<
Isoleringen inleddes den 18 september. Zamani hamnade då i slagsmål med en annan fånge – en händelse som slutade med att 53-åringen fick skador i huvudet och själv kallade på hjälp från personal.
"Hotar – har inget att förlora"
På avdelningen har Zamani uppträtt hotfullt och kränkande mot andra fångar. Han ska ha uttryckt nedvärderande och rasistiska glåpord om mörkhyade samt kring islam och muslimer, står i en redogörelse från Kriminalvården.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kvinnomordarens-vald-och-rasism-i-fangelset/
Senast redigerad av vgh 2018-10-17 kl. 12:46. Anledning: citationstecken
Citera
2018-10-17, 15:47
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Helt galet att han fortfarande kunde få socialbidrag trots utvisningsbeslut.

Tror soc i Umeå fick rejält med kritik av just detta.. Han fick ju både lägenhet och bidrag utan att eg ha rätt till det
Citera
2020-07-14, 11:39
Medlem
TantTrists avatar
Fängelsepodden har nu ute ett avsnitt med en intervju med Amir Zamani. Jag vill påstå
att mannen snackar en massa skit helt enkelt, tänker inte ta ifrån honom hans upplevelser
och ev skador från traumatiska händelser tidigare i hans liv MEN vi är många som vet hur
dysfunktionell han varit i många, många år här i Sverige så det bokstavligen kröp under
skinnet under tiden jag lyssnade.....
Nu när jag ändå skriver här på flashback, med lite mer svängrum kanske man kan säga
- jag njöt helt och fullt av att höra hur jävligt fängelset var för honom,
“You do the crime, you do the time”.
Citera
2020-07-14, 13:07
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantTrist
Fängelsepodden har nu ute ett avsnitt med en intervju med Amir Zamani. Jag vill påstå
att mannen snackar en massa skit helt enkelt, tänker inte ta ifrån honom hans upplevelser
och ev skador från traumatiska händelser tidigare i hans liv MEN vi är många som vet hur
dysfunktionell han varit i många, många år här i Sverige så det bokstavligen kröp under
Nu när jag ändå skriver här på flashback, med lite mer svängrum kanske man kan säga

Tack för tips. Ska lyssna på den där jävla galningen sen när jag tar min kvällspromenad.
Citera
2020-07-19, 11:13
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantTrist

Jag håller med, han snackar skit och försöker manipulera programledaren och lyssnarna. Mådde också rätt gött över att veta att han är mobbad där inne och mår dåligt. Samtidigt som att det också kan vara en lögn. Svårt att lita på honom efter att man fått höra hur han var tidigare.

Jag är bekant med Amirs barns storasyskon, (de har en annan pappa). A har inte varit snäll mot barnens mamma eller barnen heller för den delen. Storasyskonen kämpades i flera år med att få hjälp av Soc. Tror barnen är rätt stora nu som tur är.
Citera
2021-08-21, 12:33
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Han står skriven med en tjej som har ett svenskt namn, som också är dömd för något. Är det hans tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in