2021-08-21, 12:02
Medlem
SmyghukareNs avatar
Tänk en pandemi, där man ständigt måste masstesta för att eventuellt hitta några som är sjuka.

Tänk en pandemi, där man måste fuska med testerna ( PCR ) för att överhuvud taget hitta några som är sjuka.

Tänk en pandemi, där man måste locka folk på olika sätt för att ta vaccinet mot den dödliga sjukdomen.

Senaste i den vägen är tydligen vaccindisco: https://nyadagbladet.se/inrikes/unga-lockas-med-disco-for-att-vaccinera-sig/

Hur komma åt bäbisarna, vaccin i barnmaten?

Alla som har läst på lite, vet i alla fall att gravida inte skall ta vaccinet, väldigt många missfall och en del missbildade barn.

Men vad gör man inte för att undkomma den fruktansvärda pandemin...
Citera
2021-08-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Alla du känner - ja, många vet säkert hur de blev smittade. Men jag känner många som vidtagit alla försiktighetsåtgärder, och ändå blivit smittade. Inklusive att de burit munskydd.
ja det är mycket märkligt, varför är vissa mer mottaglig? jag känner personer som får influensa så fort någon nyser i rummet ( ja lite överdrivet men du förstår att jag syftar på att denne blir lätt sjuk)
jag har varit på lisberg , äventyrsbad , barnen går i grundskola , varit på krogen , restaurang , frun jobbade på förskola osv osv.. inte tillstymmelse till covid. jobbat med folk som konstaterats ha covid. men enligt testar är jag negativ varje gång. någon gång åker väl jag dit men jag borde ha fått det tidigare

vad skiljer människor åt?
Citera
2021-08-21, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du har, som jag förmodade, alltså ingen källa till ditt tidigare påstående.

Googla.
Citera
2021-08-21, 12:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Passkontroll för att få röra sig fritt i samhället.. köpa mat på ICA?

Dags för en historielektion kanske och nazisternas märkning av Judar .. och du vill att detta upprepas?
http://passportmuseum.org/german-j-passport-from-1939/

Nu måste du lära dig att skilja på etnicitet och vaccinationsstatus. För inresa i vissa länder krävs vaccin mot exempelvis gula febern, ojar du dig över det med?
Citera
2021-08-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Googla.

Menar du att jag själv ska komma med en källhänvisning till ditt påstående?
Ok...
Citera
2021-08-21, 12:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
JA.. utan tvekan är detta något som skrämmer mig.. och det borde skrämma alla.

- Inskränkningar i rörelsefriheten
- En plattform för att styra beteende hos hela befolkningen med en OERHÖRD kraft (vägran till mat, jobb, mm om du inte lyder)

Tror du att du själv kommer undan?

Du fattar ju vad det handlar om. När du vägrar ta vaccin utsätter du inte bara dig själv för risk utan även andra. Precis på samma sätt krävs det körkort och att man är nykter när man kör bil. När din frihet börjar inkräkta på andra människors säkerhet och trygghet har vi ett problem.
Citera
2021-08-21, 12:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är ju svårt att kontrollera var folk vistats. Om folk är vaccinerade eller inte är däremot lätt att kontrollera.

Fast man kan ju hårdra det hela och införa kinas system, då vet man allt om alla, var de varit, vad de sagt osv. Det är bara att sätta upp lite mer kameror och införa ai som övervakar oss överallt. Mobilerna bär vi redan med oss, utan att ifrågasätta något. En knapptryckning så är vi där. Jag hoppas dock att politikerna inte är så galna i vårt land. Vi vet ju redan att de kollar hur vi beter oss via mobilerna, det har vi sett på pressträffarna så det är ingen hemlighet. De vet ju vilka som är vaccinerade, skulle de vilja så kan de bara övervaka de ovaccinerades telefoner. Det vore även enkelt att rikta kampanjer mot de ovaccinerade, subtilt. Vi lever egentligen i läskiga tider och jag kan till viss del förstå dem som är skraja för ett övervakningssamhälle.
Citera
2021-08-21, 12:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Den enda du är solidarisk med är den stat som ser dig som en produkt att exploatera genom att köpa illusionen de erbjudit dig. Du är ett får.

Det är ok för dig att tycka så. Jag tycker du är ett konspiratoriskt får och en idiot som är rädd för en liten spruta som skyddar både dig och andra från risken att dö av en svår sjukdom. Du ser hellre tomma hyllor i affärerna och misär bland barnfamiljer och andra bara du får din vilja igenom.
Citera
2021-08-21, 12:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Men att systematiskt tvinga folk är demokratiskt?

Det är ingen som tvingar dig till något! I en demokrati så är det majoriteten som bestämmer. Om det införs ett vaccinationspass där säg 80% vaccinerat sig så är det ff demokrati, majoriteten har bestämt det. Vill du inte foga dig i det så är du ju per definition anarkist. Jag vill exempelvis inte ha massinvandring, men då jag lever i en demokrati så får jag foga mig. Alternativet är att jag gör motstånd och får då finna mig i att samhället tar ifrån mig min frihet. Yttrandefriheten gör att jag kan säga emot, men det förändrar ingenting.
Citera
2021-08-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
ja det är mycket märkligt, varför är vissa mer mottaglig? jag känner personer som får influensa så fort någon nyser i rummet ( ja lite överdrivet men du förstår att jag syftar på att denne blir lätt sjuk)
jag har varit på lisberg , äventyrsbad , barnen går i grundskola , varit på krogen , restaurang , frun jobbade på förskola osv osv.. inte tillstymmelse till covid. jobbat med folk som konstaterats ha covid. men enligt testar är jag negativ varje gång. någon gång åker väl jag dit men jag borde ha fått det tidigare

vad skiljer människor åt?
Det rör sig om biologiska system. De är notoriskt svåra att förutse men det korta svaret är att människors immunförsvar är genetiskt olika. Dessutom spelar infektioshistorik in.
Det visar ju den här pandemin där vissa patienter har korsimmunitet förvärvad från SARS-CoV.
Citera
2021-08-21, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Menar du att jag själv ska komma med en källhänvisning till ditt påstående?
Ok...

Varför ska jag ta med tiden att utbilda dig?
Får jag betalt för det?
ok.
Citera
2021-08-21, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ok för dig att tycka så. Jag tycker du är ett konspiratoriskt får och en idiot som är rädd för en liten spruta som skyddar både dig och andra från risken att dö av en svår sjukdom.
Det är detta som är konspirationen. Du vet inte ens vad det är som de sprutar i dig eller hur dessa ämnen kommer att påverka din kropp på ett kortsiktigt eller långsiktigt plan. Du är så passiviserad av systemet att du förväntar dig att bli skedmatad lösningar från pappamamma staten.

Citat:
Du ser hellre tomma hyllor i affärerna och misär bland barnfamiljer och andra bara du får din vilja igenom.
Jag är absolut beredd att dö för min frihet och självbestämmandet över min egen kropp medan din integritet uppenbarligen har ett pris.
Senast redigerad av RobRoys 2021-08-21 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in