2021-08-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Han måtte ha sagt det da. At han hadde glemt når ha sto opp. Var det 07:15. Eller var det 08:15. Hentet han avisen selv. Eller var det AE som hentet den.

Men nei, han påstår at han husker. At han er sikker på å huske. Og så lyver han. Og så påstår han å huske noe annet. Og så lyver han igjen.

Han skal ikke ha hatt problemer med å fortelle at han ikke husket hvilken vei han kjørte til jobben den dagen.

Men han løy vel da også.

Hva tenker du er motivet hans for å lyve om hvem som hentet avisen? Du tror jo han har planlagt alt ned til minste detalj. Hvorfor har han ikke bare lagt inn i planen at han skal fortelle at det var han som hentet avisen, og holde seg til den forklaringen?

Nei, han er nok mer glemsom enn han tror han er.
Citera
2021-08-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hva er det som taler for at han er uskyldig?

Er dette et seriøst spørsmål?
Heldigvis er det ikke slik norsk rettsvesen fungerer.

Jeg syns i grunnen Coysman sitt innlegg fra tidligere i tråden trumfer alle kokkos-teoriene som serveres rundt Hagen og hendelsesforløpet her inne:

Citat:
Tom Hagen virker som en særdeles oppegående fyr. Er halve formuen motivet politiet har hengt seg opp i så ville han etter min mening garantert gjort dette på en MYE enklere og mindre risikabel måte.

All den tid han med all sannsynlighet må ha hatt hjelp til flere av oppgavene her så skal altså en mediesky, skeptisk og kontrollfreak betale noen som kan presse ham for penger resten av livet. Over mitt lik!

Jeg tror organiserte kriminelle har planlagt og utført dette. Tatt det så langt som de turte. Drept og gjemt dama og endte opp med de pengene de fikk for "livstegnet". Så går slike folk videre til neste offer.

I mitt hode kommer man langt med sunn fornuft og logikk. Jeg tviler på at en mann på 70 år klarer å lure alt og alle. Ha 30-40 politifolk i hæla i snart 3 år uten at de klarer å sette mannen fast på noen som helst måte.

To uavhengige damer mener å ha sett AEH delvis bundet i baksetet på en bil i Ås noen timer etter hendelsen i Sloraveien. Da så det ut til at hun ba om hjelp. Bilen ble ført av en mann med hette og en annen mann med hette eller maske. Hva er sjansen for at det skjer, samme dag?

Saken er hinnsides merkelig for det er definitivt også ting som ikke peker i favør TH. Mange ting i saken virker til å kunne vært gjort slik at det skal se ut som et plott mot Hagen.
Citera
2021-08-21, 11:04
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Saken, uklarhetene, løsningen.
[....]

Noen som tror de har satt 50 etterforskere på en 70-åring for et konedrap i nesten 3 år? Gimme a break, dette må nesten ha vært et anslag mot sentralmakten, kripos og politiet. Ja de fokuserte på TH så lenge haris var påtaleleder, haris var udugelig og potensielt korrupt, og fikk sparken. Ble han avslørt av encro? Haris hadde tidligere fengslet feilaktig 2 etniske nordmenn for drap.

Slike påstander bør følges opp av noe med substans; dokumentasjon eller iallefall en sansynliggjøring.
Citera
2021-08-21, 11:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Denne bilen ble et problem. Han måtte sove bort den ene. Den andre så han ikke. Var da opptatt med å dra til jobb.

Er det på det rene at TH skiftet forklaring om når han sto opp, etter at bilvideoene ble offentliggjort?
Hvis han forklarte i avhør at han sto opp 07:30, ble vel disse avhørene gjort tidlig i etterforskningen?
Mens NRK-forklaringen, der han sier han sto opp 08:15, kom etter han hadde nektet å snakke mer
med politiet?

Pussig i så tilfelle, for hadde han ignorert bilavsløringen, og stått på den første forklaringen, hadde
han virket mer troverdig.
Citera
2021-08-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det mest interessante med intervjuet er at han ikke nevner TH med et eneste ord.

Spekulasjon:

Han svelger akkurat i det han blir spurt om å beskrive AEH. Som om
han fryktet å bli spurt om å beskrive TH. Vet han mer om forholdene
i S4 enn han ønsker å si?

https://www.youtube.com/watch?v=c1-N2bxgIZ4
Jeg synes han virker litt redd i starten av intervjuet (før reporteren stiller spørsmål), omtrent som han er redd for å bli stilt visse type spørsmål

Ellers så synes jeg det er litt påfallende at stort sett alle venner/naboer som blir intervjuet like etter forsvinningen har mye positivt å si om AEH, men får et litt mørkere drag over ansiktet når de snakker om TH. Det trenger ikke bety så mye , men det kan være nærliggende å tro at de, iallefall for seg selv, ikke helt har utelukket at TH kan ha noe med forsvinningen å gjøre.
Citera
2021-08-21, 11:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
https://www.youtube.com/watch?v=c1-N2bxgIZ4
Jeg synes han virker litt redd i starten av intervjuet (før reporteren stiller spørsmål), omtrent som han er redd for å bli stilt visse type spørsmål

Det er jo det første jeg tenker, men samtidig var vel han blant de naboene som allerede kjente
til forsvinningen før den ble omtalt i media? Så det er kanskje ikke så rart at man er smånervøs
av å snakke til kamera om en sak politiet har pålagt en å holde kjeft om i flere uker.

Citat:
Ellers så synes jeg det er litt påfallende at stort sett alle venner/naboer som blir intervjuet like etter forsvinningen har mye positivt å si om AEH, men får et litt mørkere drag over ansiktet når de snakker om TH. Det trenger ikke bety så mye , men det kan være nærliggende å tro at de, iallefall for seg selv, ikke helt har utelukket at TH kan ha noe med forsvinningen å gjøre.

Det er dette jeg tenker også. Det positive som kommer frem om TH er stort sett "verdinøytralt" -
han er "arbeidssom", "fokusert", "langsiktig", "nøysom" etc. Men naboen sa ikke et pip om TH.

Ingen nevner et ord om THs sosiale egenskaper.
Citera
2021-08-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det har du allerede avfeid som TT!

Hvilke tilhører TT?
Er det noen bestemte mennesker?
Senast redigerad av Braskamin58 2021-08-21 kl. 12:48.
Citera
2021-08-21, 12:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Saken, uklarhetene, løsningen.
Noen som tror de har satt 50 etterforskere på en 70-åring for et konedrap i nesten 3 år? Gimme a break, dette må nesten ha vært et anslag mot sentralmakten, kripos og politiet. Ja de fokuserte på TH så lenge haris var påtaleleder, haris var udugelig og potensielt korrupt, og fikk sparken. Ble han avslørt av encro? Haris hadde tidligere fengslet feilaktig 2 etniske nordmenn for drap.
.

Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Slike påstander bør følges opp av noe med substans; dokumentasjon eller iallefall en sansynliggjøring.

Ja, her presenteres løgnen igjen. Haris fikk ny jobb hos PST. Han ble ikke sparket! Han ventet faktisk med å starte i den nye jobben hos PST fordi han følte ansvar for å følge opp Hagen-saken politiet på Romerike hadde startet på. Men det er jo grenser for hvor lenge man kan få slik permisjon.

Og korrupt? Hvor har toiko1 det fra?
Citera
2021-08-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Og hvor står det at han fikk glasskår på ryggen? Har politiet undersøkt alle i Hagen-familien for spor etter eventuell kidnapping og så har han sagt dette? det høres mer ut som han er involvert når du formulerer det slik. Jeg ser ingen logikk i at han skal være en som står bak dette, det ville ikke gagne han på noe vis økonomisk og faren ville garantert gjort han arveløs i den grad det er mulig. Nei, her er det mye rart nå. Vi vet ikke om en ukjent innleid står bak heller, eller om Hagen har gjort så å si alt selv, eller om flere i familien er involvert, det er bare så vanskelig å løse denne saken.

Hva om TEH allerede er gjort arveløs (med unntak av pliktdelen) og DET ER DET SOM ER MOTIVET? Hva da? At noen her inne påstår han ikke har økonomisk motiv er renspikket tøv!
Citera
2021-08-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings

Du skriver sånn når du vil ha et klart svar.
Citera
2021-08-21, 12:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Heldigvis er det ikke slik norsk rettsvesen fungerer.

Jeg syns i grunnen Coysman sitt innlegg fra tidligere i tråden trumfer alle kokkos-teoriene som serveres rundt Hagen og hendelsesforløpet her inne:

Jeg registrerer at du, tatt i betraktning alt som har kommet fram mot TH, ikke har noe som taler for at han er uskyldig, annet enn å kaste ballen videre til en helt annen.
Citera
2021-08-21, 12:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det har du allerede avfeid som TT!

Jeg registrerer at heller ikke du har noe som taler for at han er uskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in