Citat:
Ursprungligen postat av
DrSvenne
Jerusalem post skriver att helikoptrar har använts till att flyga till närliggande hotell där amerikaner finns;
https://www.jpost.com/breaking-news/helicopters-used-to-bring-americans-to-kabul-airport-from-nearby-hotel-677303
Man landade helt enkelt på taket och tog upp gästerna, 169 personer.
Tydligen har USA reda på vilka platser som kan verka säkra.
Gissar att de därmed också kan sätta ut krypskyttar på bra positioner som kan hålla Kabul i schack ?
Det finns troligen redan krypskyttar inne på flygplatsen som bevakar omgivningen.
Det kan eventuellt vara så, men det finns områden där Ryssland kommer att bita sig fast, som i Syrien. Och aldrig lämna. Sedan kommer operationer (dödsskavdroner) ske från detta område. Som i Syrien. Jag hoppas personeligen att man kan döda så många talibaner som möjligt genom taktiken Baser i grannländer, baser inuti Afhantaistan. Ryska, ukrainska, vitryska personer är helt OK med att döda Taliban, det är nästan så att längtan slår till. En ihjältorterad taliban är en skön taliban. Döda döda!
Jag ser inte talibaner som människor, de är ohyra som ska dö!