2021-08-17, 10:41
Medlem
[quote=MinStad|76924353]
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

Är det någon som har problem med citeringarna? Får upp att jag blivit citerad men jag har inte skrivit det där
Jag håller med. Det måste ha blivit något fel. Mina inlägg har inte min signatur, vilket känns lite småirriterande.
Citera
2021-08-17, 10:43
Medlem
[quote=Anedin|76936107]
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad

Det händer mig också..
Jag har inte skrivit inlägget men min signatur står där!
Citera
2021-08-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickreta
Prinsen tillika major på Berga hade visat intresse om att vilja närvara på ceremonin men p.g.a. pandemin fick det utebli. Hade kungens son verkligen visat sitt stöd om det finns inslag om stöld av krigsmateriel? Eller om det, t.ex inom underrättelsegemenskapen, fortfarande finns obesvarade/besvärliga misstankar?

Denna mystiska tragedi är kanske bara en osannolik olyckshändelse? Med andra ord rotvälta/halkat, inga sprängämnen eller skogsmördare.
Av de bilder, tidigare i tråden, ser det inte ut som någon halkolycka!
Citera
2021-08-17, 12:09
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Av de bilder, tidigare i tråden, ser det inte ut som någon halkolycka!

Länka till bilderna.

Citat:
Prinsen tillika major på Berga hade visat intresse om att vilja närvara på ceremonin men p.g.a. pandemin fick det utebli. Hade kungens son verkligen visat sitt stöd om det finns inslag om stöld av krigsmateriel? Eller om det, t.ex inom underrättelsegemenskapen, fortfarande finns obesvarade/besvärliga misstankar?

Denna mystiska tragedi är kanske bara en osannolik olyckshändelse? Med andra ord rotvälta/halkat, inga sprängämnen eller skogsmördare.

Du skrev ju svaret själv i din fråga..."pga pandemin fick det utebli" dvs han närvara inte. Det gick inte. Såg inte bra ut. Han eller ngn kom på det till honom och gav honom en direkt order.
Citera
2021-08-17, 14:02
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Jag har inte skrivit inlägget men min signatur står där!

Det är någon som felaktigt ändrat i själva quote texten och sen när folk fortsätter att quotea varandra så följer ursprungs felet med.
Som nu när jag quotea dig så fick jag ta bort ”[ QUOTE=Anedin|76936107 ]” för att det inte skulle bli fel igen.
Citera
2021-08-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Hahahahahahaha Hur gammal är du? 13?

Jag reggade mig på flashback när jag var 35. Av dina smileys att döma är det nog du som inte riktigt är byxmyndig ännu.
Citera
2021-08-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Länka till bilderna.

Du skrev ju svaret själv i din fråga..."pga pandemin fick det utebli" dvs han närvara inte. Det gick inte. Såg inte bra ut. Han eller ngn kom på det till honom och gav honom en direkt order.

Precis.
För det första så är väl detta med prinsbesök helt obekräftat och dök upp nu. Det stämmer väl in på alla glorifierande påhitt som uppstått. Inte ens en trådsanning enligt mig.

Om det nu skulle finnas det minsta substans så är det högst troligt att du har rätt. Prinsen var inte omedveten om att det pågår en pandemi, och skulle givetvis inte ha kommit på idén att delta på en offentlig aktivitet. Han hade nog med att få ihop sitt barndop.

Och är stackarn så korkad så han ändå tänkte gå så har säkert någon hintat om det ytterst opassande i att deltaga i detta.
Citera
2021-08-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Precis.
För det första så är väl detta med prinsbesök helt obekräftat och dök upp nu. Det stämmer väl in på alla glorifierande påhitt som uppstått. Inte ens en trådsanning enligt mig.

Om det nu skulle finnas det minsta substans så är det högst troligt att du har rätt. Prinsen var inte omedveten om att det pågår en pandemi, och skulle givetvis inte ha kommit på idén att delta på en offentlig aktivitet. Han hade nog med att få ihop sitt barndop.

Och är stackarn så korkad så han ändå tänkte gå så har säkert någon hintat om det ytterst opassande i att deltaga i detta.

Här är artikeln som C-P nämns
https://www.expressen.se/nyheter/familjens-farval-till-deniz--fruktansvart-tung-tid/
Citera
2021-08-17, 18:14
Medlem
Citat:
Här är artikeln som C-P nämns
https://www.expressen.se/nyheter/familjens-farval-till-deniz--fruktansvart-tung-tid/

Ok
Bra förtydligande.
Citera
2021-08-17, 23:03
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:

Om en kollega/veteran tar livet av sig oavsett om det är med farbrors jaktklenod eller ett vapen från FM så är det en självklarhet att man deltar på detta. Han skulle inte avrådas från att deltaga bara för att det han tagit livet med sig eventuellt skulle komma från regementet. Vad är det för trams påhitt?

Men den verkliga orsaken skrev du ju som sagt själv. Innan du jamesbond-krånglade till det med must och eventuellt skrämmande rubriker i Expressen..

OM det skulle vara så att det förekommer andra grövre olagligheter i samband med hans försvinnande, eller att den var en orsak av.. Så skulle Berga inte haft någon minnes stund alls. Tex terrorbrott, mord eller någon sorts spionverksamhet. Men har man en minnes stund fattar väl vilken idiot som helst att alla kollegor är välkomna. Oavsett vad som hänt.. Om det inte hade varit för Pandemin. Hade Flink eller Runnemark dött vid sina gärningar hade dom sannolikt inte haft en minnesstund. Men om dom hade haft det hade man knappast förbjudit vissa från att delta bara för att. Är det känsligt att vissa högre militärer deltar pga den avlidnes brott mot rikets säkerhet har man ingen minnestund. Enkelt va?
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-08-17 kl. 23:14.
Citera
2021-08-18, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Precis.

Det var pandemin som hindrade prinsen att medverka på cermonin
Pandemin och restriktionerna vid den tidpunkten var i ett svårare löge då
Citera
2021-08-21, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Det var väll inte bilder på själva skrevan utan det var några bilder från skogen i Tyresta och det var därför dom leta en del där. Hade den varit exakta bilder av var han sen hittades avliden så hade man ju letat där.

Det var inga bilder på skrevan där DA hittades
Bilderna var över Tyresta nationalpark och området är jättestort
Många har sin löpträning i området så det var inga konstigheter att det fanns på DA dator eftersom han löpte långa sträckor
Hade bilder funnits på skrevan så hade söket skett där i första hand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in