2021-08-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
När framkommer det att Esbjörn har kognitiva svårigheter?
Det framkommer i det robusta läkarutlåtandet på 39 sidor som Binninge ännu inte lämnat in till rätten.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/lakarutlatande-kan-stoppa-ebba-buschs-bostadsaffar/
2021-08-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det framkommer i det robusta läkarutlåtandet på 39 sidor som Binninge ännu inte lämnat in till rätten.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/lakarutlatande-kan-stoppa-ebba-buschs-bostadsaffar/

Ja, det är märkligt att Esbjörn har underlåtit sig att lämna in alla dessa olika dokument till domstolen som bevisar allt han påstår. Vem vet, kanske kommer de alla i en klump den 31 augusti 23:59:59.

Kanske får vi då se den 39-sidiga versionen där det ska visa sig att han, till hans egen stora förvåning, lider av fullt utvecklad demens, inte har en aning om vad han sagt och gjort de senaste åren, trots att han minns allt, och att huset visst var värt flera miljoner mer än han begärde.
2021-08-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du nuddar vi kärnfrågan i denna sak, som förklarar varför detta fall är så chockerande från början till slut.

Det kan ha börjat oskyldigt, med att Ebba har skilt sig och tänker över hur hon vill få ihop sitt livspussel. Hon kommer till slutsatsen att det är praktiskt att alla i familjen bor nära varandra. Hon tänker till om ett hus i grannskapet som ser eftersatt ut. På en liten ort som Marielund, vet man det mesta om folk och deras fastigheter, eller kan ta reda på det enkelt genom att fråga skvallerkäringarna det man vill veta om hus och folk.

Ebba får veta om Esbjörn, det hon behöver veta, och har dessutom sakkunniga i sin vänkrets, syskonen Dietz som hon kan bolla idéer med. Fantasin flödar om deras främsta intresse som är nöjen, fastighetsklipp, och boenden. Hon kontaktar Esbjörn och det leder till att ett avtal skrivs, trots att hon upplever honom som lite egen. I sin iver kommer hon fram till ett pris hon tror hon kommer undan med, när hon räknar ut på egen hand och tar med utgifter och kostnader hon räknar på. Hon tycker själv att det är "schysst och korrekt" eftersom hon vet inte bättre.

Där har vi första brytpunkten, från köp till det som jag ser som maktmissbruk. Ebba Busch förlitar sig på den trovärdighet hon har som högt uppsatt i samhället, en konsekvens av sin position som partiledare för KD. Hon är van att övertyga folk och få sin vilja igenom. Hennes advokat är väl medveten om att i det fall tvisten avgörs genom ord mot ord, så väger Ebbas ord tyngst i en svensk tingsrätt. Det betyder att Ebba Busch bevisbörda var ovanligt lätt för att vara kärande, och Esbjörns mycket tung som svarande. Att Ebba Busch skulle gå så långt som till straffbart förtal, minskar hennes trovärdighet, och bättrar på Esbjörns möjlighet att få framgång mot henne. Medias bevakning är viktig för att bevisvärderingen sker "schysst och korrekt".

Den trovärdighet Ebba Busch har som partiledare för KD, använder hon för att segra mot en utsatt medborgare under en pandemi, och de sista åren av hans liv förslösas med en tvist. Empatilösheten från henne är gränslös.

När hon motiverar agerandet md att hon är ett offer, "rättslös" om hon inte får Esbjörns hus, och inleder en tvist i tingsrätten mot en förtvivlad åldring med kognitiva svårigheter undrar jag om hon förstår den verklighet vi alla lever i, som hon vill styra över.

Innan Esbjörn ångrade sig fanns det en möjlighet att det var på så sätt som Ebba Busch framför. Trevliga möten i konsensus. Med en Esbjörn som verkligen ville sälja sitt hus till henne.

Men från den stund Esbjörn säger att han ångrar sig och Ebba fortsätter med att visa hårdhandskarna och inleder en rättslig tvist, har hon visat vad hon är för person. nästa Brytpunkt är när det framkommer att Esbjörn har kognitiva svårigheter.

Att ifrågasätta Esbjörns verkliga vilja på Facebook med smutskastning av alla som har beröringspunkter med Esbjörn och framföra grovt förtal mot Esbjörns ombud är både korkat och elakt i sitt vansinne. Att förneka att Esbjörn har sedan tidigare dokumenterade kognitiva svårigheter är ett bottennapp, eftersom det kan inte motbevisas med den sorts bevisning som är förtal och nonsens som Ebba Busch framför på Facebook.

Att ge sig in i en tvist och motbevisa att en åldring har kognitiva svårigheter dokumenterade sedan tidigare än vansinne. Särskilt med bevisning från folk som antingen inte undersökt Esbjörn, eller har den yrkeskompetensen. Agerandet tyder på hybris, och en stark tro att vad man än ställer till med, så kommer det fixas genom bullshit och folk som reder ut saken, typ advokaten.

Ebba Busch har inte ens uppfattat att Esbjörn hävt avtalet, eller så förnekar hon det ända in i tingsrätten, trots att det har skett och målet handlar om en hävning.
livlig fantasi du har... men jag tror inte rätten bryr sig om dina dagdrömmar.
Nu råkade det vara BINNINGE som vederlade Esbjörns demens - inte Ebba. Hur kan du ha missat det?
Jag gissar att hon inte hade en aning om vad som pågick i motståndarens avbytarbås.
2021-08-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men kära barn

Jo, vi har förstått att du är pedofil-kramare, och har väl anat att du själv också lider av sådana tendenser, men nu börjar du faktiskt gå lite väl långt.

Citat:
att inte kritiserar ett sådant beteende är inte sunt. Det tyder på att det finns en tystnadskultur inom partiet. Och det tyder på rädda och inte hålla varandra bakom ryggen.

Det tyder tvärtom på att man inom partiet har en sund inställning till lag och ordning och att man står enade bakom sin partiledare. Det borgar för ett starkt parti som det kommer att gå bra för framöver. Ingen tvekan om det.
Man förstår att pedofiler och dess anhang, som du, räds deras kommande maktövertagande.
2021-08-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
livlig fantasi du har... men jag tror inte rätten bryr sig om dina dagdrömmar.
Nu råkade det vara BINNINGE som vederlade Esbjörns demens - inte Ebba. Hur kan du ha missat det?
Jag gissar att hon inte hade en aning om vad som pågick i motståndarens avbytarbås.

Det visste ju inte ens motståndarna själva, den saken är helt klar. Faktum är att Ebba fattade nog långt innan Esbjörns fullständigt obildade pedofil-ombud, vad rapporten betydde.
2021-08-20, 20:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ganska intressant som Ebba Busch skriver.

Hennes pris på 3,9 miljoner ska alltså vara en nedskrivning från 4,2 miljoner och då ska sanering av tomten, bortforsling samt renovering av fastigheten ingå i det priset? Ska alltså 4,2 miljoner motsvara en fullt renoverad sjövilla i Marielund?
Nja inte riktigt. Även om grejerna är borta så är inte huset åretrunt standard. Enligt Densias värdering skulle det kosta ca 2 miljoner att renovera den. Men då kan du och andra sidan räkna med närmare 10 miljoner om du säljer.

Fast det är ju intressant det där med renovering av den värderade sommar stugan som Ebba pratar om. Jag skulle bra gärna vilja veta vilka renoveringar det var.
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Vad gäller Ebbas, försvarliga, inlägg på Facebook, så vet vi alla med säkerhet att det gjorde ALL skillnad och mycket gott. Det var det inlägget som fick massmedia att inse att det inte var Ebba som var skurken, som Expressen idogt försökt göra gällande, och det var efter den postningen som hela affären tvärvände, TV4 gjorde intervjun med Esbjörn som blev smått legendarisk, godahjärtanshäxans ränker på facebook avslöjades i Aftonbladet, och alla insåg att Ebba haft rätt hela tiden. Även om hon blev oskyldigt anklagad och tvingad att erkänna ett brott hon inte begått, så var det väl värt priset, givet att hela svenska folket fick veta vem de riktiga skurkarna var, och att Ebba var oskyldigt anklagad. Efter detta upphörde allt drev mot Ebba. Alla IQ0-bloggare, poddare osv, upphörde att påstå att hon bara skulle backa. Kvar var bara pedofilkramarens lilla extremistiska skara av påhejare.

Och snart är dom avkunnad. Slutet gott ALLTING GOTT! Och allt tack vare ett inte bara fullt sanningsenligt inlägg på facebook utan också ett försvarligt.

Sanningen segrar alltid till sist!
Vad gulligt att du svarar på mitt inlägg utan att citera mig. Är du lite putt på mig av någon anledning?
Jag skrev ju nämligen precis att Ebbas inlägg inte ledde till något gott. Men för att kommentera dina
tankar om Ebbas förtaliga inlägg på Facebook. Det mesta av det du skriver är rent och skär skitsnack. Som bygger på tesen om vem av barnen som kastade sand först.

Men, Jag har svårt att se hur man inte är skurken om man torskar för förtal. Jag vet inte vad du läser för media. Kristi dagblad och Jesusbladet kanske. För i riksmedia har kritiken i kring Ebbas inlägg varit massivt. Hon har kallats Sveriges farligaste politiker bland annat. Spaltmeter har skrivets om olämpligheten i att Ebba hänger ut privatpersoner i partiets namn

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varför vill inte Esbjörn att polisen skall vittna?
Vad döljer Esbjörn?
Jag tror inte någon har något emot att polisen vittnar. Var har du hört det?

Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Det här är en affär mellan 2 privatpersoner (där ena parten råkar vara politiker). Varför inte lösa det som 2 vanliga Svensson skulle gjort? Varför göra det till en debatt om yttrandefrihet?
Om ena partnern är offentlig person kommer en stämning aldrig att ske enbart mellan två personer. Det hade varit samma sak för Antonia A Axelsson, Stefan Lövfen, Annie Lööf, Tommy Körberg eller Carola.
Ingen hade behövt kontakta pressen för att saken skulle få skriverier.

Men din åsikt rimmar ju lite illa med att du är här själv och skriver. Om du anser att saken ska skötas privat, sluta lägga dig i. Man kan inte begära av andra sådant man inte lever upp till själv.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-08-20 kl. 20:27.
2021-08-20, 20:26
Medlem
Citat:
Om ena partnern är offentlig person kommer en stämning aldrig att ske enbart mellan två personer. Det hade varit samma sak för Antonia A Axelsson, Stefan Lövfen, Annie Lööf, Tommy Körberg eller Carola.
Ingen hade behövt kontakta pressen för att saken skulle få skriverier.

Men din åsikt rimmar ju lite illa med att du är här själv och skriver. Om du anser att saken ska skötas privat, sluta lägga dig i. Man kan inte begära av andra sådant man inte lever upp till själv.
Jo faktist - för oavsett vad du tycker så har media inte med detta att göra. De är varken part i målet eller håller med nämndemän. Det är heller inte media som stämt Esbjörn - även om de råkar utgöra den del av Esbjörns kader av ombud (vilket är bisarrt bortom greppbart).
Det är - oavsett dina extremt bristfälliga kunskaper - en process mellan två privatperson.
2021-08-20, 20:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Jag tror inte någon har något emot att polisen vittnar. Var har du hört det?

Då är det bara för Esbjörns sida att kalla hen som vittne, eller är de rädda för vad vittnet skulle säga?
2021-08-20, 20:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jo faktist - för oavsett vad du tycker så har media inte med detta att göra. De är varken part i målet eller håller med nämndemän. Det är heller inte media som stämt Esbjörn - även om de råkar utgöra den del av Esbjörns kader av ombud (vilket är bisarrt bortom greppbart).
Det är - oavsett dina extremt bristfälliga kunskaper - en process mellan två privatperson.
Media ska aldrig vara en part. Media finns för att utifrån och opartiskt granska händelser.

Detta är en intressant händelse på grund av att Ebba är partiledare. Det vore fel av tredje stadsmakten att inte bevaka tvisten. Du får självklart tycka att det är förjävligt. För det är så det är och det hade drabbat alla( kända offentliga personer). Och handlar inte om att någon hatar Ebba. Man skulle ju kunna dra parallellen med media så långt som att tala om pressfrihet och demokrati. Men det kanske är saker du oxå är emot.
2021-08-20, 20:45
Medlem
Citat:
Vad gulligt att du svarar på mitt inlägg utan att citera mig. Är du lite putt på mig av någon anledning?
Jag skrev ju nämligen precis att Ebbas inlägg inte ledde till något gott. Men för att kommentera dina
tankar om Ebbas förtaliga inlägg på Facebook. Det mesta av det du skriver är rent och skär skitsnack. Som bygger på tesen om vem av barnen som kastade sand först.

Att du är en narcissist av stora mått vet vi redan, men det är inte så klädsamt att avslöja dig själv på detta plumpa vis.

Att du är trög är inte heller någon nyhet. Jag skriver ofta inlägg utan att citera någon. Det går att göra, förstår du (eller så kanske du inte förstår det, men det går i alla fall). Det kan bero på många olika saker, t.ex. kan det vara för att det är mer än ett inlägg som föranleder mitt inlägg, men det finns andra orsaker också. Dock säkerligen ingenting som du kan lista ut.

Och som sagt, din extremt oklädsamma överdrivna förkärlek för barn bör du inte bara tona ner utan helt dölja.

Inget av det jag skriver är skitsnack. Men jag förstår att du inte förstår bättre.

Citat:
Men, Jag har svårt att se hur man inte är skurken om man torskar för förtal. Jag vet inte vad du läser för media. Kristi dagblad och Jesusbladet kanske. För i riksmedia har kritiken i kring Ebbas inlägg varit massivt. Hon har kallats Sveriges farligaste politiker bland annat. Spaltmeter har skrivets om olämpligheten i att Ebba hänger ut privatpersoner i partiets namn

Du har svårt för det mesta, särskilt när det gäller förstånd, det har vi förstått sedan länge. Du behöver inte upprepa att du har svårt att se, svårt att förstå osv. Vi vet redan det.

Självklart skrivs det inte bara spaltmeter om Ebba. Det skrivs spaltkilometer. Det är för att hon ä en så stor, stark och omtyckt politiker. Hon är ju typ dubbelt så populär som övriga småpartiledare, bara för att ta ett exempel. Och inte ens en sådant här uppblåst skandaliserat drev kan få henne ens att vackla lite.

Hon har inte bara blivit kallad sverige farligaste politiker, hon har också blivit kallad ishäxa, hin håle och massvis med andra invektiv. Det är så det är att vara en ung vacker framgångsrik kvinna i Sverige idag. Återigen någonting du aldrig kommer förstå. Men att kommunister kallar henne för okväden säger ingenting om henne. Det säger bara allt om kommunisterna.
2021-08-20, 20:45
Medlem
Citat:
Nja inte riktigt. Även om grejerna är borta så är inte huset åretrunt standard. Enligt Densias värdering skulle det kosta ca 2 miljoner att renovera den. Men då kan du och andra sidan räkna med närmare 10 miljoner om du säljer.

Du drar siffror ur hatten som en trollkarl drar kaniner.

Enligt Densias värdering skulle det kosta 2.5-3 miljoner att renovera huset. Sedan skulle det ha ett bedömt marknadsvärde på ca 8 miljoner. Då har man inte tagit höjd för oförutsedda eller finansiella kostnader kopplade till detta. Det kostar till exempel att låna dessa miljoner fram till den dagen man väljer att sälja fastigheten och räkna hem eventuell vinst. Sedan skall denna vinst även beskattas.

Vid en eventuell kris i ekonomin så kan det bedömda marknadsvärdet påverkas negativt. Så den som köper detta hus som spekulation för att tjäna pengar efter en renovering gör inte nödvändigtvis en god affär. En sådan garanti finns aldrig.

Den som däremot köper huset för att ha till sitt permanenta boende gör ingen som helst vinst för den uppstår givetvis inte om man inte säljer huset för mer än det har kostat i inköp, räntor, avgifter och renoveringar.
2021-08-20, 20:49
Medlem
Citat:
Media ska aldrig vara en part. Media finns för att utifrån och opartiskt granska händelser.

Detta är en intressant händelse på grund av att Ebba är partiledare. Det vore fel av tredje stadsmakten att inte bevaka tvisten. Du får självklart tycka att det är förjävligt. För det är så det är och det hade drabbat alla( kända offentliga personer). Och handlar inte om att någon hatar Ebba. Man skulle ju kunna dra parallellen med media så långt som att tala om pressfrihet och demokrati. Men det kanske är saker du oxå är emot.
Det finns ingen som helst möjlighet för pressen att känna till när parterna möts om inte en av parterna meddelar pressen detta. Det finns heller ingen som helst skyldighet för ett ombud att uttala sig till media, men team Esbjörns ombud gör det frekvent. De matar media med skulor för att genomdriva den mediala utpressningen, deras enda sätt att komma ur tvisten på plus. Tack och lov så har Ebba Busch det personliga kuraget och stödet från sitt parti för att syna denna utpressning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in