2021-08-20, 12:09
Medlem
StormaktRods avatar
Hoppas de får lite lugn och ro där nere nu och att vi verkligen ser till att de där 3 miljarderna i bistånd 2021-24 kommer till folket och inte försvinner genom korruption som vanligt utan att det omsätts i verkliga projekt.
Citera
2021-08-20, 12:09
Medlem
EricBlairs avatar
Afghanistan bör få följa sin egen kultur. De har varit muslimer i flera århundraden, ingen kommer ihåg något annat.

Märkligt i tråden att de som annars är mångkulturvurmare nu ska tvinga på Afghanistan västerländsk kultur. När samma misshagliga kulturutövare kommer till Sverige då minsann ska burkan på och mångkultur är fint. Hyckleri.
Citera
2021-08-20, 12:20
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Hoppas de får lite lugn och ro där nere nu och att vi verkligen ser till att de där 3 miljarderna i bistånd 2021-24 kommer till folket och inte försvinner genom korruption som vanligt utan att det omsätts i verkliga projekt.

Och en miljard drog persidenten med sig i sin helikopter när han flydde
Citera
2021-08-20, 12:23
Medlem
Drozdovskys avatar
Nu börjar talibanernas amnesti att implementeras på riktigt.

Police Chief Execution Video Goes Viral, Taliban On Door To Door Hunt For Afghan Forces, Journalists

Var säger trollet som tycker att talibanerna är humanister?
Citera
2021-08-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Blev riktigt glad när jag såg bilderna på talibanerna som åkte radiobil och garvade. Det visar att det finns hopp även för dessa människor. Folk vill inte sitta och läsa i en och samma bok hela dagarna och på sin höjd röka lite vattenpipa. Folk vill skratta, dansa, festa och åka radiobil!

Ja, det bor ett litet barn i alla. Att leka i nöjesparker kansker gör dom lite mjukare.
Citera
2021-08-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Därför att en klar majoritet av afghanerna anser att det bara finns en tolkning av sharia så de delar då alltså talibanernas tolkning. Jag gav ju en källa som visade detta.

Du gav mig en källa enligt vilken en klar majoritet av afghanerna anser att det finns en enda korrekt tolkning av sharia. Detta motsätter jag mig inte. Du har dock inte gett mig en källa som säger att den tolkning som afghanerna anser vara den korrekta är densamma som talibanerna gör.
Citera
2021-08-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
https://www.expressen.se/nyheter/talibanernas-blodiga-framfart-oskyldiga-mordas-och-torteras/

Precis som jag beskrev tidigare i tråden hanterar nu talibanerna USA kolloboratörer.
Västvärlden häpnar trots att det här har varit standard förfarande i århundraden. Nej jag är ingen vän av talibaner men det är så här anti-ockupationskrig alltid har slutat om ockupanten drivs ut. Tror ni mig inte läs själv hur holländare behandlade kvinnor som fraterniserat med tyskar. ANCs behandling av överlöpare etc etc etc.

Ja, som ytterligare exempel. Sovjetunionen såg till att mängder av polska officerare försvann under andra världskriget. Det vill helt enkelt inte ha kvar män som kan leda någon form av motsånd. Modus operandi med andra ord.
Citera
2021-08-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Och en miljard drog persidenten med sig i sin helikopter när han flydde

Nej, enligt honom själv fick han bara med sig sina sandaler, lite kläder och lite personliga tillghörigheter.
Citera
2021-08-20, 12:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Du gav mig en källa enligt vilken en klar majoritet av afghanerna anser att det finns en enda korrekt tolkning av sharia. Detta motsätter jag mig inte. Du har dock inte gett mig en källa som säger att den tolkning som afghanerna anser vara den korrekta är densamma som talibanerna gör.

Om de inte höll med om talibanernas tolkning av sharia så kan de förstås inte hävda att det bara finns en tolkning av sharia.
Citera
2021-08-20, 12:38
Medlem
Citat:
Om de inte höll med om talibanernas tolkning av sharia så kan de förstås inte hävda att det bara finns en tolkning av sharia.

Det som menas är såklart att det finns en enda tolkning av sharia som är korrekt, medan de andra tolkningarna är felaktiga.
Citera
2021-08-20, 12:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det som menas är såklart att det finns en enda tolkning av sharia som är korrekt, medan de andra tolkningarna är felaktiga.

Haha nu söker du bara efter halmstrån för att du har svårt att acceptera att de delar talibanernas syn på sharia. Det finns bara en tolkning säger de och de känner förstås till hur talibanerna ser på sharia.

Inte så konstigt att talibanerna inte mötte något motstånd, de har folkets stöd.
Citera
2021-08-20, 12:44
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Haha nu söker du bara efter halmstrån för att du har svårt att acceptera att de delar talibanernas syn på sharia. Det finns bara en tolkning säger de och de känner förstås till hur talibanerna ser på sharia.

Inte så konstigt att talibanerna inte mötte något motstånd, de har folkets stöd.

I alla fall en hel del av männens stöd. Kvinnorna kan vi nog anta inte är lika förtjusta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in