2021-08-20, 10:53
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Svara på frågan istället.
Nja, sexism är diskriminering och förtryck av valfritt kön. Kampen mot sexism är såklart mot dessa, i feminismens fall huvudsakligen diskriminering och förtryck av kvinnor. Det den sexpositiva feminismen problematiserar är alltså inte att någon visar fittan på internet, utan att någon ser detta och drar slutsatsen att alla kvinnor visar fittan på internet. Är man medveten om att det inte är så går det alltså alldeles utmärkt att ha en OnlyFans samtidigt som man kämpar mot förtryck och diskriminering av kvinnor.

Håll i bakhuvudet att en ideologi kan existera även om du personligen inte håller med om argumenten de framför.

Vidare anser jag personligen att stereotyper är ett problem som uppkommer när folk låter identitetspolitik smälta hjärnan och agerar på det, men det vettefan om ens de sexpositiva feministerna skulle hålla med om.

Enda problemet med din logik är återigen människans natur. Män dras sexuellt till kvinnor som visar fittan, men kan inte ta dem på allvar. Det är ett val dessa kvinnor gör och de vill diktera konsekvenserna. Visar du fittan så kan du tyvärr inte bli tagen på allvar.
Citera
2021-08-20, 10:57
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
För det första var det ett s.k "fredsbevarande uppdrag". För det andra så var det frivilligt och inte alls det TyrgilScramasax avsåg med hänsyn till det hen kallade "inställelseplikt i fronten vid krig". För det tredje tjänstgjorde kvinnor i Afghanistan om det nu ens spelar någon roll i sammanhanget. Jösses.

Gymnasieafghanerna är faktiskt s.k. "barn" och ska ha rätt till bidrag i Sverige. Vidare hjälper de svenska kvinnor att frigöra sig sexuellt då de tycker att de svenska kvinnorna inte är sexliberala nog. Det är inte deras fel att svenska kvinnor är så sexuellt hämmade att de inte klarar ge medtycke till frivilligt sex med barnmän.
Citera
2021-08-20, 10:59
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag bryr mig inte om hon säljer fitta på OnlyFans. Det enda jag oroar mig är att småbrudar (12åringar flickor) som följer henne som en förebild.

Kruxet är att du som man alltid har fel och vill förtrycka 12-åriga flickor genom att inte uppmuntra dem till att skaffa onlyfans och betala för deras onlyfans.
Citera
2021-08-20, 11:01
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Sexism kanske inte alls betyder det du tror. Att gilla sex och/eller porr behöver inte ha något med sexism att göra. Sexism handlar om att värdera könen olika (jämför tex med rasism) inte om ifall man gillar sex, att knulla eller att visa sig naken eller ej.

Då är höjden av sexism att säga att kvinnor är förtryckta. En kvinna som inte visar fittan på onlyfans är det värsta offret för förtryck, då män lyckats övertala henne att hennes fitta inte är värd 20 dollar i månaden.
Citera
2021-08-20, 11:05
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Är den 31-åriga Nadja ung och snygg då? Hon ser väl ut som de flesta ryskor, kan jag tänka mig. Men ung är hon i alla fall inte.

Som medlem i Pussy Riot så Grät hon ut över bristen på mänskliga rättigheter i Putins Ryssland. Inte så konstigt med tanke på att Putin sanktionerar utomrättsliga avrättningar eller fängsling av sina dissidenter. Jag är dock fullt medveten om att personer inom extremhögern även i Sverige emellanåt uttrycker Putin-sympatier och att mänskliga rättigheter ses som vänstervridet känslostyrt trams.

Det verkar snarare som att ingen ville ha henne eller hennes porr i Ryssland och det är bara idioter från väst som stöttar henne, fastän "psyopen" redan är över. Hon har fyllt 31, alltså har hon inte många dagar kvar som "snygg" och springer tillbaka till väst för att få kasha in lite till innan hon blir gammal och ful och ingen vill se henne längre.
Citera
2021-08-20, 11:08
Medlem
Scientologys avatar
Ser inget antifeministiskt på pussyriots senaste video däremot verkar man ju ha kopplat mansgrisarna i bild och mening?https://youtu.be/_fj0a77sKUM

För oss som inte betalar för att se porr på onlyfans, kan man få en recension av porren som pussyriots grundare påstås visa?
Citera
2021-08-20, 11:14
Medlem
pandemonium71s avatar
Jag tror det är ett försök att skapa lite rubriker, vem har snackat om Pussy Riot de senaste åren? Nu gör vi det.

För övrigt är denna tråden ett utmärkt exempel på hur folk försöker att kategorisera människor, är du feminist så är du sån här… jag är ganska säker på att det finns lika många variationer bland de som anser sig vara feminister som det finns personer och några av dem har inga problem med porr medans vissa garanterat avskyr det.
Citera
2021-08-20, 11:27
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Jag tror det är ett försök att skapa lite rubriker, vem har snackat om Pussy Riot de senaste åren? Nu gör vi det.
Tror det är en deepfake mf´ing kupp. Vore coolt om jag har rätt. Kan du bevisa att jag har fel?

#syntheticmedia
Citera
2021-08-20, 11:42
Medlem
Stones avatar
Och nu stänger Only Fans för porr...

om det nu är pussy riot medlemen har hon gjort bort sig ordentligt.
Citera
2021-08-20, 11:53
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71

För övrigt är denna tråden ett utmärkt exempel på hur folk försöker att kategorisera människor, är du feminist så är du sån här… jag är ganska säker på att det finns lika många variationer bland de som anser sig vara feminister som det finns personer och några av dem har inga problem med porr medans vissa garanterat avskyr det.

Bra poäng!
Pussy Riot har inte varit direkt dåliga på att skapa publicitet tidigare.
Citera
2021-08-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Man hör annars på namnet som är jude klingande! jag åkte igenom Beverly Hills en gång och i varenda hörn var det någon sorts läkare, alltid med namnet ”sky” i slutet. Dr. Levinsky, Dr. Bravinsky

Killens släkt kommer från Ukraina. Om du åker runt i Polen och Ukraina så kommer du att se att nästan alla manliga efternamn slutar på "-sky". Om det är ditt enda bevis för att han skulle vara jude är det ganska tunt....
Citera
2021-08-20, 12:31
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och nu stänger Only Fans för porr...

om det nu är pussy riot medlemen har hon gjort bort sig ordentligt.

Nej det har varit på tapeten ett tag, men ironiskt iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in