2021-08-20, 00:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Där är jag inte riktigt med. Menar du att fusk ger segern till Trump oavsett vem fusket hamnat på? Konstig lag, kan det verkligen vara så?

Spännande

Mike Pensé

Vi utgår givetvis från att då allt väsentligt fusk som hitintills har landat till Bidens fördel och att det fortsätter på inslagen bana.

PS. Biden hade rally med Kamala i Phoenix 2020, ett av de få event dom hade tillsammans, det dök upp 13pers. Gå och lägg dig nu!
2021-08-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Johan Pulitzer, token som påstår att han kan analysera ett papper ner till nanonivå från ett foto eller en inscannad bild och avgöra i vilket land papperet är tillverkat, ja till och med vilket bruk och i vilken pappersmaskin. Han säger sig också om en person som röker har hanterat papperet kan han upptäcka det.
Den killen tror du på?

Du vet väl att i den riktiga världen, om man vill analysera ett prov på nanonivå, så krävs det ett avancerat svepelektronmikroskop, inte ett fotografi eller en inskannad bild.
Sen kanske du inte har detaljkunskap om hur exakt hans metod är uppbyggd och dess tekniska aspekter?
2021-08-20, 00:57
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi utgår givetvis från att då allt väsentligt fusk som hitintills har landat till Bidens fördel och att det fortsätter på inslagen bana.

Historiskt sett är det tvärtom, det är alltid republikanerna som fuskat. Varför ska vi tro att det inte är så även i detta val? Det är väl fusket som ska minskas i USA även om det är republikanerna som är fuskarna. Jag trodde det var fusk du var motståndare till.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-08-20, 00:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Johan Pulitzer, token som påstår att han kan analysera ett papper ner till nanonivå från ett foto eller en inscannad bild och avgöra i vilket land papperet är tillverkat, ja till och med vilket bruk och i vilken pappersmaskin. Han säger sig också om en person som röker har hanterat papperet kan han upptäcka det.
Den killen tror du på?

Du vet väl att i den riktiga världen, om man vill analysera ett prov på nanonivå, så krävs det ett avancerat svepelektronmikroskop, inte ett fotografi eller en inskannad bild.

Vi har hört detta från dig och din fantastiska expertis. Har du rätt hatten av har du generalfel och Pulitzer tekniken visar sig hålla får du väl be tråden om ursäkt.

Vad gäller papperstyp är det ett enda tryckeri lokalt i Arizona som får trycka Arizonas valsedlar, de kinesiska extra sedlarna eller kopieringsapparatens behöver inte nano för att upptäckas. Bara en schysst OCR programvara ala 2020 vilket jag tror dom har.

Vad gäller scanningen så letar den ju bla efter systematiskt ifyllda röstsedlar, inte heller detta tror jag kräver mer än vad tekniken från en vanlig bild i en kamera med rött mjukvara klarar av att analysera.

Pulitzer har ju nyttjat sin teknik i många andra sammanhang så varför du är så negativ just för valsedlar tycker jag säger mycket mer om dig som person än hans teknik.

Kul blir det i vartfall, det närmar sig.
2021-08-20, 01:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Historiskt sett är det tvärtom, det är alltid republikanerna som fuskat. Varför ska vi tro att det inte är så även i detta val? Det är väl fusket som ska minskas i USA även om det är republikanerna som är fuskarna. Jag trodde det var fusk du var motståndare till.

Stop The Big Shit

Mike Pensé

Givetvis, allt fusk skall stoppas. Har demokraterna rent mjöl i påsen har ju denna tråd dessutom helt fel infallsvinkel, då skulle ju du, och resten av vänsterpacket här hylla audits, Biden skulle ju bara köra bowling strikes i varje stat, 81.000.000 röster, över 12miljoner fler än Obamas, i Maricopa vinner Biden som första demokrat på över 60år allt för att döda som registrerats som demokrater varit upprörda på Trump

I Arizona har demokraterna haft +100 advokater i månader som försöker stoppa auditen med näbbar och klor, du menar att allt det är nån slags omvänd psykologi för att sen när fusket inte hittats skrika "april april..." Ni på vänsterkanten är roliga. Logik är ingen paradgren..
2021-08-20, 01:06
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Sen kanske du inte har detaljkunskap om hur exakt hans metod är uppbyggd och dess tekniska aspekter?

Så mycket vet jag att om du har ett fotografi eller en inskannad bild så måste du förstora den tusentals gånger för att komma ner på nanonivå och då ser du bara brus.
En nanometer = en miljarddels meter.

Dessutom är bilderna, foton eller inskannade, tagna med påfallande ljus. Ska du analysera fibrerna i ett papper så genomlyser man pappersprovet och studerar det i ett mikroskop. Dessförinnan har man droppat en kemikalie på papperet som färgar olika typer av fibrer på olika sätt.

Jag tror knappast han kan få fram något resultat från en inskannad bild, 600 dpi.

Han påstår dessutom att om man viker ett papper så ändras papperets färgtemperatur vilket är nonsens. Det är ljus som har olika färgtemperaturer, vilket han borde veta om han är så smart som han påstår.
2021-08-20, 01:07
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Detta är i sig inte off topic. Även svenska val kommer framåt ta hänsyn till det som nu händer i USA.

Många (många) människor undrade varför SD gick från 21-22% i undersökningar till 17% i valet. Det blir än mer intressant om man nyttjar de matematiska och mycket välgrundade metoder för att hitta fusk som alltid nyttjas av amerikanska myndigheter sedan 50-60 talet (bla Benfords lag) Då ser man kraftig indikation för röstfusk i senaste svenska valet.

Vinnare enligt Benfords lag:
S och L

Förlorare enligt Benfords lag:
M och SD
Starta en tråd om detta i inrikes! Snälla!
2021-08-20, 01:08
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Vi har hört detta från dig och din fantastiska expertis. Har du rätt hatten av har du generalfel och Pulitzer tekniken visar sig hålla får du väl be tråden om ursäkt.

Vad gäller papperstyp är det ett enda tryckeri lokalt i Arizona som får trycka Arizonas valsedlar, de kinesiska extra sedlarna eller kopieringsapparatens behöver inte nano för att upptäckas. Bara en schysst OCR programvara ala 2020 vilket jag tror dom har.

Vad gäller scanningen så letar den ju bla efter systematiskt ifyllda röstsedlar, inte heller detta tror jag kräver mer än vad tekniken från en vanlig bild i en kamera med rött mjukvara klarar av att analysera.

Pulitzer har ju nyttjat sin teknik i många andra sammanhang så varför du är så negativ just för valsedlar tycker jag säger mycket mer om dig som person än hans teknik.

Det enda Pulitzer är duktig på är att dupera människor genom att använda uttryck som verkar vara vederhäftiga, om man inte känner till det han fantiserar om.
2021-08-20, 01:11
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Du tröttnar verkligen aldrig på att ha fel, eller hur? Det är som någon sorts 'badge of honour' för dig:
Citat:
Tittar du på Powells case är de viktiga helt öppna. Förstår att du vill spela ned detta, efter Arizona kommer det låta annorlunda.
https://thehill.com/homenews/state-watch/552590-gop-state-senator-in-arizona-recount-makes-us-look-like-idiots
Citat:
Republican says 'embarrassing' Arizona recount 'makes us look like idiots'

Men du verkar ju trivas bra med det du håller på med så man får önska lycka till att hitta de s.k. "bevisen", nån gång detta decennium...
https://edition.cnn.com/2021/05/25/politics/big-lie-election-2020-poll/index.html
Citat:
A majority of Republicans are living in a fantasy world built around the Big Lie
It's not an overstatement to say that the Republican Party is currently organized around a lie. And what's worse is that the vast majority of GOP leaders know that Trump is lying -- and are just too afraid to tell their own voters the truth.
2021-08-20, 01:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Så mycket vet jag att om du har ett fotografi eller en inskannad bild så måste du förstora den tusentals gånger för att komma ner på nanonivå och då ser du bara brus.
En nanometer = en miljarddels meter.

Dessutom är bilderna, foton eller inskannade, tagna med påfallande ljus. Ska du analysera fibrerna i ett papper så genomlyser man pappersprovet och studerar det i ett mikroskop. Dessförinnan har man droppat en kemikalie på papperet som färgar olika typer av fibrer på olika sätt.

Jag tror knappast han kan få fram något resultat från en inskannad bild, 600 dpi.

Han påstår dessutom att om man viker ett papper så ändras papperets färgtemperatur vilket är nonsens. Det är ljus som har olika färgtemperaturer, vilket han borde veta om han är så smart som han påstår.

Blotta ögat kan se skillnad på papperstyper och strukturen. Blotta ögat kan se om ifyllnad är maskinellt eller manuellt. Jovans teknik gör ju detta med flera hundra röstsedlar per minut, det är ju just möjlighet att gå igenom den volym röstsedlar på kort tid som gör det unikt.

Anledningen till att ett tryckeri får jobbet är för att papperstypen är unik. Anledningen till varför man inte vill tillåta audits är för att kopiorna är så dåliga. I Georgia Fulton skall det vara en stor mängd kopieringspapper inblandat.

Sen glömmer du ju en viktig detalj. Om Senaten påstår att det är fusksedlar och det ändå är prima vara kommer ju en domstol enkelt kunna bedöma detta.
2021-08-20, 01:13
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Fast hittills så har ju Pulitzer redan haft totalt fel i exakt allting han påstått kring valet 2020 (precis som du). Varför skulle just den här gången bli annorlunda? Pulitzer har alltid varit och fortsätter vara en pajas med noll kompetens ens inom de områden han fokuserar på.
2021-08-20, 01:20
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Givetvis, allt fusk skall stoppas. Har demokraterna rent mjöl i påsen har ju denna tråd dessutom helt fel infallsvinkel, då skulle ju du, och resten av vänsterpacket här hylla audits, Biden skulle ju bara köra bowling strikes i varje stat, 81.000.000 röster, över 12miljoner fler än Obamas, i Maricopa vinner Biden som första demokrat på över 60år allt för att döda som registrerats som demokrater varit upprörda på Trump

I Arizona har demokraterna haft +100 advokater i månader som försöker stoppa auditen med näbbar och klor, du menar att allt det är nån slags omvänd psykologi för att sen när fusket inte hittats skrika "april april..." Ni på vänsterkanten är roliga. Logik är ingen paradgren..

Tråden heter "Valfusk under USA-valet 2020" så fel infallsvinkel är det du som har. Mössandet här har uteslutande handlat om fusk på Biden men som sagt det är alltid republikanerna som fuskat i USA. Safe Harbor Day är inget som vi hittat på här på FB utan så har valen alltid skötts i USA. Att göra Audits i republikanska stater där valen skötts av republikaner ger inte någon overturn, möjligen en liten uppsträckning tills nästa gång det är val.

Stop The Big Shit

Mike Pensé

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in