Citat:
Ursprungligen postat av
WolfmanJackSr
Johan Pulitzer, token som påstår att han kan analysera ett papper ner till nanonivå från ett foto eller en inscannad bild och avgöra i vilket land papperet är tillverkat, ja till och med vilket bruk och i vilken pappersmaskin. Han säger sig också om en person som röker har hanterat papperet kan han upptäcka det.
Den killen tror du på?
Du vet väl att i den riktiga världen, om man vill analysera ett prov på nanonivå, så krävs det ett avancerat svepelektronmikroskop, inte ett fotografi eller en inskannad bild.
Vi har hört detta från dig och din fantastiska expertis. Har du rätt hatten av har du
generalfel och Pulitzer tekniken visar sig hålla får du väl be tråden om ursäkt.
Vad gäller papperstyp är det ett enda tryckeri lokalt i Arizona som får trycka Arizonas valsedlar, de kinesiska extra sedlarna eller kopieringsapparatens behöver inte nano för att upptäckas. Bara en schysst OCR programvara ala 2020 vilket jag tror dom har.
Vad gäller scanningen så letar den ju bla efter systematiskt ifyllda röstsedlar, inte heller detta tror jag kräver mer än vad tekniken från en vanlig bild i en kamera med rött mjukvara klarar av att analysera.
Pulitzer har ju nyttjat sin teknik i många andra sammanhang så varför du är så negativ just för valsedlar tycker jag säger mycket mer om dig som person än hans teknik.
Kul blir det i vartfall, det närmar sig.