2021-08-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
AE sto opp kl7 ifølge bevegelse på telefonen og pålogging, og da er det jo rart at hunden ikke skal ha blitt luftet, enda klokken hadde blitt 9.14, som var såkalte siste livstegn.
Mobilbevis, kan være manipulert bevis. Det husker vi fra Jemtland-saken. Politiet trodde jo først at Janne hadde spasert nedover dalen, men så viste det seg at det var Svein som hadde fraktet telefonen, for så å slå den av.

Ja det er mange tilfeller der mobiltelefon er blitt brukt for å manipulere politiet.

Det har nok Tom Hagen fått med seg. Det finnes nok eksempler blant avisutklipp fra uløste saker.
Citera
2021-08-19, 22:01
Medlem
Jeg mener å ha lest at AE pleide å la iPhone ligge til lading i 1. etasjen om natten. Hvor oppbevarte hun iPad'en? Samme rutine? Lading i 1. etasjen om natten? Var ikke bekymret for noen brannfare hvertfall.

Også Tom Hagen skal ha brukt iPad. På kontoret. Det er nevnt at Hagen logget seg på iPaden 09:08 og leste mailer. Etter at han kom til kontoret på Futurum. Men så bekrefter politiet at bilen til Hagen er fanget opp på overvåkningskamera da den ankom Futurum mellom 09:10 og 09:15. Det stemmer ikke.

Men, det har litt betydning hvor AE pleide å oppbevare iPad. Tok hun den med på soverommet? Så hun filmer på sengen. Eller leste e-bøker. Eller noe.

Hvis AE måtte gå ned trappen for å finne iPad og eller iPhone, så er det rart at hun ikke giddet å ta med valpen, og å ta den ut en tur.

Hvis iPad lå på nattbordet, kan hun ha sjekket værmelding og slumret videre, uten å stå opp eller uten å forlate sengen.

Politiet vet svaret på de fleste av disse spørsmålene. Pluss veldig veldig mye mer. Detaljene fra morgentimene.
Citera
2021-08-19, 22:20
Medlem
Citat:
AE sto opp kl7 ifølge bevegelse på telefonen og pålogging, og da er det jo rart at hunden ikke skal ha blitt luftet, enda klokken hadde blitt 9.14, som var såkalte siste livstegn.
Mobilbevis, kan være manipulert bevis. Det husker vi fra Jemtland-saken. Politiet trodde jo først at Janne hadde spasert nedover dalen, men så viste det seg at det var Svein som hadde fraktet telefonen, for så å slå den av.

Politiet burde ha oversikt over når de pleide lufte hunden om det var slik at de i nabolaget snakket om hund, har stått i media at naboer m og uten hund snakket med aeh om den nye valpen. Valper pleier å måtte gå ut tidlig
Citera
2021-08-19, 23:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Heller ikke annen telefonaktivitet er bevis på at AE var i live. Vitneutsagn fra MB og TEH er ... ja vitneutsagn. Vitner kan ta feil. Av mange forskjellige mulige årsaker.

Jeg har ingen tro på at siktelsen mot Tom Hagen vil bli henlagt. Husk, politiet har analyseresultatene fra AEs iPhone. Informasjon som gir mange svar på hva som egentlig skjedde i S4 denne natten og morgenen.
Tør påstå at ingen har benyttet et offers telefon til å ringe fake telefonsamtaler i en kriminalsak før. Har vertfall ikke funnet noe om det..Også med tanke på at man må logge på mobiltelefoner med personlig kode/passord, så kan man tenke seg hvorfor dette er et problem.

At politiet har analyseresultatene fra AEH's mobil samtidig som ingen av dem hun snakket med er mistenkt, tyder vel også på at alle telefonsamtaler i saken er ekte og slik de er beskrevet i media.
Citera
2021-08-19, 23:40
Medlem
Citat:
Tror hun mener slepesporet. At det besto av avføring.

Når det gjelder hunden og avføring, så kan det hende at den hadde gjort fra seg i andre etasje fordi at den ikke kunne gå tur om morgenen.
Jeg skreiv for et par dager siden at den kanskje gjorde ifra seg p.ga. redsel fordi at AE hadde blitt angrepet, men når jeg tenker meg om, så var det avføring, og ikke urin.
Den må ha vært alene der i flere timer uten at AE har kunnet lufte den.
Det som er naturlig hvis en hund vil på do, er at den trekker mot ytterdøren, og stiller seg der, og syter og ser på døren. Her har hunden gjort fra seg i andre etasje.
Valpen var veldig liten, og har trolig ikke vært i stand til å kunne gå ned trappen selv.
Dette kan igjen bety at noen har båret valpen ned, og låst den inn i peisstuen/finstuen.
Dette må ha skjedd lenge etter at den normalt fikk lufting, mange timer etterpå, ellers ville den ha gjort ifra seg i finstuen. Normalt lufter man hunden så tidlig som mulig, og vi vet at AE sto opp veldig tidlig. Så er spørsmålet; hvem ankom huset mange timer etter at AEF hadde forsvunnet, og så har båret valpen ned?
Hunden kan ha gjort fra seg etter at aeh ble drept. Dersom det stemmer at tassen gjorde fra seg i 2' etg, mens den angivelig ble låst inne nede i peisestuen, indikerer det at aeh ikke var i stand til å lufte hunden på morgenen. Hunden er kanskje ikke pottetrent, men aeh ville straks ryddet opp etter hunden og tatt den med ut for treningens skyld. Har liten tro på at en fremmed drapsmann bruker tid til å bære ned hunden. Dette er interessant, men hva med mb, teh og telefonbevegelsen.
Citera
2021-08-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tør påstå at ingen har benyttet et offers telefon til å ringe fake telefonsamtaler i en kriminalsak før. Har vertfall ikke funnet noe om det..Også med tanke på at man må logge på mobiltelefoner med personlig kode/passord, så kan man tenke seg hvorfor dette er et problem.

At politiet har analyseresultatene fra AEH's mobil samtidig som ingen av dem hun snakket med er mistenkt, tyder vel også på at alle telefonsamtaler i saken er ekte og slik de er beskrevet i media.

Hva skulle vitnene være mistenkte for? Å ta feil? Det er ikke straffbart å ta feil.

Politiet sier at etterforskningen ikke er avsluttet. Og at politiet jobber med tiltale som mål.

Det har ikke kommet noen signaler om at siktelsen mot Tom Hagen vil bli frafalt. Da er det tiltale som gjelder.

Politi- og påtalemyndighet kan selvfølgelig ikke legge frem beviser og indisier i mediene. Det må vente til straffesaken mot Tom Hagen kommer opp for retten.
Citera
2021-08-20, 01:10
Medlem
Citat:
Tror hun mener slepesporet. At det besto av avføring.

Når det gjelder hunden og avføring, så kan det hende at den hadde gjort fra seg i andre etasje fordi at den ikke kunne gå tur om morgenen.
Jeg skreiv for et par dager siden at den kanskje gjorde ifra seg p.ga. redsel fordi at AE hadde blitt angrepet, men når jeg tenker meg om, så var det avføring, og ikke urin.
Den må ha vært alene der i flere timer uten at AE har kunnet lufte den.
Det som er naturlig hvis en hund vil på do, er at den trekker mot ytterdøren, og stiller seg der, og syter og ser på døren. Her har hunden gjort fra seg i andre etasje.
Valpen var veldig liten, og har trolig ikke vært i stand til å kunne gå ned trappen selv.
Dette kan igjen bety at noen har båret valpen ned, og låst den inn i peisstuen/finstuen.
Dette må ha skjedd lenge etter at den normalt fikk lufting, mange timer etterpå, ellers ville den ha gjort ifra seg i finstuen. Normalt lufter man hunden så tidlig som mulig, og vi vet at AE sto opp veldig tidlig. Så er spørsmålet; hvem ankom huset mange timer etter at AEF hadde forsvunnet, og så har båret valpen ned?

Om hunden, teori.

Da gjerningspersonen ellers gjerningsmennene angrep AEH ble hunden redd og löp opp trappene. Og på andre etasje gjorde hunden i fra seg, som er ganske naturlig å gjöre av frykt.

Da hunden bare var en valp, har hunden sannsynligvis ikke kunnet gå ned trappen selv.

Derfor har noen båret hunden ned trappene og siden låst den inn i finstuen.

Da AEH sto opp kl 7 ifölge bevegelse på mobiltelefonen og pålogging er det sannsynligvis at hunden ble luftet i hagen.

Og om morgonen er det vanligst at hunder bare tisser.

Og etter at AEH hadde spist frokosten hennes, ville hun sannsynligvis gå en tur med hunden for å både tisse og baesje etter å ha spist. Hunder er akkurat som mennesker. De har også daglige rutiner.
Citera
2021-08-20, 02:49
Medlem
Citat:
Kanskje for å dreie fokuset vekk fra seg selv slik han har prøvd på de siste ukene ved blant annet bruk av forhåndsprossedering. Ved å klare å få folk til å tro at TEH er heroinist, så sannsynliggjør det at TEH kan stå bak, fordi han trengte penger til heroin.
Man ser jo på TEHs Facebook-profil at verken han eller vennene hans holder på med dop.

Når du og andre skriver om TEH og narkotika så må dere vite hva som er sant og heller ikke lyve eller døyve sannheten. Hvis han gikk på narkotika, noe jeg selv tror, pga. ryktene og det generelle inntrykket av FB-en hans, det faktum at han bare spiller i band og ikke har gjort så mye i arbeidslivet, tyder på at han har ett eller annet problem. Jeg leste noe om spillavhengighet, men jeg vet ikke hva som stemmer. Jeg synes det er helt feil å si at man kan se på facebooken til noen om de bruker narkotika, for det kan man absolutt ikke, like lite som man kan se at noen er spillavhengig, med mindre det fremgår helt tydelig at vedkommende er nettopp narkoman eller spillavhengig. TEH har minst én venn som ser veldig spesiell ut, han ser bare ikke frisk ut, så han må ha hatt et hardt liv, og de andre vennene hans vet jeg ikke hvem er, men det er jo vanlig at man har flere hundre venner på facebook, og av de kan det seff være folk med narkotikaproblemer. Hvorfor skriver du: "Ved å klare å få folk til å tro at TEH er heroinist, så sannsynliggjør det at TEH kan stå bak, fordi han trengte penger til heroin."? La oss si han ikker er heroinist, hva trengte han penger til da? eller trengte han ikke penger? når du så kommer med det om at verken han eller vennene hans driver med dop, så høres det mer ut som et forsøk på å lede oss vekk fra å tro at han er heroinist, i og med at man ikke kan se på folk om de bruker narkotika. Jeg tror AEH hadde en venninne som har drevet med narkotika i det minste tidligere i livet. Hun så herjet ut.
Citera
2021-08-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Interessant. Praktisk kanskje for noen at han i så fall ikke lenger er blandt oss.

er han død?? hva het han?
Citera
2021-08-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
er han død?? hva het han?
Jeg hadde kun en kommentar rundt ting skrevet rundt den 14 august. Der kan man lese.
Citera
2021-08-20, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Når du og andre skriver om TEH og narkotika så må dere vite hva som er sant og heller ikke lyve eller døyve sannheten. Hvis han gikk på narkotika, noe jeg selv tror, pga. ryktene og det generelle inntrykket av FB-en hans, det faktum at han bare spiller i band og ikke har gjort så mye i arbeidslivet, tyder på at han har ett eller annet problem. Jeg leste noe om spillavhengighet, men jeg vet ikke hva som stemmer. Jeg synes det er helt feil å si at man kan se på facebooken til noen om de bruker narkotika, for det kan man absolutt ikke, like lite som man kan se at noen er spillavhengig, med mindre det fremgår helt tydelig at vedkommende er nettopp narkoman eller spillavhengig. TEH har minst én venn som ser veldig spesiell ut, han ser bare ikke frisk ut, så han må ha hatt et hardt liv, og de andre vennene hans vet jeg ikke hvem er, men det er jo vanlig at man har flere hundre venner på facebook, og av de kan det seff være folk med narkotikaproblemer. Hvorfor skriver du: "Ved å klare å få folk til å tro at TEH er heroinist, så sannsynliggjør det at TEH kan stå bak, fordi han trengte penger til heroin."? La oss si han ikker er heroinist, hva trengte han penger til da? eller trengte han ikke penger? når du så kommer med det om at verken han eller vennene hans driver med dop, så høres det mer ut som et forsøk på å lede oss vekk fra å tro at han er heroinist, i og med at man ikke kan se på folk om de bruker narkotika. Jeg tror AEH hadde en venninne som har drevet med narkotika i det minste tidligere i livet. Hun så herjet ut.
De fleste mennesker kjenner til en og annen som det har gått riktig skeis med. At man har dem som venn på Facebook betyr hverken det ene eller andre, og i hvertfall ikke automatisk at man selv er ute å kjøre, om det så skulle være det som er hendt. Ikke alle er like fotogene, og bilder kan være tatt i et uheldig øyeblikk.
Selv har jeg kjent og møtt mennesker med rottehår og sikkerhetsnåler i ansiktet som var uendelig søte.
Citera
2021-08-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Politiet burde ha oversikt over når de pleide lufte hunden om det var slik at de i nabolaget snakket om hund, har stått i media at naboer m og uten hund snakket med aeh om den nye valpen. Valper pleier å måtte gå ut tidlig
Dette med hunden er en relevant problemstilling. Hvis th kun er bestiller og gjør alt for ikke å knyttes mot drapet. Hvorfor er da denne knuste lampen et tema. Lampen kunne jo ha knust i basketak med kidnapper, drap eller kidnapping. Hvorfor kaste mistanke over sønnen når ukjent innleid står bak. Kan det da tenkes at at lampeknusingen rett og slett skyldtes sønnens uhell. Han fikk angivelig glasskår på ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in