Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Hur kan du vara så jävla godtrogen? Skrämmande!
Nej, det handlar om något djupare. Du bör verkligen sluta läsa svensk liberal media. Jag läser sådant som RT, PressTV, Global Times, CGTN, Al Jazeera osv. Då får du en väldigt annorlunda bild än den som presenteras i västvärlden. Jag är inte ett dugg naiv eftersom jag sätter mig in i frågorna. Om jag endast hade läst sådant som DN eller Samnytt hade jag också varit rätt efterbliven. Tro inte så jävla mycket på vad som står i västerländsk media.
Vidare är jag inte en vän av talibanerna men det är bättre att det är en auktoritär sharia-stat som Saudiarabien än att det är kaos. Ryssarna, pakistanierna och kineserna har varit klara med att det inte blir någon handel, infrastruktur, gruvor och oljeutvinning om Talibanerna gör det som de gjorde mellan 1996-2001. Du kanske har märkt att resterande av Centralasien är fruktansvärt stabilt. Det är stabilt för att Ryssland och Kina har satt ned foten. Alla muslimer vet vad ryssarna gjorde i Grozny på 1990-talet och alla muslimer vet vad kineserna gjorde i Xinjiang. Kina och Ryssland är inte alls lika förstående till muslimer som flippar ur i militant islamism. Det är militant islamism som är farligt. Vad som inte är farligt är om kvinnor tvingas ha slöja på sig i skolan eller att HBTQ-personer inte kan få adoptera barn. Ekonomiskt och politiskt stabilitet är alltid viktigare än dysfunktionella liberala ideal. I synnerhet i instabila länder i tredje världen. Detta förstår Kina, Ryssland och Pakistan - som nu är den dominerande parten i Afghanistan.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Det tragiska är att det nu kommer ännu mer skäggbarn hit, flickorna lämnas kvar. Har vi inte nog med såna i Sverige! Nu kommer de fly hit än mer och vi ger asyl till dessa, inte fan lär det bli mindre sånt, under talibanernas styre! Ja, Sverige är en demokratur som älskar muslimer. Speciellt batikhäxorna! Så kommer nog snart en drös av män till Sverige som söker asyl. Flickorna lämnas kvar som vanligt, Detta äcklar mig mest!
Jag måste fråga. Varför är flickorna i Afghanistan vårt problem? Kan du motivera detta?