2021-08-19, 20:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Dessutom:

Pappa miljöpartisten heter Lars Ahlfors och har varit ordförande för MP:s avdelning i Eslöv - samt härstammar tydligen från Colombia.

Mamma miljöpartisten ska vara från Sri Lanka.
Om det är sant finns en del kul att googla fram. Här fick han sparken från Miljöpartiet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/jullovsforbud-var-satir-politiker-tvingas-avga/
Citera
2021-08-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Är det klarlagt nu att Lars Ahlfors är far till snorungen?
Eller har det blåst upp igen på Flashback utan saklig grund?

Trådsanning.
Citera
2021-08-19, 20:27
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om flaggan!

Var det inte så att TTs första telegram sade "blågul flagga", vilket Sydsvenskan omedelbart tolkade som "svensk flagga", när det i själva verket handlade om Colombias flagga?

Jag vet inte om Colombias flagga är bekant för journalister (eller folk i gemen), men den är en trikolor med horisontella band. Det översta bandet, som är bredare än de andra och utgör hälften av flaggans yta, är gult. Därefter följer ett blått band och under detta ett rött. Ser man Colombias flagga på håll ser det ut som något "blågult" om man inte är observant och vet vad det handlar om.

Döm själva: https://www.dreamstime.com/tag-dark-clothing-form-flag-colombia-image215291700

Haha, detta blir bara dummare och dummare. Är du säker på att han inte gick omkring med Ukrainas flagga? "Döm själva"
Citera
2021-08-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaboomm
Det finns skolor i Sverige som har ”lockdown” övningar.
Där mina barn går har dom detta en gång per termin,lika ofta som brandövningarna.
Detta är en skola från åk4 till åk9.
Tycker att alla skolor skulle borde ha det så som det ser ut idag.

Ja, alla skolor borde ha denna typ av övningar, tyvärr.

Verkar också finnas ett lågstadie i anslutning eftersom lågstadiebarn ska ha utrymt en musiklektion i samband med dådet.
Citera
2021-08-19, 20:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlestad
Mycket flummande i tråden, ja... Som vanligt på Fb numera. Saknar "gamla" Fb innan alla ungjävlar tog över. En anledning till att det blir såhär är att VI FÅR JU FÖR FAN INTE REDA PÅ NÅT!! Förr löstes det mesta snabbt i ämnena.. Nog vet väl nån vad som har hänt, bild på GM m.m.

Samtidigt blir det tyvärr (eller kanske inte tyvärr) svårare att nysta i ärenden när det finns omyndiga personer inblandade. Polis och media är mer försiktiga med detaljer, handlingar sekretessmarkeras, åtal inleds inte, domar saknas, osv.
Citera
2021-08-19, 20:30
Medlem
Gamlestads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Samtidigt blir det tyvärr (eller kanske inte tyvärr) svårare att nysta i ärenden när det finns omyndiga personer inblandade. Polis och media är mer försiktiga med detaljer, handlingar sekretessmarkeras, åtal inleds inte, domar saknas, osv.

Det ligger nåt i det du säger
Citera
2021-08-19, 20:31
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Mörk som Jimmie Åkesson, skulle nog kallat honom för svensk.
Det handlar inte om att han är mörkhårig, utan om hans utseende.
Ser ut att komma från Iran, men kan lika gärna komma från Spanien. Ser dock absolut inte svensk ut.

https://nsk.stage.ew.skd.infomaker.io/2018/12/13/efter-satirbudgeten-mp-ordforanden-avgar/
Citera
2021-08-19, 20:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Polisen lägger locket på om 15-åringen – motivet oklart.

https://omni.se/polisen-lagger-locke...klart/a/eEzgEO

Ok då vet vi att det inte var en riktig svensk!

Polisen vill inte berätta något. Allt som står i media är i princip utifrån vad vittnen har sagt. Det är sinnessjukt hur lite svensk polis berättar för allmänheten jämfört med andra länder. Presskonferenserna är totalt meningslösa då inget framkommer. I USA försöker polisen i alla fall berätta så mycket som möjligt för att lugna allmänheten och ge svar på frågor. Jag antar att svensk polis tycker att det är deras ensak som allmänheten inte har något med att göra?
Citera
2021-08-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedSavina
Är det denna du tänker på?

(FB) Lärarmordet på Svartedalsskolan 1979

Ja, det är säkert det fallet jag tänker på! Lustigt hur mycket som kan förändras i minnet, och ändå kvarstår såpass mycket att det möjliggör identifikation!

Eloge för gott detektivarbete! Samtidigt måste jag ju medge att jag hade fel på en väsentlig punkt: förövaren var inte elev på skolan ifråga vid tillfället!

Hågkomsten beträffande den landsomfattande stående hyllningen vid inväntat klockslag är dock något jag vidhåller, även om den bara vilar på mitt minnes vittnesgillhet..!
Citera
2021-08-19, 20:33
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Trådsanning.

bara om polisens husrannsakan är en "trådsanning". vi vet husnummer och det bor bara en 15-åring där. han delar efternamn med fadern.
Citera
2021-08-19, 20:33
Medlem
Just nu vaktbolag vid MGMs bostad.
Citera
2021-08-19, 20:35
Medlem
puffe1983s avatar
En nära släkting går på skolan i fråga. Hon känner till både eleven som är gripen och läraren som blev attackerad.

Den misstänkte är elev på skolan. Läraren ska var slöjdlärare och den misstänkte är elev på skolan. Enligt min släkting så skulle båda två, jag citerar "vara snälla". Slöjdläraren var tom, jag citerar "skitsnäll och omtyckt". Enligt min släkting ska den misstänkte ha ett "svenskt" namn men ha ett "Sydamerikanskt" utseende. (Troligtvis adopterad) Ingen information till motivet dock.

Läraren ska ha huggits med 3 hugg i buken.

Den misstänkte ska ha haft en hjälm på sig med en go pro kamera ovanpå.

Troligtvis har han streama live till någon webbsida men det är mina privata spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in