2021-08-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Trump reinstated august 22:

https://twitter.com/ss_shocks/status/1426321189631238145

Ja ingen president har väl blivit återinsatt så många ggr under en enda månad som Trump.
Och allt är ju möjligt i fablernas fantastiska värld så ja varför inte leka med tanken. Det lär ju inte påverka eftermälet ändå då hans tjänst i vita huset ju avslutades slutgiltigt den 20 jan 2021.
Citera
2021-08-14, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi får se om det sker, han skulle ju bli president igen den 13:e augusti så...

Vad bra, det har jag totalt missat.
Citera
2021-08-14, 23:21
Medlem
prominentens avatar
Att "Vi" skulle minnas Trump på ena eller andra sättet vittnar om en flockmentalitet. Får.

Ungefär som du frågar tjejer i tonåren: Vad tycker DU?

Hon tittar vänster-höger åt sina vänner och vet inte vad hon ska tycka.

Det behöver vi mindre av.

Jag minns DJT som en LEDARE i en besynnerlig värld. En snubbe som står för MAGA (åh så fult att stå rak för sitt land) när MS-13 och islamism står för dörren redo att kapa din hals och dina händer.

Jag hänger en del i Filippinerna på regelbunden basis. Folk ÄLSKAR Duterte. Varför? För han för en hård kamp mot IS och mot fasansfulla knarklangare. Ungern och Polen är andra exempel. De vill ha lugn och ro efter århundraden av invasion.

Ponera att jag inte stödjer Polen/Ungern. Men det är jävligt logiskt att de ens vill ha lugn och ro.
Senast redigerad av prominenten 2021-08-14 kl. 23:25.
Citera
2021-08-15, 19:47
Medlem
EndGames avatar
Han kommer att minnas som främst en vattendelare. Har släkt i USA och innan corona var jag där ofta. Han var så extremt polariserande hälften älskade allt han gjorde och andra hälften hatade det.

Anekdotisk bevisföring a side.
Jag tror en del av hans arv/eftermäle är att politiska broilers i republikanska partiet i större utsträckning börjar använda ett.. Färgstarkt språkbruk, använder egna kanaler för att nå ut och förhåller sig mer till gräsrotsnivå snarare än politisk opposition och "oberoende" media.

Det tyckte jag förövrigt var den största behållningen med Trump hur ha än vägrade svassa för journalister.
Citera
2021-08-19, 00:51
Bannlyst
Mannen som gav Syrien till Turkiet och som gav Afghanistan till Kina
och försökte ge Tyskland till Ryssland

Jag spekulerar bara men kombinationen Djupt skuldsatt president+ utländska investerare = säkerhetsrisk= landsförrädare.

Det kan nog förklara varför NSA och CIA läckte så många av Trumps hemligheter till tidningar som Washington Post.

jag tänker främst på denna story som enbart kan ha kommit från CIA
https://www.businessinsider.com/jared-kushner-russia-back-channel-testimony-2017-7?r=US&IR=T
Senast redigerad av Zielinsky 2021-08-19 kl. 00:59.
Citera
2021-08-19, 07:16
Medlem
klybans avatar
Det vi tar med oss med trumpen, det är att trumpen när nog den mest inkompetenta presidenten någonsin och med bred marginal till de allra flesta andra presidenter i USA.
Citera
2021-08-19, 16:59
Bannlyst
När sanningen börjar krypa fram.

11 dagar innan valet, donerade Egyptien 10milj dollar till Trump campaign. Detta enligt Cummings-rapport som publicerades precis efter Mueller utredningen.

https://www.middleeastmonitor.com/20201016-mueller-investigated-links-between-us-and-egypt-after-10mn-campaign-donation/

Det framkom att Mueller jagade Walid Phares, som agerade som informant och avslöjade kopplingen mellan Egyptens diktator Al-sisi och Trump.

Parallelt med detta:
Flynn konspirerar med Ryssland OCH Saudiarabien
- Barrack agerar som spion för Förenade Arabemiraten
Flynn tar emot pengar från Turkiet.

Och alla har samma mål med att få Trump att ge Saudiarabien kärnvapenteknik.

Här är visselblåsarrapporten som målar upp en mörk bild av företaget IP3 där Flynn,Kushner,Barrack,Mcfarlane försökte genomföra vapenförsäljning bakom ryggen på house oversight och defense committee ,till Saudi och Abudhabi genom att Trump skrivit EOs som tillåtit detta
https://t.co/R6Mdulz3f1?amp=1

Här är en skärmbild https://pbs.twimg.com/media/E9J7sZPXsAESV0n?format=png&name=large

Jag klassar detta som landsförräderi av högsta sort.

När Michael Flynn sedan försökte få en plea deal genom att börja sjunga,så fick Bill Barr nog och uppmanade justitiedepartementet att reversa Flynns plea deal. Vilket aldrig någonsin tidigare har gjorts.
Detta är vad hela GOP försökt dölja, ända ner till de republikanska Attorney generals och staff lawyers som skrev amicus briefs för att få Flynns guilty plea att ogiltigförklaras.
Domare Reggie Walton fick nog och tvingade Justitiedepartementet att publicera alla sekretessbelagda dokument då inte ens han gick på detta fulspel

Summering: GOP och Trump försökte kringgå en säkerhetsprövning av kärnvapenförsäljning i strid mot USA:s nationella intressen genom att ljuga och lura kongressen.
När Mueller och sedmera visselblåsare förstått detta, så har de tystats ner.
När Flynn riskerade ett långt fängelsestraff så började även han prata.
Citera
2021-08-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det vi tar med oss med trumpen, det är att trumpen när nog den mest inkompetenta presidenten någonsin och med bred marginal till de allra flesta andra presidenter i USA.

Oberäknelig, ohederlig, lögnare, opportunist och narcissist. En värsta sortens businessman kort sagt. Men streetsmart med en förmåga att skapa rubriker och driva opinionen åt det håll han han ville. Kommer gå till historien som tidernas sämste valförlorare och för sitt uppviglande agerande innan stormningen av Capitolium och sedan passiva agerande under och efter stormningen. För att nämna några high lights. Visst var han bitvis underhållande men oftast vred han sina rants en par snäpp för långt för vad som ens är Ok beteende för en ledare och allra minst för en president.
Senast redigerad av Tedrom 2021-08-19 kl. 18:00.
Citera
2021-08-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Oberäknelig, ohederlig, lögnare, opportunist och narcissist. En värsta sortens businessman kort sagt. Han går till historien som tidernas sämste valförlorare och för sitt uppviglande agerande innan stormningen av Capitolium och sedan passiva agerande under och efter stormningen. För att nämna några high lights. Visst var han bitvis underhållande men oftast vred han sina rants en par snäpp för långt för vad som ens är Ok beteende för en icke-president.
Fredsavtalen i Mellanöstern är med andra ord ingenting som du kommer att minnas? Eller att en amerikansk president för första gången på trettio år konfronterade Kinas gangsterregim?
Citera
2021-08-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Fredsavtalen i Mellanöstern är med andra ord ingenting som du kommer att minnas? Eller att en amerikansk president för första gången på trettio år konfronterade Kinas gangsterregim?

Detta var bra, men tror inte det blir hans eftermäle. Det är framförallt slutet folk kommer minnas tror jag.
Citera
2021-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Detta var bra, men tror inte det blir hans eftermäle. Det är framförallt slutet folk kommer minnas tror jag.
Med slutet menar du Januari 6 antar jag? Intrånget av kongressen var idiotiskt och trots att Trump var noga med att be sina anhängare att vara fredliga var detta mycket dåligt omdöme från hans sida (trots att det är psykologiskt begripligt med tanke på hur han blivit behandlad av Dems, media och BigTech), men ingen dog förutom en obeväpnad MAGA-kvinna, så det är lite obegripligt att demokraterna jämför detta med inbördeskriget 1865. Och att en sådan händelse skall bli historiens slutgiltiga dom över Trump är nog blott Pelosis och TDS-gängets våta dröm.
Citera
2021-08-19, 20:12
Avslutad
Kommer att minnas honom som en liten galen man.
Men jag kommer också att minnas att trump har varit den minst krigskåta presidenten.
Det har faktiskt varit den lugnaste perioden under någon tidigare presidents historia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in