2021-08-19, 16:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Jag hade hoppats att rapporten skulle komma inom kort och vi kunde ev avsluta det nu pågående kapitlet med valfusk-undersökningar.
Skulle dock inte bli förvånad om den kanske blir försenad, kanske till September.....
Nej, vad nu? 22 augusti är vi ju utlovade!
Jag som hade tagit ledigt från jobbet och allt! (Jag fuskar som präst)
2021-08-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, vad nu? 22 augusti är vi ju utlovade!
Jag som hade tagit ledigt från jobbet och allt! (Jag fuskar som präst)

Folk från båda parterna är konstigt nog självsäkra och detta är onekligen en ovanlig situation.
2021-08-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nej, nej jag ingår inte i "ni". Svarade med ett citat på hur det brukar låta när man frågar om topplistan över valfusk

Jag förstår, jag refererade till de tusentals inlägg om rapporterade incidenter...
2021-08-19, 19:57
Medlem
https://twitter.com/ryanjreilly/status/1428395576157249541

Nu sitter någon galning med en bomb (riktig eller låtsas - oklart) utanför kapitolen. Han är redo att dö för revolutionen säger han. Vad den revolutionen är säger han inte, men hans facebook-likes säger iaf mig att han passar i den här tråden: https://twitter.com/EmilyGorcenski/status/1428390241937854478

Om revolutionen är kring det här valfuskidioten och killen blir skjuten är hans blod på Trumps händer. Om hans bil sprängs och fler skadas eller avlider är även deras blod på Trumps och GQPs händer. Det är sånt här lögner om påhittade statskupper leder till.
2021-08-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du hävdar det ja. Och ändå kan du inte visa på ett enda exempel på hur det s.k "fusket" skulle ha gått till.

Det har jag och många andra redan diskuterat i den här tråden. Ni har inga svar som håller på det som redan tagits upp.
2021-08-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och det tycker du dessutom är rimligt? Du tror inte att det skadar demokratin att hålla på att ifrågasätta hela tiden utan någonsin hitta bevis? Varje utredning som inte hittar bevis blir ett argument för ytterligare en utredning och så fortsätter det tills någon hittar något som du vill hitta.

Stärker det demokratin att man har 118 utredningar som inte visar på fusk men så har man en som visar att det fuskades och då hävdar man att saken är självklar: fusk förekom! Ytterligare utredning för att motbevisa den behövs inte, eftersom saken nu är klar! Till skillnad mot de första 118 utredningarna som bara var fake.... Stärker detta agerande demokratin enligt din mening?

Ja, finns det några som helst oklarheter så skall det utredas om det så tar tio år. Gör man inte det så är demokratin förstörd för gott. Finns inget fake utan bara fusk som ännu inte kunnat bevisats.
2021-08-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
14e december, 2020. Efter det var Bidens alla elektorröster lagda och han i all mening blev USAs nya president även om han skulle sväras in ungefär en månad senare. Allt därefter har varit tomma tunnor som skramlat. Du kommer inte tro det men det var en snubbe i tråden här nyss som nu i jag vet inte hur många inlägg påstått sig ha "oändligt" med teorier och bevis för det här valfusket men när vi frågar honom om exempel kan han inte säga ett enda då vet man att det gått på tomgång länge!

Så småningom kommer de åka dit.
2021-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Förvisso måste jag medge att folk som vill undersöka valet kan behöva komma med bra argument givetvis så vore detta önskvärt och jag har absolut inget emot att ni påpekar detta explicit.

Men det blir bara konstig rappakalja att förutse folks motiv om man inte förstår dem först, lika bra att undvika detta om vi vill uppnå en vettig diskusion dvs, vilket jag måste förutsätta att vi vill givetvis.

Personlig åsikt, vi har i alla fall en lite konstigt situation och vi får helt enkelt vänta och se vad det pågående utvärderingen som sker inom AZ county ger.
Ingen större vits att spekulera för mycket personligen då jag saknar information om denna undersökning för närvarande.
Jag hade hoppats att rapporten skulle komma inom kort och vi kunde ev avsluta det nu pågående kapitlet med valfusk-undersökningar.
Skulle dock inte bli förvånad om den kanske blir försenad, kanske till September.....

Ja efter aug. kommer ju sept och efter sept. kommer ju okt osv. Sedan får man börja om vid nyår.

Att dra ut på det hela och kanske få ett snyggt avslut är nog alltihop går ut på så inte fansen blir alltför retliga och vilda av sig. Att man skulle hitta något valfusk av betydelse för valutgången efter snart ett år av utlovade men uteblivna kioskvältare a la Breaking news och bombsäkra bevis är i stort sett uteslutet. Och inte blir det trovärdigare med alla dess pajasframträdanden som mynnar ut i noll och intet bevismaterial.
Så vi får nog anta att det för att skapa en bred osäkerhet hos väljarna och en sorts falsk legitimitet att skärpa vallagarna som R skapar alla dessa undersökningar, inte att man tror på omfattande valfusk i sig.
2021-08-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har du missat att en röstsedel, efter att omslaget har öppnats och rösten godkänts av rösträknarna, inte *ska* kunna härledas tillbaka till en bestämd person?

Det kallas valhemlighet, du vet.

Nixter var ju ett stort fan, och lite av en hejarklacksledare, för Karen Fann, när hon i auditens namn önskade gå från hus till hus och fråga medborgarna, vad de hade röstat på i valet, för att på detta sätt fastställa om valresultatet var riktigt eller ej.

Så jag tror inte Nixter bryr sig om valhemligheten, tvärt om tror jag han ser fördelar i att ”rätt personer” har information om vem som la vilken röst!
2021-08-19, 20:18
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
https://twitter.com/ryanjreilly/status/1428395576157249541

Nu sitter någon galning med en bomb (riktig eller låtsas - oklart) utanför kapitolen. Han är redo att dö för revolutionen säger han. Vad den revolutionen är säger han inte, men hans facebook-likes säger iaf mig att han passar i den här tråden: https://twitter.com/EmilyGorcenski/status/1428390241937854478

Om revolutionen är kring det här valfuskidioten och killen blir skjuten är hans blod på Trumps händer. Om hans bil sprängs och fler skadas eller avlider är även deras blod på Trumps och GQPs händer. Det är sånt här lögner om påhittade statskupper leder till.

Jisses, dessa MAGA/Q terrorister kan verkligen inte hantera en förlust.

Trumpeten eller GQP blir nog mest ledsna att de tappar en röst, inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Bästa ekonomin sen 60-talet. Rekordlåg arbetslöshet, speciellt bland minoriteter. Osv. osv.

Right right.
Growth of US economy under Trump was worst since Hoover

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/gdp-growth-trump-worst-hoover-b1895500.html
2021-08-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Ja, finns det några som helst oklarheter så skall det utredas om det så tar tio år. Gör man inte det så är demokratin förstörd för gott. Finns inget fake utan bara fusk som ännu inte kunnat bevisats.
Och skall det utreda om det så tar tolv år så har man tre val att räkna om rösterna på. Fast så fungera ju inte demokratin tack och lov då man vet att det alltid finns en viss risk till mindre lokalt valfusk i någon form i alla val,något som man får acceptera då det ändå inte aldrig påverkar slutresultatet. Omröstning sker ju också och har skett när valresultatet varit väldigt jämt, allt enligt delstaternas vallagar.

Valet 2020 var inget undantag mot tidigare val. Det enda som skillde mot tidigare var var ju Trumps vägran att erkänna valförlusten trots noll bevis för storskaligt valfusk. Det om något urholkar demokratin.
Senast redigerad av Lucas49 2021-08-19 kl. 20:27.
2021-08-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jisses, dessa MAGA/Q terrorister kan verkligen inte hantera en förlust.

Trumpeten eller GQP blir nog mest ledsna att de tappar en röst, inget annat.

Right right.
Growth of US economy under Trump was worst since Hoover

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/gdp-growth-trump-worst-hoover-b1895500.html
De försöker redan låtsas som att han är "false flag"-operation/plantering. Vilket de ju också försökte göra med andra kapitolterroristen Ashlii i början. Han svamlar i 30 minuter på sin livestream, ber Biden komma ut i början och pratar upprepande om någon "judge"? Förstår faktiskt inte helt vad han snackar om. "If you step down from your office I'll step out of my car" - kan syfta på Biden men han säger inte vem han pratar om i videon så det är väldigt oklart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in