2021-08-19, 19:11
Medlem
EndGames avatar
Tycker only fans är symptomatiskt för hur snurrig och heterogen modern feminism är. Dom kan inte bestämma sig för huruvida only fans är empowering eller exploaterade.
Det brukar ju kallas för typ "The sex wars" och är som jag förstår det huvudsakligen en amerikansk diskussion. Som allt annat plockar vänstern upp diskussionen och försöker applicera den på en svensk kontext.

Personligen har jag testar ett onlyfans och det var på riktigt skit. Så uppenbart att syftet är att etablera en kundrelation så kunden öser pengar över "kreatörer" jag avbröt min sub omgående.
Citera
2021-08-19, 19:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det är definition av ordet i ett uppslagsverk. Vad nationer väljer att kalla sig är en helt annan sak, du har lite svårt att hålla isär saker och ting märker jag.

Definitionen är felaktig och NE är inte politiskt neutral. Tyvärr.
Citera
2021-08-19, 19:15
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Hur kan det vara hyckleri om hon tycker det? Bara för att någon annan inte tycker likadant betyder inte att hon hycklar. Eller?

Att stå bakom feminism så tydligt som hon gör och samtidigt göra precis det motsatta är hyckleri.

Vad säger du om, låt säga, en Nazi på 50-talet som helt plötsligt under gasningen av Judar, konverterar till Judendom? Anser du inte att det vore hyckleri?

Eller du kanske även där känner att "det är en individuell frihet" att göra som man vill trots att allt man står för säger det motsatta?

Du kanske vill ta bort ordet hyckleri ur vårt ordförråd helt? För om vi ska gå efter din teori så går det inte att applicera ordet Hycklare på någon. Det kommer alltid vara någon som kommer hävda samma logik som du precis bajsade ut.

Det är ett sätt att slippa ta ansvar för sina handlingar dubbelmoral, hyckleri, blufferi osv.... Kalla det vad du vill så länge vi förstår varandra
Citera
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Mina vänner och ovänner, ännu ett tecken i tiden som förutspår feminismens annalkande och plågsamma död. Nadja Tolokonnikova, som var grundare till den extremistiska feministgruppen Pussy Riot, där man visade brösten i kyrkor och vandaliserade krigsmonument, har nu öppnat ett konto på OnlyFans där hon säljer porrbilder och porrvideor till män för 20 dollar i månaden.

Vi som hela tiden hävdat att gruppens medlemmar är ideologiska horor, som sålt sig som reklampelare för det amerikanska judeo-marxistiska storkapitalet har återigen fått rätt. Den feministiska övertygelsen är lika med noll, men hungern efter pengar och kändisskap är enorm.
Topic: Vad tycker ni om denna hycklande kvinna och hennes val att sälja porr på OnlyFans? I synnerhet mot bakgrund av deras påstådda ideologi:

Källor:
https://www.friatider.se/feministikon-har-skaffat-only-fans

vaknade du nu till detta? att ha en onlyfans och hora sig = entreprenörsskap i feministernas ögon.
det är en skum värld vi lever i där kvinnor limiterar sig själva att sälja sex när det äntligen får chansen att ta klivet in i arbetslivet och faktiskt jobba sig i upp i diverse organistationer och bli respekterade medborgare.

många kvinnor är lata, det är enkelt att gapa och skrika om patriarkatet osv men när det kommer till att faktiskt slita och arbeta är det mycket lättare att bara starta en onlyfans och ligga och pulla fitta hela dagarna.... tills de blir för gamla, då faller de nog tillbaka på gnäll om patriarkatet och allt annat trams

gäller såklart inte alla kvinnor men många, jag hade nog själv haft svårt att motstå att bli miljonär på att endast ligga och runka om jag kunde, så man får ju se det för vad det är.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Tycker only fans är symptomatiskt för hur snurrig och heterogen modern feminism är. Dom kan inte bestämma sig för huruvida only fans är empowering eller exploaterade.
Det brukar ju kallas för typ "The sex wars" och är som jag förstår det huvudsakligen en amerikansk diskussion. Som allt annat plockar vänstern upp diskussionen och försöker applicera den på en svensk kontext.

Personligen har jag testar ett onlyfans och det var på riktigt skit. Så uppenbart att syftet är att etablera en kundrelation så kunden öser pengar över "kreatörer" jag avbröt min sub omgående.

Ja, webcam-sajter med camtjejer har ju funnits i decennier, inget nytt där.
Citera
2021-08-19, 19:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC

många kvinnor är lata, det är enkelt att gapa och skrika om patriakatet osv men när det kommer till att faktiskt slita och arbeta är det mycket lättare att bara starta en onlyfans och ligga och pulla fitta hela dagarna.... tills de blir för gamla, då faller de nog tillbaka på gnäll om patriaktet och allt annat trams

Precis så är det. De uppfyller stereotypen och bevisar den.
Citera
2021-08-19, 19:18
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Det är ju den enskilda kvinnan som ska avgöra detta. Det ska inte dikteras av feministisk ideologi. Då landar vi i libertarianism, inte feminism.

Det finns ju omständigheter där många människor luras eller tvingas till sexarbete. Även inom porrindustrin. Oavsett om man är feminist eller ej så bör inte detta sopas under mattan eller inte diskuteras. Sexarbete är i min mening okej om det faktiskt är ett fritt och informerat val och inte något som omständigheter tvingat fram.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag har faktiskt inte hört någon feminist över huvud taget klaga på onlyfans. Som jag förstår det sitter tjejerna hemma och visar tuttarna, fittan och kanske onanerar. Enda mellanhanden mellan dem och konsumenterna är själva webbsajten onlyfans. Eftersom ingen (uppenbar) exploatering förekommer tror jag faktiskt inte att feminismen har något alls att invända mot verksamheten. Jag tror inte WordWarrior vet vad feminismens porrkritik går ut på och jag tror inte det är lönt att försöka upplysa honom om den saken heller.

Det är för att dagens extremfeminister är just hycklare. De använder feminismen endast för ett ändamål, och det är att roffa åt sig pengar, karriär genom att skuldbelägga män för allt. Samma män som de låter betala för att förnedra dem, antingen på nätet eller i någon sunkig lägenhet.

Om inte du respekterar dig själv som kvinna, varför ska vi då göra det?
Citera
Bannlyst
Dom var aldrig riktiga "feminister". Dom var var betalda eskorter av Soros för att degenerera ryska kyrkan typ. Visste inte alla det här redan? Frågan om det finns riktiga feminister nuförtiden överhuvudtaget kan man ju i och för ställa sig också. Men dom var typ soros eskorter eller nåt. Icke förvånad över deras förfall.
Citera
2021-08-19, 19:19
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Definitionen är felaktig och NE är inte politiskt neutral. Tyvärr.

Vad baserar du detta på?
Citera
2021-08-19, 19:20
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Återigen: jag känner till den förment sexualliberala feminismen. Däremot menar jag att den är hycklande. Den spär på de fördomar mot kvinnor som den påstår sig motverka. Det vill säga att kvinnor värderas genom ungdomlighet, kropp, sexualitet och utseende.
PS. Fördomarna mot kvinnor är dock korrekta och evolutionärt välgrundade.

Fast då är den ju inte hycklande utan aktionen är kontraproduktivt. Jag är egentligen allt för uselt insatt i detta ämne men min spontana tanke är att likt många som vill göra ett arbete för sin sak så finns det fortfarande olika tankar, även ifall man har samma slutmål. Detta kan ju även gälla på individer som inte nödvändigtvis väljer att kalla sig feminister men delar samma slutmål.

Att ditt sätt att tänka och leva samt din ideologiska övertygelse kommer att ha påverka på hur du agera, i detta fall som feminist. Jag tror personligen inte att det finns just ett specifikt fack för hur alla feminister ska vara.
Citera
2021-08-19, 19:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad baserar du detta på?

Det säger sig själv att jämställdhet betyder olika saker för olika individer. Det är totalt oseriöst med en enda definition huggen i sten. Det är propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in