2021-08-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Corona är inte farligt för yngre. Herre gud. Det är farligare än att låsa in dem. Tänker du inte längre än näsan räcker dom ett barn. Bara i ett steg. Du har uppenbart inget konsekvens tänk.
Man önskar inte sina barn, bli sängliggande vecka efter vecka med svåra krämpor, enorm trötthet och ben som känns som "betongben". Fullt friska barn som kanske idrottar annars,..även de friskaste kan bli sjuka. Har varit hur mycket som helst om de i tidningar och tv. Jag tror ju inte barnen ligger där och bara låtsas.
Citera
2021-08-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man önskar inte sina barn, bli sängliggande vecka efter vecka med svåra krämpor, enorm trötthet och ben som känns som "betongben". Fullt friska barn som kanske idrottar annars,..även de friskaste kan bli sjuka. Har varit hur mycket som helst om de i tidningar och tv. Jag tror ju inte barnen ligger där och bara låtsas.

Hur många är dom då? Räkna inte in apatiska flyktingbarn eller traumatiserade barn eller de med någon sjukdomshistoria
Citera
2021-08-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nja, inte sant.

FUD är inte propaganda.
Kanske inte men rädsla (fear) ger ofta en bias som gör att den rädde hamnar helt fel när det kommer till fakta.

Det är något ja möter dagligen i mitt jobb.
Citera
2021-08-19, 16:07
Medlem
MrArturs avatar
Coronavirus och immuniteten som följer verkar lite märklig på så sätt att olika infektioner av olika coronavirus ger en synergieffekt immunitetsmässigt.

Vi ser det också med vaccinationen.
2 doser ger en bättre bredd och högre titering av antikroppar än 1 dos.

Och 3 doser verkar enligt nya resultat ge ungefär samma skillnad mot endast 2 doser.

Det blir spännande att följa statistiken över de som fått 3 doser över kommande året. Troligtvis är de bra skyddade mot deltavarianten och förhoppningsvis även framtida varianter.

Här är en studie som visar att tidigare infekterade med SARS-CoV 1 och som nu fått SARS-CoV-2 är ger ett gott skydd mot samtliga sarbecovirus (även de som inte hoppat till människan (ännu)).

En märklig men välkommen synergieffekt.

Tidigare studier har också visat att de som haft denna corona och sedan vaccineras även får en hybridimmunitet och bredd nog för ett skydd mot SARS-CoV 1. Vilket bekräftar denna synergi.

Och frågan som uppstår blir också om upprepade exponeringar mot samma antigener breddar skyddet. Så är åtminstone fallet efter andra kontra första vaccindosen.

Därför är jag försiktigt optimistiskt inför vad den tredje dosen kan erbjuda.

Om inte annat kan kanske ett vaccin utvecklas mot SARS-CoV 1 och kombinationen av ett sådant och ett sars-cov-2 - vaccin i någon dosregim skulle kunna leda till ett gott skydd mot framtida coronapandemier. Ett universalskydd för olika typer av Coronavirus mao.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2108453
Citera
2021-08-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Hur många är dom då? Räkna inte in apatiska flyktingbarn eller traumatiserade barn eller de med någon sjukdomshistoria
De var ett tag sedan det visades på tv...kommer inte ihåg vilket program (men det kanske någon annan minns som sett) Kan ha varit nån typ av dokumentär. Dessa barn var mjölfärgade..helt svenska barn. Tror de flesta höll på med idrottsaktiviteter. Kan kika senare om jag hittar igen det..
Citera
2021-08-19, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kanske inte men rädsla (fear) ger ofta en bias som gör att den rädde hamnar helt fel när det kommer till fakta.

Det är något ja möter dagligen i mitt jobb.

Det går åt båda vägarna.
Precis som de är överdrivet bullish.

Nu hål du keft, fastu duh ick.
Citera
2021-08-19, 16:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Nej..användandet av nedvärderande ord blir det rätt oseriöst
Men kära nån då...

Vad vill du kalla anti-vaxxers då? Sådana som väljer att ej ta vaccin?
Citera
2021-08-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men kära nån då...

Vad vill du kalla anti-vaxxers då? Sådana som väljer att ej ta vaccin?

Definiera vaccin. Sedan kan vi börja diskutera varför alla psykopater för första gången i historien samsas om en sak. ALLA MÅSTE TA DERAS JUICE
Citera
2021-08-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Coronavirus och immuniteten som följer verkar lite märklig på så sätt att olika infektioner av olika coronavirus ger en synergieffekt immunitetsmässigt.

Vi ser det också med vaccinationen.
2 doser ger en bättre bredd och högre titering av antikroppar än 1 dos.

Och 3 doser verkar enligt nya resultat ge ungefär samma skillnad mot endast 2 doser.

Det blir spännande att följa statistiken över de som fått 3 doser över kommande året. Troligtvis är de bra skyddade mot deltavarianten och förhoppningsvis även framtida varianter.

Här är en studie som visar att tidigare infekterade med SARS-CoV 1 och som nu fått SARS-CoV-2 är ger ett gott skydd mot samtliga sarbecovirus (även de som inte hoppat till människan (ännu)).

En märklig men välkommen synergieffekt.

Tidigare studier har också visat att de som haft denna corona och sedan vaccineras även får en hybridimmunitet och bredd nog för ett skydd mot SARS-CoV 1. Vilket bekräftar denna synergi.

Och frågan som uppstår blir också om upprepade exponeringar mot samma antigener breddar skyddet. Så är åtminstone fallet efter andra kontra första vaccindosen.

Därför är jag försiktigt optimistiskt inför vad den tredje dosen kan erbjuda.

Om inte annat kan kanske ett vaccin utvecklas mot SARS-CoV 1 och kombinationen av ett sådant och ett sars-cov-2 - vaccin i någon dosregim skulle kunna leda till ett gott skydd mot framtida coronapandemier. Ett universalskydd för olika typer av Coronavirus mao.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2108453

Jag läser FOHM:s beskrivning av influensavaccinerna och det är så mycket som stämmer med covidvaccinerna - det är alltså inget nytt att effekten avtar osv.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/influensa/skyddseffekt-av-vaccination-mot-sasongsinfluensa/

Citat:
Det är viktigt att både vården och de vaccinerade är medvetna om att man kan få influensa trots vaccination och att risken är störst om någon i personens nära omgivning har eller nyligen har haft sjukdomen. Man har visat i flera studier att om man trots vaccination får influensa så blir oftast sjukdomen lindrigare än hos de som inte vaccinerats.

Citat:
Effekten av influensavaccin avtar successivt. Om man smittas flera månader efter det att man vaccinerades kan effekten ha avtagit, speciellt vid dålig matchning med säsongens virus. Det är en anledning till att man behöver vaccinera sig varje år.

Citat:
Hos äldre personer bosatta i samhället var skyddseffekten av vaccination med trivalenta inaktiverade influensavacciner mot laboratoriebekräftad influensa i medeltal 58 procent (spann: 34–73 procent) enligt en Cochraneutvärdering från 2010, där 75 studier inkluderades. Vid uppdateringen 2018 där enbart RTCs (8 st) från samma litteratursökning som var grunden till utvärderingen 2010 erhöll man samma skyddseffekt (58 procent, spann 34–73 procent). I utvärderingen från 2010 skyddades i medeltal 29 procent (spann 14 och 42 procent) mot sjukhusvård för lunginflammation och influensa. De kunde inte visa någon effekt mot död orsakad av luftvägssjukdom, men däremot minskade vaccination risken för död av alla orsaker under influensasäsongen med mellan 28 och 49 procent, i medeltal 39 procent.

Att covidvaccinen skulle vara så dåliga stämmer alltså inte - eller rättare sagt - de fungerar lika bra/dåligt som influensavaccin.

Skillnaden är att en influensaomgång varar i 3-4 månader. Covid 19 är helt nytt så ingen har något naturligt skydd och nu har Covid 19 hållt på i 1,5 år.
Citera
2021-08-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag läser FOHM:s beskrivning av influensavaccinerna och det är så mycket som stämmer med covidvaccinerna - det är alltså inget nytt att effekten avtar osv.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-a-o/influensa/skyddseffekt-av-vaccination-mot-sasongsinfluensa/

Att covidvaccinen skulle vara så dåliga stämmer alltså inte - eller rättare sagt - de fungerar lika bra/dåligt som influensavaccin.

Skillnaden är att en influensaomgång varar i 3-4 månader. Covid 19 är helt nytt så ingen har något naturligt skydd och nu har Covid 19 hållt på i 1,5 år.

Låt oss inte glömma den lilla petitessen att detta "vaccin" har dödat fler människor än ALLA vaccin dom senaste 20 åren sammanlagt.

Och sedan kolla dig i spegeln och fråga dig själv. "Vill jag och min familj ta detta experiment 2 gånger per år?"

Fas 3 är färdigt 2023. Fram tills dess är ni labbråttor.

Använd internet för i helvete. Jag är inte orolig för mig. Jag är orolig för vårt folk och land
Citera
2021-08-19, 16:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Smittan ökar i Australien nu. Med bara 25 procent fullvaccinerade finns det potential för en rejäl ökning.

Så kommer Australiens lockdowns fungera mot delta eller kommer vi få se smittan öka exponentiellt den närmaste månaden?

https://www.heraldsun.com/news/nation-world/national/article253565809.html
Citera
2021-08-19, 16:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Låt oss inte glömma den lilla petitessen att detta "vaccin" har dödat fler människor än ALLA vaccin dom senaste 20 åren sammanlagt.

Och sedan kolla dig i spegeln och fråga dig själv. "Vill jag och min familj ta detta experiment 2 gånger per år?"

Fas 3 är färdigt 2023. Fram tills dess är ni labbråttor.

Använd internet för i helvete. Jag är inte orolig för mig. Jag är orolig för vårt folk och land

Är det människor med underliggande faktorer som dör av vaccinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in