2021-08-19, 12:52
  #3313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
99% av afghanerna vill ha sharia så de är förstås glada nu.
Om de ändå flyr så är det bara för att få ekonomiskt stöd från landet de "flyr" till för att sedan återvända till Afghanistan igen och leva på bidragen.

https://twitter.com/BengtHojer/status/1427231513658150918

Så enkelt är det inte, 99% är en siffra tagen helt ur luften.
Citera
2021-08-19, 12:53
  #3314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Hade nazisterna stort stöd i Danmark 1940?

Att ett maktövertagande sker snabbt är inte samma sak som att angriparen har stort folkligt stöd..

Nazisterna var den starkare parten, inte fåraherdar till analfabeter.
Citera
2021-08-19, 12:53
  #3315
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hur tycker du att den hjälpen ska se ut? Bistånd? Hur ska vi säkra att pengarna kommer till de som behöver dessa?

Militärt? Vilka länder ska lägga pengar på att skicka sina söner och döttrar för att dö för ett annat land?

Ta hit alla som vill fly? Hur ska vi få plats med alla och vem ska betala kalaset? Välfärden går utför som det är...

Tar vi hit alla så blir det likadant här som i Afghanistan och det har vi redan sett prov på. Poliser och barn skjuts på öppen gata i Sverige.
Citera
2021-08-19, 12:56
  #3316
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Nä alltså åssikter i Afghanistan beror stort på vart du kommer ifrån. Därför jag tror vi inte kommer se att Talibanerna har kontroll över hela landet. Dom Amerikanska trupperna borde för länge sen dragit bak sig till Kabul och låtit den norra Aliansen ta över sina gamla områden. Ingen flyktingkris . Dom som vill ha Taliban styre får det , dom som inte slipper. Rätt så bra lösning. Problemet är att det blir jobbigt för miniroteterna i Taliban områden.

Jag vill inte ha sosse-styre i Sverige heller men jag får finna mig i det så länge jag stannar kvar här. Jag kan dock inte kräva att andra länder ska ta emot mig och ösa bidrag över mig.
Citera
2021-08-19, 12:59
  #3317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tar vi hit alla så blir det likadant här som i Afghanistan och det har vi redan sett prov på. Poliser och barn skjuts på öppen gata i Sverige.

Tragiska är nog att det är säkrare att knalla runt sent på kvällen/natten i Kabul än vad det är i en av våra nogo zoner som svensk.

Är väl spännande? Lite nya kulturella uttryck. Sluta vara så svensson vetja!

Skämt åsido så är det sjukt beklämmande att inte fler kan dra den kopplingen. Fan det är ju till och med sånt som en blind kan se.

Vill inte ens behöva tänka på hur det kommer vara när en annan är död och begravd.

https://nyheteridag.se/lofven-sverige-ska-inte-tillbaka-till-2015/?fbclid=IwAR15g_BoWByZ0TLt0Hmm3pcN4xT1EZzrjw7uGxTa GtbnjeobQGwDvBvqqiI

Vad menar statsministern med detta uttalande?
Står han inte upp för asylrätten? Om situationen 2015 uppstår igen är inget vi kan styra över, det beror helt och hållet på hur många som tar sig hit.

Asylrätten innebär att alla har rätt att söka asyl oavsett om det är 10, 1000 eller 30 miljoner personer som söker sig hit. Medans deras ansökan avhandlas så ska de försörjas av skattebetalarna med kost och logi, sjukvård, skolgång för barnen, osv.

Antingen så är man för asylrätten eller mot den. Man kan förstås vara för asylrätten och se det som högsta formen av godhet, när det hela bygger på att stänga ute så många som möjligt från EUs yttre gräns, samtidigt som man kallar de som försvarar gränsen för omänskliga och ondskefulla rasister.
Är det hyckleri eller tycker du också att det är högsta formen av godhet?
Citera
2021-08-19, 13:03
  #3318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Hade nazisterna stort stöd i Danmark 1940?

Att ett maktövertagande sker snabbt är inte samma sak som att angriparen har stort folkligt stöd..

Fast nazisterna hade lite fetare militärmakt än vad Talibanerna ens kan drömma om och var överlägsna danskarna därav så gick det så enkelt.

Liten tankevurpa bland dina haschångor Wowbagger2000.

Lär dig historia lilla tönt. Ska man spela allan ballan och tro att ens argument har någon vikt så måste man vara lite mer påläst.
Citera
2021-08-19, 13:05
  #3319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Nazisterna var den starkare parten, inte fåraherdar till analfabeter.

Vem är den starkare parten av en grupp beväpnade fanatiker och en by med bönder?

Tror ni att vi sett slutet på det här och Afghanistan blir lugnt? Detta är början på ett inbördeskrig.
Citera
2021-08-19, 13:07
  #3320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Vem är den starkare parten av en grupp beväpnade fanatiker och en by med bönder?

Tror ni att vi sett slutet på det här och Afghanistan blir lugnt? Detta är början på ett inbördeskrig.

Vänta... Var det inte redan inbördeskrig? Varför har vi annars så inåt helvete många Afghanska män i Sverige?

Kanske en ny plan vore att beväpna alla fruntimmer därnere då dom verkar ha mer bollar än gemene sneögd Afghansk skäggman.

Asalam alikum.
Citera
2021-08-19, 13:11
  #3321
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tragiska är nog att det är säkrare att knalla runt sent på kvällen/natten i Kabul än vad det är i en av våra nogo zoner som svensk.

Är väl spännande? Lite nya kulturella uttryck. Sluta vara så svensson vetja!

Skämt åsido så är det sjukt beklämmande att inte fler kan dra den kopplingen. Fan det är ju till och med sånt som en blind kan se.

Vill inte ens behöva tänka på hur det kommer vara när en annan är död och begravd.

https://nyheteridag.se/lofven-sverige-ska-inte-tillbaka-till-2015/?fbclid=IwAR15g_BoWByZ0TLt0Hmm3pcN4xT1EZzrjw7uGxTa GtbnjeobQGwDvBvqqiI

Vad menar statsministern med detta uttalande?
Står han inte upp för asylrätten? Om situationen 2015 uppstår igen är inget vi kan styra över, det beror helt och hållet på hur många som tar sig hit.

Asylrätten innebär att alla har rätt att söka asyl oavsett om det är 10, 1000 eller 30 miljoner personer som söker sig hit. Medans deras ansökan avhandlas så ska de försörjas av skattebetalarna med kost och logi, sjukvård, skolgång för barnen, osv.

Antingen så är man för asylrätten eller mot den. Man kan förstås vara för asylrätten och se det som högsta formen av godhet, när det hela bygger på att stänga ute så många som möjligt från EUs yttre gräns, samtidigt som man kallar de som försvarar gränsen för omänskliga och ondskefulla rasister.
Är det hyckleri eller tycker du också att det är högsta formen av godhet?

Asylrätten säger att man ska söka asyl i det första säkra landet man kommer till och det är aldrig Sverige då alla våra grannländer är säkra länder.
Citera
2021-08-19, 13:13
  #3322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Asylrätten säger att man ska söka asyl i det första säkra landet man kommer till och det är aldrig Sverige då alla våra grannländer är säkra länder.

Vilket vi båda vet inte fungerar i praktiken så grattis Sverige! :/
Citera
2021-08-19, 13:13
  #3323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Fast nazisterna hade lite fetare militärmakt än vad Talibanerna ens kan drömma om och var överlägsna danskarna därav så gick det så enkelt.

Liten tankevurpa bland dina haschångor Wowbagger2000.

Lär dig historia lilla tönt. Ska man spela allan ballan och tro att ens argument har någon vikt så måste man vara lite mer påläst.

Haha...nice try att verka påläst, har glömt mer om historia än vad du npgonsin lärt dig, snorvalp...

Läs långsamt mu, så kanske du begriper.


Det påstås av många att eftersom folket inte gjorde motstånd så sympatiserar de med talibanerna, men när det dyker upp beväpnade styrkor i en by som inte har några möjligheter att försvara sig, så har de att välja mellan att se glada ut eller bli massakrerade, precis som att Danmark insåg att det inte var lönt att göra motstånd.

Det är inte automatiskt samma sak som att man sympatiserar med övermakten. Taibanerna var den militära övermakten ute på landsbygden.

Så släck din egen jävla hashpipa och tänkt längre än din näsa räcker...
Citera
2021-08-19, 13:13
  #3324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Vem är den starkare parten av en grupp beväpnade fanatiker och en by med bönder?

Tror ni att vi sett slutet på det här och Afghanistan blir lugnt? Detta är början på ett inbördeskrig.

Usa lär beväpna folk ja pga hämndbegär. Talibanerna/Afghanerna vann pga högre stridsmoral. Talibanerna har väl de flesta områdena och Mia Kina etc kanske det kan bli fred men vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in