2021-08-19, 12:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han har ett blått och ett brunt öga. Helt Ot men inte så ofta man ser

Han bor tillsammans med fru (45) och två döttrar (17 och 19).
Vi får hoppas att han klarar sig, trots "svåra skador".

Citera
2021-08-19, 12:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
beror väl på hur mycket du vill förenkla. när en tjej slogs ihjäl med en sten av en annan 15-åring i västerås för 10 år sedan var det likt ett vuxet svartsjukedrama. barn kan också agera "vuxet" och irrationellt. Allt handlar väl om förebyggande och samtal mest, tänker jag.

Nu vet jag inget om incidenten du nämner men det är en jävla skillnad att ge sig på någon i stundens hetta med att planera ett våldsdåd och sedan iskallt utföra det. Kan man göra det senare är man med största sannolikhet psykiskt störd.

När jag gick i högstadiet på 90-talet hade vi flera ordentliga slagsmål på skolan där elever slogs med andra elever. Ibland med hyfsat allvarliga konsekvenser. Men det är något HELT annat att inhandla skyddsväst osv och gå till skolan för att döda någon.
Citera
2021-08-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Hur tänkte du nu?
Elev på högstadieskola är högst 16 år och åldersgränsen på Flashback är 18 år.

"2.03. Åldersgräns
Åldersgränsen på Flashback Forum är 18 år. Underåriga användare kommer att stängas av."
Tror det är många som har konton. Får väl skriva att det är lillebrorsan som har kommit med info.
Tror inte du fyller i din korrekta ålder på alla siter heller.
Citera
2021-08-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
I nuläget lutar det mot att GM är en svensk 15-åring.

Med tanke på hans ålder så lär vi inte få veta så mycket om honom.

läste det med, så denna gång hade jag isf fel
Citera
2021-08-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalchas
Är inte säkert denna gång. Skelettmask, väst, planering o.s.v. får känslan att det inte är MENA denna gång.

ja, jag tror jag hade fel denna gång. Låter tokig svensk, typ Anton
Citera
2021-08-19, 12:12
Medlem
Citat:
Är inte säkert denna gång. Skelettmask, väst, planering o.s.v. får känslan att det inte är MENA denna gång.
Helt säker på att detta är en svensk. Ser ni media pådraget för en knivskärning?

Hade detta hänt i en förort hade de knappt rapporterat om det. Oj vad de behövde detta.
Citera
2021-08-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Helt säker på att detta är en svensk. Ser ni media pådraget för en knivskärning?

Hade detta hänt i en förort hade de knappt rapporterat om det. Oj vad de behövde detta.

du tror inte att det har att göra med att det hände på en SKOLA med BARN?
Citera
2021-08-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har antytts i tråden att det varit oro på denna skola tidigare. Men jag kan ha fel det kanske inte var samma skola.

Ja är man 15 år och sticker en lärare i magen så är det något psykiskt fel. Mycket fel.
Förmodligen felknullad sen födseln.
Citera
2021-08-19, 12:19
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankantrettio
Att personen i sig har burit hjälm känns det mer som ett högerdåd, tragiskt oavsett...
VA???!!!
Citera
2021-08-19, 12:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Har någon arab/afghan mördat på skolor i sverge någonsin?
Citera
2021-08-19, 12:21
Medlem
Ryktet säger att MGM var på jakt efter en elev men att läraren kom emellan…
Citera
2021-08-19, 12:23
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu vet jag inget om incidenten du nämner men det är en jävla skillnad att ge sig på någon i stundens hetta med att planera ett våldsdåd och sedan iskallt utföra det. Kan man göra det senare är man med största sannolikhet psykiskt störd.

När jag gick i högstadiet på 90-talet hade vi flera ordentliga slagsmål på skolan där elever slogs med andra elever. Ibland med hyfsat allvarliga konsekvenser. Men det är något HELT annat att inhandla skyddsväst osv och gå till skolan för att döda någon.

vad jag menar är att det finns massor med fall/mord eller vansinnesdåd som inte bara går att sortera in under ett enda svar. också därför vi har psykiska undersökningar på GM.

Vi har noll susning om motivet här än. Läraren kanske har fingrat på pojken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in